راه اندازی ایستگاه بسته بندی ذرت علوفه ای در قیروکارزین

راه اندازی ایستگاه بسته بندی ذرت علوفه ای در قیروکارزین
   
راه اندازی ایستگاه بسته بندی ذرت علوفه ای در قیروکارزین |||| ||||

رئیس مرکز جهاد کشاورزی افزر گفت: برای نخستین بار در بخش افزر از توابع شهرستان قیروکارزین یک ایستگاه فصلی پرس و بسته بندی ذرت علوفه ای با ظرفیت 150 تن در روز دائر و شروع به کار کرده است.

به گزارش راستین آنلاین امین پورحمزه جعفر بیگلو با اشاره به اینکه بیش از 58 هکتار از اراضی تحت پوشش این مرکز به کشت ذرت علوفه ای اختصاص داشته است، تصریح کرد: پیش بینی می شود بیش از 2500 تن علوفه سیلاژی در رول های 700 تا 800 کیلوگرمی تهیه و به واحد های دامپروری عرضه شود.
وی با اشاره به اینکه مرکز مذکور در حد فاصل روستا های کرکویه تا مظفری واقع و آماده ارائه محصول است، ابراز کرد: علاوه بر تسهیل کار برداشت مزارع ذرت علوفه ای و تامین نیاز دامداران، 13 نفر نیروی انسانی در این مرکز اشتغال موقت دارند و قریب به هفت دستگاه چاپر، کامیون، لودر و تراکتور در آن مشغول به کار است.
او با تاکید بر اینکه ترویج به کار گیری ادوات مکانیزه جدید و روش های نوین در بخش کشاورزی یکی از مهم ترین مسائل در دستور کار مراکز جهاد کشاورزی است، اضافه کرد: شروع به کار ایستگاه بسته بندی علوفه باعث افزایش ارزش افزوده محصول و بهره وری و کاهش هزینه های تولید می شود.  
این مقام مسئول با بیان اینکه پیش از این دامداران شهرستان قیروکارزین خصوصا واحد های کوچک روستایی علوفه سیلاژی خود را از دیگر شهرستان ها تهیه می کرده اند، اظهار کرد: این مرکز می تواند نیاز دامداران به علوفه مورد نیاز شان را با قیمت تمام شده ارزان تر مرتفع و کار تامین آن را تسهیل کند.
به گفته وی؛ در ذرت علوفه‌ای بسته‌بندی، شیرابه، عصاره و مواد مغذی در بسته‌های ذرت علوفه‌ای باقی می‌ماند؛ در هر گوشه از دامداری و در دما و شرایط آب و هوایی مختلف، می‌توان بسته ها را نگهداری کرد؛ به راحتی به هر مکانی قابلیت جابجایی دارد و ماندگاری آن بالا است. 
پورحمزه با اشاره به اینکه در سال جاری تامین نیاز واحد های دامپروری به علوفه یک ضرورت کشوری بوده است، بیان کرد: با توجه به پر آب بر بودن کشت ذرت، اجرای روش های نوین آبیاری در سطوح زیر کشت ذرت علوفه ای در دستور کار بوده که محقق شده است.
انتهای پیام /  منصوره خسروبیگ
221 کلیک ها  دوشنبه, 10 آبان 1400 11:11
این مورد را ارزیابی کنید
(2 رای‌ها)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا