افتخاری بزرگ برای قدیمی ترین پتروشیمی ایران

افتخاری بزرگ برای قدیمی ترین پتروشیمی ایران
   
افتخاری بزرگ برای قدیمی ترین پتروشیمی ایران |||| ||||

 لوح افتخار صادر کننده نمونه ملی سال 1401 برای پتروشیمی شیرازپتروشیمی شیراز با مدیریت محمد بهمئی لوح افتخار صادر کننده نمونه ملی سال 1401 را از سوی رئیس جمهوری دریافت کرد.

به گزارش راستین آنلاین  آیین تجلیل از صادرکنندگان نمونه کشوری 30 مهرماه با حضور آیت الله ابراهیم رییسی ریاست جمهوری ، وزرا و برخی از مقامات ارشد کشور و نمایندگان شرکت‌های برتر در سالن اجلاس سران برگزار شد و شرکت پتروشیمی شیراز برای اولین بار پس از شش دهه فعالیت به عنوان صادر کننده ممتاز ملی سال 1401 از میان شرکت های اوره سازکشور انتخاب و مهندس بهمئی مدیرعامل این شرکت، لوح و تندیس ویژه این مراسم را دریافت کرد.

مهندس بهمئی در حاشیه این اجلاس طی سخنانی ضمن تشریح عملکرد شرکت در شش ماهه گذشته اظهار داشت : کسب این افتخار مرهون عنایت خاص خداوند منان و تلاش مضاعف کارکنان سخت کوش و متعهد شرکت بوده است .

وی با تبریک این رویداد مهم ابراز امیدواری کرد با همت کلیه همکاران تا پایان سال برگ زرین دیگری بر افتخارات شرکت افزوده شود.

بهمنی همچنین با یادآوری موفقیت های شرکت در چند ماهه اخیر نسبت به مورد مشابه سال قبل اظهار داشت : با همت و تلاش جهادگرانه همه کارکنان شرکت اعم از ستادی و عملیاتی در حال حاضر شاهد رشد چشمگیری در همه عرصه های مختلف هستیم و توانستیم با انجام برخی تغییرات و اقدامات، گام های موثری در راستای اهداف شرکت بر داریم واین موفقیت قابل تحسین را حاصل همت و تلاش شبانه روزی و خستگی ناپذیر کارکنان زحمتکش این شرکت است.لازم به ذکر است شركت پتروشيمی شيراز بعنوان اولين واحد توليدی صنايع پتروشيمی ايران در سال 1342 به منظور توليد کودهای شيميايی ازته آغاز به فعاليت نمود.اين شركت در 45 کيلومتری شهر شيراز، در مجاورت رودخانه کر و در نزديکی مرودشت واقع گرديده است. وسعت شركت 300 هکتار است که از اين مقدار 72 هکتار آن را محوطه صنعتی تشکيل مي دهد. 

شروع به کار شركت با بهره برداری از 4 واحد توليد آمونياک، اوره، اسيد نيتريک و نيترات آمونيوم و نيز واحد تامين سرويسهای جانبی ( آب ، برق ، بخار و هوای فشرده ) توام بوده و پس از آن با توجه به نياز کشور، طرحهای توسعه متعددی به مرحله اجرا در آمده است.اولين طرح توسعه شركت با بهره برداری از واحد سودااش در سال 1352 به مرحله اجرا در آمد و سپس در سال 1355 با احداث واحدهای STPP و DAP روند توسعه ادامه يافت. يكي از بزرگترين طرحهاي توسعه شركت در سال 1364 به مرحله بهره برداری رسيد. در اين طرح واحدهای جديد توليد آمونياک ، اوره ، اسيد نيتريک ، و نيترات آمونيوم با ظرفيتی معادل 10 برابر واحدهای قديم به همراه واحدهای کلر آلکالی، متانول، پرکلرين و آرگون به ترتيب طی سالهای 1367 و 1369 و 1372و 1373 به بهره برداری رسيدند. با ادامه روند توسعه و به دنبال خارج ساختن واحدهاي قديمي از چرخه توليد، طرح اوره و آمونياك سوم پتروشيمي شيراز در سال 1395 به بهره برداري رسيد.

با بهره برداري از اين طرح سالانه 677 هزار تن آمونياك و یک میلیون و 73 هزار تن اوره توليد مي گردد كه نقش مهمي در تامين نيازهاي كشور و همچنين عرضه به بازارهاي جهاني خواهد داشت.

 در حال حاضر ظرفيت اسمی واحدهای توليدی شركت پتروشیمی شیراز برابر با سه میلیون و 284 هزار و 720 تن در سال است.

انتهای پیام /  108
368 کلیک ها  یکشنبه, 01 آبان 1401 17:20
این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا