استفاده از ظرفیت های مردمی و دستگاه های اجرایی برای نظارت بر بازار و مبارزه با گرانفروشی

استفاده از ظرفیت های مردمی و دستگاه های اجرایی برای  نظارت بر بازار و مبارزه با گرانفروشی
   
استفاده از ظرفیت های مردمی و دستگاه های اجرایی برای  نظارت بر بازار و مبارزه با گرانفروشی |||| ||||

رئیس سازمان صنعت ، معدن و تجارت فارس از همکاری این سازمان و معاونت پیشگیری از جرم دادگستری استان فارس به منظور نظارت بر بازار و مبارزه با گرانفروشی خبر داد.

به گزارش راستین آنلاین حمیدرضا ایزدی با تاکید بر استفاده از ظرفیت‌های مردمی در امر نظارت بر بازار گفت:  معتقدیم برای گسترش نظارت‌ها بر بازار نیازمند کمک و یاری مردم هستیم در این خصوص ضرورت دارد از ظرفیت‌های مردمی نیز استفاده لازم صورت پذیرد تا  ضمن همکاری مردم و نهادهای مرتبط با سازمان‌ صنعت، معدن و تجارت، بازار مدیریت و سازماندهی شود.

ایزدی ادامه داد: با توجه به این موضوع، طی رایزنی با معاون دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان فارس در امور پیشگیری از وقوع جرم مقرر شد، تعدادی از نیروهای دیده بان این معاونت برای کمک به معاونت بازرسی سازمان صمت فارس به عنوان ناظر افتخاری به این سازمان معرفی شوند.

رئیس سازمان صمت فارس اظهار داشت: تاکنون از بین ۱۴۱ دیده بان معرفی شده از سوی امور پیشگیری از وقوع جرم ۸۹ نفر به عنوان ناظر افتخاری جذب سازمان شده اند.

به گفته ایزدی دوره های آموزشی مربوط به ناظران افتخاری برای این افراد برگزار شده و این افراد در ۱۵ گروه به بررسی بازار و ارائه گزارش به اداره بازرسی سازمان صمت فارس می پردازند.

وی  با اشاره به اینکه ناظران افتخاری، ظرفیتی برای بکارگیری بهینه مشارکت‌های مردمی در امر نظارت است یادآور شد: افراد واجد شرایط توانند به عنوان ناظر افتخاری بر امر نظارت بر بازار و مبارزه با گرانفروشی با این سازمان همکاری و جهت اطلاع از شرایط ثبت نام ونحوه همکاری می توانند به سازمان صنعت، معدن و تجارت فارس ـ واقع در خیابان هفت تیر، نبش چهار راه اردیبهشت ـ واحد ناظران افتخاری مراجعه کنند.

رئیس سازمان صمت فارس با تاکید بر اینکه مردم بازوی این سازمان در امر مبارزه با متخلفان اقتصادی هستند، گفت:  مردم در صورت مشاهده هر گونه تخلف مراتب را از طریق تماس با سامانه ۱۲۴ اطلاع رسانی نمایند تا بازرسان به بررسی موضوع و گزارشات واصله بپردازند.

 

انتهای پیام /  منصوره خسروبیگ
515 کلیک ها  پنج شنبه, 01 مهر 1400 15:25
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا