برای برندسازی باید روی استانداردهای مقبول متمرکز شویم

برای برندسازی باید روی استانداردهای مقبول متمرکز شویم
   
برای برندسازی باید روی استانداردهای مقبول متمرکز شویم |||| ||||

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری فارس گفت: در حوزه برند سازی اقدامی انجام نشده و اگر بخواهیم برند باشیم باید به شاخص‌ها و استانداردهای مورد قبول توجه کنیم.

 
به گزارش راستین آنلاین محسن ربانی‌زاده سه‌شنبه ۱۷ خرداد در مراسم تکریم و معارفه مدیرکل استاندارد فارس بیان کرد: استاندارد جزو لاینفک توسعه است و اگر در این حوزه به شاخصه‌های آن بی توجهی شود صنعت و امنیت غذایی و سلامت مردم صدمه می‌بینید. 
 
او با بیان اینکه در حاکمیت نیز توجه زیادی به این موضوع شده است و در بیانیه گام دوم انقلاب نیز به این مهم اشاره شده است و ما باید جایگاه ویژه‌ای برای این حوزه قائل بشویم، گفت: اگر قرار باشد با بازارهای‌المللی ارتباط داشته باشیم باید تمام موارد را در نظر داشته باشیم، چرا که پایه استاندارد بر علم و دانش است. 
 
ربانی‌زاده همچنین با تأکید بر اینکه پویایی و تحول باید جزو لاینفک استاندارد باشد، افزود: اگر بخش خصوصی را نادیده بگیریم توسعه و اقتصاد و رونق استان آسیب می‌بیند و باتوجه به وظیفه‌ای که این سازمان دارد بخشی از آن در ارتباط با بخش خصوصی است. اما این بدین معنا نیست که استانداردها را نادیده بگیریم ولی انتظار داریم تا رشد و ‌توسعه محصولات را داشته باشیم و استانداردها ضوابط و شاخص‌ها را به گونه‌ای داشته باشیم که در جایی که شاهد هستیم به تولید و اقتصاد آسیب وارد می‌شود از استاندارد تعیین شده پایین تر نیایم. 
 
این مقام مسئول گفت: طی هفته گذشته با بررسی انجام شده و برگزاری جلسات با تولید کننده حوزه دام و دامداری‌ها این موضوع را شاهد بودیم که بیش از نیمی از آنها نیمه صنعتی هستند و این در صورتی است که اغلب آنها قابلیت صنعتی شدن را دارند. این در حالیست که ضوابط و مقررات این حوزه بسیار سختگیرانه بوده و این بخش از تولید در حال آسیب دیدن است.  
 
ربانی‌زاده اضافه کرد: در استان باید رشد ۸ درصدی اقتصادی محقق شود که از این میزان کمتر از ۲۰ هزار میلیارد تومان آن دولتی است و مابقی مربوط به سرمایه گذاری و تولیدات بخش خصوصی است و این رقم تنها با همراهی و مشارکت تمام بخش‌ها محقق می‌شود. 
 
سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری فارس ادامه داد: انتظار دارم حوزه استاندارد با شورای سیاست و برنامه ریزی و اقتصاد استان همسو باشند و از حساسیت‌هایی که افراطی است چشم پوشی شود، چرا که این افراط آسیب زا است. این در حالی است که ما شاهد هستیم در پهنه محیط زیست و منابع طبیعی بخشی در استان ما و بخشی در استان دیگر است که به راحتی بهره برداری می‌کنند اما به فارس که می‌رسد از این نعمت که می‌تواند اشتغال و رونق را ایجاد کند بی نصیب هستیم و این موضوع بدین معنا نیست که از خط قرمزهای استاندارد خارج بشویم. 
 
او عنوان کرد: در بازارهای بین‌المللی و منطقه‌ای در صورتیکه بخواهیم ورود کنیم باید شاخص‌های مورد قبول را داشته باشیم، چرا که برخی محصولات ما برگشت می‌خورد و این بدین دلیل است که استاندارد لازم را ندارند.  
 
برند سازی دیگر موضوع مطرح شده بود که ربانی‌زاده در این خصوص گفت: متاسفانه در این حوزه اقدامی انجام ندادیم و اگر بخواهیم برند باشیم باید به شاخص‌ها و استانداردهای مورد قبول توجه کنیم.
انتهای پیام /  منصوره خسروبیگ
167 کلیک ها  سه شنبه, 17 خرداد 1401 16:05
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا