مهمترين وظايف تشكل‌هاي صنفي تقويت و توانمندسازي تشكل‌ها و نمايندگان خود در مراجع تصميم گيري و تصميم سازي است

مهمترين وظايف تشكل‌هاي صنفي تقويت و توانمندسازي تشكل‌ها و نمايندگان خود در مراجع تصميم گيري و تصميم سازي است
   
مهمترين وظايف تشكل‌هاي صنفي تقويت و توانمندسازي تشكل‌ها و نمايندگان خود در مراجع تصميم گيري و تصميم سازي است |||| ||||

مشاور وزیر تعاون ،کار و رفاه اجتماعی کارگری با بیان به اینکه  يكي از مهمترين وظايف تشكل‌هاي صنفي تقويت و توانمندسازي تشكل‌ها و نمايندگان خود در مراجع تصميم گيري و تصميم سازي است ،گفت :تشکیل اتحاديه تامين نياز منجر به رونق اقتصادي در صنوف كارگري مي‌شود.

به گزارش راستین آنلاین غلامرضا عباسي يكشنبه دوم مرداد در اولین جلسه مشترک اتحادیه تعاونی‌های تامین نیاز استادکاران و کارگران ساختمانی فصلی کشور و استان فارس که به منظور رونمایی از سامانه جامع خدمات اعزام به کار به صورت برخط با همکاری شبکه کشوری کسب و کار پشتیبان و بررسی و پیگیری مصوبات عملکرد تعاونی‌ها در خصوص ارتقاء مهارت فنی، بیمه‌های اجتماعی، آموزش‌های ایمنی و کلاس‌های آموزشی مربوط به بخش تعاون در محل شاهچراغ(ع) برگزار شد، بيان كرد: تشکیل اتحاديه تامين نياز منجر به رونق اقتصادي در صنوف كارگري مي‌شود.


او تاكيد كرد: يكي از مهمترين وظايف تشكل‌هاي صنفي تقويت و توانمندسازي تشكل‌ها و نمايندگان خود در مراجع تصميم گيري و تصميم سازي است.
مشاور وزير تعاون، كار و رفاه اجتماعي در امور كارگري با تاكيد بر اينكه در هر عرصه بايد پيگير مطالبات خود باشيم، به وجود ١١ هزار تشكل كارگري ثبت شده در سطح كشور اشاره كرد و افزود: تشكل‌هاي صنفي و تعاوني‌ها بايد با ورود به حوزه‌هاي تعاوني مصرف، مسكن و تامين نياز در راستاي رونق اقتصادي خود قدم بردارند.
عباسي با اشاره به اهميت جايگاه كارگران و استادكاران ساختماني در امر صنعت ساختمان كشور، گفت: آمارها نشان مي‌دهد كارگران ساختماني در كنار مشكلات معيشتي علي‌رغم نقش آفريني در صنعت ساخت و ساختمان، خود فاقد مسكن شخصي هستند.
مشاور وزير تعاون، كار و رفاه اجتماعي در امور كارگري همچنين با تاكيد بر توانمندسازي كارگران و قشر شاغل در مشاغل موقت و سيار، گفت: انجمن‌ها و تعاوني‌ها بايد با هم افزايي و در كنار هم قرار گرفتن در راستاي بهبود وضعيت اقتصادي، بيمه، معيشت، امنيت شغلي، بهداشت و ايمني كارگران تمام تلاش خود را به كار ببندند.
جمشید دیوسالار، مدیرعامل اتحادیه تعاونی‌های تامین نیاز کارگران و استادکاران ساختمانی و فصلی کشور نیز گفت: اتحادیه تعاونی استادکاران و کارگران ساختمانی کشور بیش از یک سال است که شکل گرفته و تفاهم‌نامه‌ای با فنی حرفه‌ای و صندوق بیمه اجتماعی کشور منعقد کرده است.
او بیان کرد: در راستای برخورداری کارگران از بیمه یک روزه نیز با بیمه تعاون تفاهم‌نامه‌ای مبادله کرده‌ایم.
دیوسالار ادامه داد: کارگروه مسکن و ..‌. ایجاد شده و از فضای مجازی در دوران کرونا برای پیشبرد اهداف این اتحادیه استفاده کرده‌ایم.
او اضافه کرد: در ۲۰ روز اخیر اتصال گواهی فعالیت صنفی سیار برای مشاغل فصلی که در حوزه ساختمان تبدیل به جواز نظام استادکاری می‌شود را اجرایی کرده‌ایم و اتصال گواهی فعالیت صادره با سامانه هوشمند دولت را هم امروز رونمایی کردیم.
دیوسالار از طراحی و اجرای اپلیکیشن «سامانه اعزام به کار» برای اعزام کارگران به کار هم خبر داد و گفت: نمونه نهایی این مهم تست شده است.
او همچنین با اشاره به خدمات الکترونیک برای کارگران گفت: برای اولین بار در کشور کیف پول الکترونیک برای جوامع کارگری را در دستور کار قرار دادیم و در این راستا مجموعه «زر» در کنار واحد پولی ریال قرار می‌گیرد.
دیوسالار تصریح کرد: تفاهم وتعامل اتحادیه با شبکه زر موجب مراودات پولی برای جامعه کارگران می‌شود.
هدایت‌اله سلیمی، مدیر عامل شبکه کشوری کسب و کار پشتیبان نیز گفت: با تلاش شبانه روزی متخصصان ایرانی در سامانه رمز ارزی ملّی چنج و با مشارکت و سرمایه گذاری شبکه کشوری پشتیبان نخستین کیف پول غیر متمرکز بین المللی ایرانی راه اندازی شده است.
وی گفت: عرضه اولین بیمه زندگی رمز پایه کشور نیز توسط سامانه رمز ارزی ملّی چنج انجام میشود.موسسه فناوری هوشمند شبکه زر متولی این بیمه رمز پایه خواهد بود.
او ادامه داد: این موسسه به مناسبت عید غدیر خم ۱۱۰ واحد زر(به ارزش ۲میلیون ریال) به تمام کارگران و خانواده‌های آنها تقدیم کرده و مردم عزیز میتوانند با مراجعه به سامانه www.mellichange.com مبلغ هدیه خود را دریافت نمایند.
سلیمی خاطر نشان کرد : سامانه پرداخت الکترونیک ملّی پِی،پرداخت یار رسمی بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران و مجموعه فناورانه ملّی تِک نیز در اجرای این طرح مشارکت خواهند داشت
اسعد صالحي، رئيس هئت مديره اتحادیه تعاونی‌های تامین نیاز کارگران و استادکاران ساختمانی و فصلی کشور نيز در اين جلسه يا بيان اينكه لازمه اقتصاد پويا، رونق و گسترش صنعت ساختمان است، گفت: در دنيا صنعت ساختمان به عنوان يكي از مهمترين صنایع پیشرفته ارتباط مستقیمی با زيرساخت‌های اقتصادي دارد تا جايي كه گاهي نزديك به ٩٠ درصد اقتصاد را نيز درگير مي‌كند.
او با بيان اينكه ميان مولفه‌هاي صنعت ساختمان حلقه‌هاي مفقوده بسياري در كشور وجود دارد، گفت: يكي از اين حلقه‌ها، نبود توجه به كارگران و استادكاران ساختماني است، در حالي كه در دنيا اعتبار ساخت به استادكاران ساختماني و نيروهاي كار فعال در آن مجموعه بر مي‌گردد.
صالحي همچنين با بيان اينكه انجمن‌هاي صنفي و تعاوني‌ها از نظر قدرت اجرايي بالا با هم برابر هستند، افزود: امروز در كشور ما ٧٠٠ هزار كارگر ساختماني بيمه شده و ٤٠٠ هزار نفر نيز در ليست انتشار قرار دارند.از اين تعداد تنها ٥٥ درصد كارگر ساختماني بوده و مابقي متفرقه هستند.
او تاکید کرد: اگر مي‌خواهيم صنعت ساختمان را تكان داده و در مسير رونق اقتصادي گام برداريم بايد شفاف كار كنيم.براي كارگران و استاددكاران ساختماني نیز شناسنامه كار تعريف شود. سرپرست معاونت تعاون اداره كل تعاون، كار و رفاه اجتماعي فارس نيز در ادامه این جلسه با بيان اينكه طبق قانون سهم ديده شده براي تعاوني‌ها در اقتصاد كشور ٢٥ درصد است، گفت: تاكنون ٧ درصد اين قانون در سطح كشور عملياتي شده است.
باقري با بیان اينکه نقش پررنگ و اصلي مردم در اقتصاد كشور از طريق اتحاديه‌ها و تعاوني‌ها شكل مي‌گيرد، عنوان كرد: برخي اتحاديه‌ها از نيت و قصد اصلي فاصله گرفته و راه خود را گم كردند.
او تصريح كرد: كم رنگ شدن نقش تعاوني‌ها در اقتصاد كشور ناشي از بي اعتمادي مردم به آنها بوده است.
حسن کمالی، مدیر صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر فارس نيز در اين جلسه بيان كرد: پس از پیروزی انقلاب خدمات گسترده به افراد جامعه ارائه شد که خدمات بیمه‌ای از جمله آنهاست.
او ادامه داد: صندوق بیمه روستاییان و عشایر در سال ۸۴ با هدف بیمه روستاییان، عشایر، قالیبافان، کشاورزان و ... فعالیت خود را در پیش گرفت.
کمالی با تصریح بر اینکه این صندوق جوان است و نیاز به توسعه فرهنگی دارد، گفت: تفاهم نامه در این خصوص با اتحادیه تعاونی‌های تامین نیاز کارگران و استادکاران ساختمانی و فصلی کشور منعقد شده و افرادی که تحت پوشش بیمه نیستند، می‌توانند به عضویت صندوق درآیند. 
انتهای پیام /  منصوره خسروبیگ
357 کلیک ها  یکشنبه, 02 مرداد 1401 15:47
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا