طرح توسعه شرکت نیتل پارس توسط وزیر صمت افتتاح شد

طرح توسعه شرکت نیتل پارس توسط وزیر صمت افتتاح شد
   
طرح توسعه شرکت نیتل پارس توسط وزیر صمت افتتاح شد |||| ||||

   طرح توسعه شرکت نیتل پارس توسط عباس علی‌آبادی وزیر صنعت، معدن و تجارت صبح پنجشنبه ۲٠ مهرماه، افتتاح شد.

منصوره خسروبیگ راستین آنلاین : همزمان با دور دوم سفر ریاست جمهوری اسلامی ایران و هئیت دولت به استان فارس، با حضور عباس علی آبادی وزیر صنعت، معدن و تجارت، حمید رضا ایزدی مدیرکل صمت فارس، سایر رؤسا و تشکل‌های بخش خصوصی، فعالان اقتصادی و سرمایه‌گذاران، طرح توسعه شرکت نیتل پارس افتتاح شد.

شرکت نیتل پارس، تولید کننده انواع کاتالیست های ناهمگن(هیتروژن) در منطقه ویژه اقتصادی شیراز است. این شرکت با ظرفیت سالیانه ۱۵ هزار تن، با میزان سرمایه گذاری ۱۱ هزار میلیارد ریال و اشتغال ۱۴۰ نفر به بهره‌برداری می‌رسد.

مدیرکل سازمان صنعت، معدن و تجارت در این ارتباط گفت: طرح تولید کاتالیست‌های ناهمگن (هیتروژن) توسط شرکت نیتل پارس با ظرفیت سالیانه ۱۵ هزار تن با میزان سرمایه‌گذاری ۱۱ هزار میلیارد ریال و اشتغال ۱۴۰ نفر به بهره‌برداری رسید.

حمیدرضا ایزدی افزود: این واحد صنعتی در راستای خودکفایی و جلوگیری از خروج ارز، تأمین نیاز داخلی، توسعه صادرات همچنین تضمین ودسترسی صنایع داخلی به این کالابه بهره‌برداری رسید.

وی با اشاره به آغاز تولید کالای راهبردی در صنعت نفت،  گاز، پتروشیمی و فولاد اظهار کرد: کاتالیست‌ها نقش مهمی در فرایند تولید بسیاری از محصولات صنعتی دارند و یکی از پرکاربردترین و مهم‌ترین موادی هستند که امروزه در صنایع مختلف، مورد استفاده قرار می‌گیرند.

ایزدی تصریح کرد: کاتالیست‌های هیتروژن به دلیل مزایایی همچون قابلیت بازیابی، کاهش تعداد مراحل تهیه و جداسازی محصول، کاهش مضرات زیست محیطی، قیمت تمام شده به نسبت ارزان‌تر، کاهش آلوده ساختن منابع آبی و به تبع آن، اثرات زیست محیطی کمتر، در بسیاری از واکنش‌ها از اهمیت ویژه‌ای برخوردارند.

همزمان با سفر ریاست جمهوری و هیئت دولت به استان فارس، برخی وزرا از جمله وزیر صمت نیز برای افتتاح و بازدید از چند پروژه بزرگ، راهی این استان شده‌اند.

رضا محتشمی‌پور، معاون معادن و فراوری مواد وزارت به همراه فرشاد مقیمی سرپرست سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی در این سفر وزیر صمت را همراهی می‌کنند.

انتهای پیام /  108
128 کلیک ها  پنج شنبه, 20 مهر 1402 09:16
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا