صدور حواله کود شیمیایی در مرودشت الکترونیکی می‌شود

صدور حواله کود شیمیایی در مرودشت الکترونیکی می‌شود
   
صدور حواله کود شیمیایی در مرودشت الکترونیکی می‌شود |||| ||||

مدیر جهاد کشاورزی مرودشت گفت: از اول شهریور ماه تحویل کودهای شیمیایی یارانه دار بر اساس حواله الکترونیکی صادره از سامانه پایش مواد کودی انجام می‌شود.

کاووس همتی یکشنبه سوم مرداد به خبرنگازان گفت: توزیع کود بر مبنای اطلاعات ثبت شده زراعت‌های مختلف در سامانه جامع پهنه بندی انجام می‌شود، از این رو بروز رسانی اطلاعات موجود در سامانه پهنه بندی بسیار حائز اهمیت است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت با بیان اینکه سامانه پایش کودی با سامانه جامع پهنه بندی متصل است، عنوان کرد: هر کشاورز برای هر محصول درخواست خود را در سامانه پایش کودی ارسال خواهد کرد و نیاز به ثبت اطلاعات زراعی محصول نیست.

همتی با تاکید بر اینکه کود تنها به اشخاصی تعلق می‌گیرد که کشاورز باشند، از بهره برداران و مسئولان پهنه‌های تولیدی خواست نسبت به ثبت دقیق اطلاعات زراعی تا بیستم مرداد ماه در سامانه جامع پهنه بندی اقدام کنند.

او در خصوص روند دریافت کود در این سامانه اظهار کرد: بهره برداران پس از ورود به سامانه، کارگزار مورد نظر خود را انتخاب می‌کنند، کد کارگزاری برای کشاورز نمایش داده خواهد شد و پس از ارسال، در خواست برای کارگزاری قابل رویت است.

به گفته مدیر جهاد کشاورزی مرودشت؛ روند ذکر شده بر اساس ابلاغ وزیر جهاد کشاورزی در خصوص ضوابط اختصاصی خرید، فروش، حمل و نگهداری نهاده و کالاهای اساسی موضوع ماده (۲) دستورالعمل تبصره (۴) الحاقی ماده (۱۸) قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز و توزیع بهینه و موثر نهاده‌های کشاورزی میان کشاورزان و بهره برداران بخش کشاورزی اجرایی می‌شود.

همتی یادآور شد: سامانه پایش کودی به آدرس payeshkood.ir ویرایش شده سامانه‌های قبلی است و برای ورود به سامانه نیاز به کد کاربری و رمز عبور نیست و تنها کد ملی کافی است.

برداشت خیار سبز در مرودشت آغاز شد

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت از آغاز برداشت خیار سبز بوته‌ای در ۱۵ هکتار از زمین‌های زراعی این شهرستان خبر داد و اظهار کرد: خیار در اوایل اردیبهشت ماه در این شهرستان کشت می‌شود و برداشت نیز از تیرماه آغاز و تا شهریور ماه ادامه دارد.

او با بیان اینکه متوسط عملکرد برداشت خیار ۴۰-۳۵ تن در هکتاراست، افزود: پیش بینی می‌شود، حدود ۶۰۰ تن خیار از ۲۰ مرحله برداشت تولید و روانه بازار شود.

همتی بیان کرد: محصول تولیدی علاوه بر مصرف تازه خوری به منظور تهیه محصولات صنایع تبدیلی شوریجات و ترشیجات به ۲۷ واحد صنایع تبدیلی در شهرستان ارسال می‌شود.

این مقام مسئول، اجرای آبیاری تحت فشار، رعایت اصول صحیح کاشت و تغذیه به موقع و مناسب، مبارزه با آفات و بیماری‌ها و علف‌های هرز و نظارت مستمر کارشناسان از مزارع را از عمده فعالیت‌هایی دانست که در راستای تولید این محصول در مزارع این شهرستان نقش مهمی ایفا کرده است.

او یادآور شد: برداشت خیار علاوه بر کسب درآمد مناسب، زمینه اشتغال کارگران فصلی را نیز فراهم کرده است.

انتهای پیام /  منصوره خسروبیگ
263 کلیک ها  دوشنبه, 04 مرداد 1400 11:30
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا