رشد ۱۳۲ درصدی اعتبارات عمرانی فارس در سال جاری

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی فارس گفت: مجموع اعتبارات عمرانی استان فارس شامل سرجمع استانی و ردیف‌های متفرقه در سال ۱۴۰۰ نسبت به سال گذشته ۱۳۲ درصد رشد داشته است.

احمد علی افکاری شنبه در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه فارس افزود: مجموع اعتبارات عمرانی استان در سال ۹۹ یک هزار و ۵۲۹ میلیارد تومان بوده که این عدد در سال جاری به سه هزار و ۵۴۲ میلیارد تومان رسیده که بیانگر سهم ۶ درصدی فارس از مجموع اعتبار در نظر گرفته برای کل کشور است.

وی ادامه داد: اما سرجمع استانی که شامل اعتبارات تملک دارایی سرمایه استانی و سه درصد درآمد حاصل از صادرات نفت خام و گاز طبیعی می‌شود نیز سال گذشته ۶۰۰ میلیارد تومان بوده که امسال با رشد ۱۵۱ درصدی به یک هزار و ۵۰۸ میلیارد تومان رسیده است.

او اظهار داشت: اعتبارات تملک دارایی سرمایه استانی نیز سال گذشته ۳۳۸ میلیارد تومان بوده که امسال با ۱۶ درصد رشد به ۳۹۲ میلیارد تومان رسیده است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی فارس گفت: سه درصد درآمد نفت و گاز نیز سال گذشته ۱۴۸ میلیارد تومان بوده که امسال با ۲۳۳ درصد رشد به ۴۹۳ میلیارد تومان رسیده است.

افکاری بیان کرد: اعتبار موضوع ۲۷ صدم درصد مالیات بر ارزش افزوده نیز که پارسال ۹۸ و نیم میلیارد تومان بوده امسال با ۴۰ درصد رشد به ۱۳۸ میلیارد تومان رسیده است.

وی ادامه داد: سال ۹۹ به طرح توسعه و تکمیل راه‌های روستایی نیز حدود ۱۵ و ۲ دهم میلیارد تومان تخصیص یافته بود که این عدد امسال به ۱۵۲ میلیارد تومان رسیده است.

او گفت: سهم استان فارس از سرجمع اعتبارات طرح‌های عمرانی ملی و ملی با ویژگی استانی ۲ هزار و ۵۶۶ میلیارد تومان است که نسبت به سال گذشته ۴۵ درصد رشد داشته است که از این مبلغ یک هزار و ۹۴۵ میلیارد تومان مربوط به طرح‌های عمرانی ملی و ۶۲۰ میلیارد تومان مربوط به طرح‌های عمرانی ملی با ویژگی استانی است.

افکاری افزود: در حالی که تعداد طرح‌های ملی استان فارس در سال گذشته ۱۵۲ طرح بوده امسال به ۱۵۵ طرح رسیده است.

او ادامه داد: آنچه که در رابطه به اعتبارات طرح‌های عمرانی ملی با ویژگی استانی به استان ابلاغ شده ۶۰۲ میلیارد تومان است که ۱۰۲ میلیارد تومان آن به شکل نقدی و ۳۶۹ میلیارد تومان اسناد خزانه است که ۷۸ درصد کل اعتبار در نظر گرفته شده برای استان را شامل می‌شود.

افکاری اضافه کرد: یک هزار و ۷۸۷ میلیارد تومانی نیز مربوط به طرح‌های عمرانی ملی به استان ابلاغ شده که حدود ۳۲۲ میلیارد تومان به نقدی و یک هزار و ۱۰۸ میلیارد تومان نیز اسناد خزانه را شامل می‌شود که مربوط به ۷۵ و هشت دهم درصد کل اعتبارات عمرانی ملی استان است.

وی، کل اعتبارات بودجه هزینه‌ای کشور ۹۲۰ هزار میلیارد تومان برشمرد و افزود: از این میزان ۲۲ هزار میلیارد تومان مربوط به بودجه هزینه‌ای استان‌ها است که سهم استان فارس که ابلاغ شد یک هزار۲۴۲ میلیارد تومان یعنی پنج و هشت دهم درصد از کل کشور است.

او اضافه کرد: در مورد اعتبارات هزینه‌ای آنچه که می‌توان به عنوان چالش مطرح کرد این است که تاکید زیادی به استان و دستگاه‌های اجرایی شده که با توجه به همه محدودیت‌های اعتباری، صرفه جویی در هزینه‌ها است که از دستگاه‌های اجرایی تقاضا داریم رعایت کنند.

افکاری اظهار داشت: همچنین باید به سمتی برویم که از محل فروش دارایی‌ها و اموال منقول و غیر منقول مازاد در دستگاه‌های اجرایی که در این زمینه موفقیت زیادی نداشته‌ایم نیز سعی کنیم به افزایش درآمدها و تحقق بودجه کشور و استان کمک کنیم.

 

انتهای پیام /  منصوره خسروبیگ
481 کلیک ها  شنبه, 22 آبان 1400 22:22
این مورد را ارزیابی کنید
(2 رای‌ها)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا