توزیع بیش از ۶۰ هزار تن نهاده دامی درشیراز

توزیع بیش از ۶۰ هزار تن نهاده دامی درشیراز
   
توزیع بیش از ۶۰ هزار تن نهاده دامی درشیراز |||| ||||

از ابتدای امسال تاکنون بیش از ۶۰ هزار تن انواع نهاده های دامی و خوراک دام در شهرستان شیراز توزیع شده است.

به گزارش راستین آنلاین ذبیح الله سیروسی، امروز (دوشنبه 15 آذر) از توزیع نهاده و خوراک دام در شیراز خبر داد و در جمع خبرنگاران گفت: از ابتدای امسال تاکنون بیش از 60 هزار تن انواع نهاده های دامی و خوراک دام در شهرستان شیراز توزیع شده است.
 
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان شیراز افزود: این نهاده ها شامل یک هزار و 572 تن جو دام سبک، سه هزار و 638 تن سبوس، 14 هزار و 879 تن جو، 23 هزار و 377‪ تن ذرت، هفت هزار و 863 تن سویا است.
 
وی اضافه کرد: همچنین در این مدت هشت هزار و 929 تن خوراک دام در شهرستان شیراز میان گاوداران و گوسفند داران شهرستان با هماهنگی شرکت های تعاونی دامداران و با نظارت کارشناسان مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان و مراکز تابعه شهرستان توزیع شده است.
 
 سیروسی تاکید کرد: این توزیع برای تمامی واحد های گاوداری صنعتی، نیمه صنعتی، سنتی و گوسفند داران صنعتی و سنتی پلاک کوبی و ثبت شده در سامانه هویت گذاری به انجام رسیده است.
 
وی ادامه داد: ‪ 230 هزار راس گوسفند و بز در شهرستان شیراز وجود دارد که 150 هزار راس آن تاکنون هویت گذاری شده و مشمول دریافت خوراک دام می شوند.
 
سیروسی اعلام کرد: از 50 هزار راس دام سنگین شهرستان شیراز 70 درصد آنها هویت گذاری شده اند و با درخواست مستقیم دامدار و یا غیر مستقیم تعاونی دامداران روند توزیع نهاده ها در سامانه «سپند» شروع شده است و با تایید کاربر مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان شیراز و تایید نهایی کارشناس استانی به کارخانجات انتخابی دامداران و یا شرکت های تعاونی برای جهت تحویل نهاده ابلاغ خواهد شد.
انتهای پیام /  منصوره خسروبیگ
321 کلیک ها  دوشنبه, 15 آذر 1400 13:31
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا