پساب تصفیه خانه‌ها بهترین منبع تامین آب بخش صنعت است

پساب تصفیه خانه‌ها بهترین منبع تامین آب بخش صنعت است
   
پساب تصفیه خانه‌ها بهترین منبع تامین آب بخش صنعت است |||| ||||

معاون استاندار فارس گفت: شهرک‌های صنعتی فارس و مناطق ویژه بایستی به دنبال تامین آب مورد نیاز خود از طریق راه‌حل‌های جدید باشند که استفاده از پساب تصفیه‌خانه‌ها راه حل بسیار مطمئن خواهد بود که در شرایط فعلی نیز ۷۰ میلیون متر مکعب پساب تصفیه شده نیز فقط از شهر شیراز تامین می‌شود.

به گزارش راستین آنلاین محمود رضایی‌کوچی معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس در جلسه ویدئو کنفرانسی مشترک با معاون وزیر و رئیس سازمان صنایع کوچک و متوسط و شهرک‌های صنعتی ایران در رابطه با ضرورت تامین نیاز آب مصرفی استان به ویژه در بخش صنعت ، مطرح کرد: بایستی در تعریف منابع و مصارف آبی تعادل وجود داشته باشد که در این زمینه به هر دستگاهی تکالیفی را برای این معادله لحاظ کرده‌ایم.
 
وی گفت: در استان فارس حدود ۷۰ شهرک و نواحی صنعتی و ۴۰۰۰ واحد صنعتی فعال و ۳۲۰۰ واحد طرح صنعتی بر اساس آمایش سرزمینی در دست اجرا وجود دارد که با توجه به خشکسالی‌ها در شرایط فعلی نیازمند تامین آب حدود ۸۰ میلیون متر‌مکعب است.
 
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس در رابطه میزان نیاز مصرفی آب استان در سال‌های آتی، اظهار داشت: حدود ۱۹۰، ۳۲۶، ۵۰۸ میلیون مترمکعب به ترتیب در سال‌های ۱۴۰۴، ۱۴۲۵ و ۱۴۵۰ نیز آب مورد نیاز صنعت فارس پیش‌بینی شده است که بایستی تدابیر و اقدامات عملیاتی در این راستا انجام بشود.
 
وی ارائه برنامه کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلند‌مدت در تأمین آب استان را نیازمند یک تصمیم اساسی و برنامه‌های مشخص دانست و در این باره گفت: در شهرک‌های صنعتی نیاز بسیار زیادی به آب وجود دارد که با توجه به کمبود منابع آبی و خشک شدن چاه‌های موجود بایستی در تعریف منابع جدید اقدامات عملیاتی لازم را اجرایی کنیم.
 
رضایی‌کوچی گفت: شهرک‌های صنعتی فارس و مناطق ویژه بایستی به دنبال تامین آب مورد نیاز خود از طریق راه‌حل‌های جدید باشند که استفاده از پساب تصفیه‌خانه‌ها راه حل بسیار مطمئن خواهد بود که در شرایط فعلی نیز ۷۰ میلیون متر مکعب پساب تصفیه شده نیز فقط از شهر شیراز تامین می‌شود.
انتهای پیام /  منصوره خسروبیگ
258 کلیک ها  شنبه, 14 اسفند 1400 08:57
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا