آغاز عملیات گازرسانی به ۲۱ واحد تولیدی در کوار

آغاز عملیات گازرسانی به ۲۱ واحد تولیدی در کوار
   
آغاز عملیات گازرسانی به ۲۱ واحد تولیدی در کوار |||| ||||

مدیرعامل شرکت گاز استان فارس از آغاز عملیات گازرسانی به ۲۱ واحد تولیدی و کشاورزی در شهرستان کوار خبر داد و یادآور شد که با این اقدام بالغ بر 90 درصد صنایع آن شهرستان، از گاز طبیعی بهره‌مند خواهند شد.

به گزارش راستین آنلاین غلامعباس حسینی یکشنبه ۳۱ مردادماه به خبرنگاران گفت: عملیات اجرایی گازرسانی به صنایع شهرستان کوار با هدف توسعه واحدهای تولیدی و کشاورزی شامل ۲۱ کارخانه صنایع تبدیلی مواد غذایی و واحدهای گلخانه‌ای و دامداری آغاز شده است.

مدیرعامل شرکت ملی گاز استان فارس افزود: برای اجرای این طرح گازرسانی بیش از ۱۰ کیلومتر لوله گذاری فلزی و پلی‌اتیلن، انجام و بیش از ۱۶ میلیارد ریال هزینه می‌شود. 

حسینی گفت: پیش‌بینی می‌شود این طرح در مدت ۶ ماه انجام و تکمیل آن موجب گازرسانی به ۲۱  واحد گلخانه‌ای، مرغداری، دامداری، کارخانه خوراک دام، مجتمع شیر و گوشت، کارخانه ذرت خشک کنی  و واحد کنستانتره انگور شهرستان کوار شود.

او با بیان اینکه گازرسانی به صنایع و واحدهای تولیدی بخش کشاورزی، گامی مهم در افزایش تولید و توسعه کشاورزی صنعتی است، گفت: در استان فارس ۲۴۷۰ واحد تولیدی اعم از صنایع غذایی، تبدیلی، کشاورزی، گلخانه ای، دام و طیور و آبزی پروری فعال است.

حسینی با اشاره به اینکه گازرسانی به صنایع و واحدهای تولیدی اشتغالزا با هدف جایگزینی سوخت پاک و ارزان گاز با دیگر سوخت‌های فسیلی، از مهم ترین رسالت‌های شرکت گاز استان فارس است، خاطرنشان کرد: از ۹ هزار و ۶۲۲ واحد صنعتی فارس، بیش از هفت هزار و  ۸۷۸ واحد از نعمت گاز طبیعی بهره مند هستند.

مدیرعامل شرکت گاز فارس گفت: گازرسانی به ۱۳۶ واحد صنعتی در استان نیز در مرحله انتخاب پیمانکار و ۴۵۱ واحد در مرحله طراحی و تهیه اسناد مناقصه است که با تکمیل آن‌ها، گام مهمی در توسعه گازرسانی صنایع استان و رفع موانع تولید و اشتغال در سطح استان برداشته خواهد شد.

حسینی خاطرنشان کرد: هم‌اکنون ضریب نفوذ گاز طبیعی در این شهرستان ۱۰۰ درصد است و کوار در فهرست شهرستان‌های سبز گازرسانی کشور قرار دارد.

این مقام مسئول در استان فارس یادآور شد: بیش از ۷۰ درصد صنایع شهرستان کوار نیز از سوخت پاک بهره‌مند است که با تکمیل عملیات گازرسانی به ۲۱  واحد تولیدی و کشاورزی این شهرستان، حدود ۹۰ درصد صنایع کوار گازدار خواهند شد. 

انتهای پیام /  منصوره خسروبیگ
500 کلیک ها  یکشنبه, 31 مرداد 1400 12:55
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا