تامین نهاده‌های دامی در اولویت است

تامین نهاده‌های دامی در اولویت است
   
تامین نهاده‌های دامی در اولویت است |||| ||||

 رئیس سازمان جهاد کشاورزی فارس با اشاره به اینکه امسال تامین نهاده‌های مورد نیاز در بخش‌های طیور و دام، اولویت بوده است، تاکید کرد که تا رسیدن فصل بارش، تامین نیاز به نهاده‌ها از طریق واردات در دستور کار قرار دارد.

 
احمد طمراسی در خصوص تامین نهاده‌های دامی تا شروع فصل بارش‌ها، گفت: نهاده‌های دامی مورد نیاز برای دامداران درقالب ذخایر استراتژیک تامین شده و روند واردات برای تامین این نهاده‌ها توسط وارد کنندگان نیز تسهیل و عملیاتی شده است.
 
به گزارش راستین انلاین به نقل از روابط عمومی جهاد کشاورزی فارس، طمراسی افزود: در حال حاضر این نهاده‌ها به میزان نیاز وارداتی در بنادر وجود دارد و در حال تامین خودرو و تجهیزات انتقال این نهاده‌ها هستیم.
 
رئیس سازمان جهاد کشاورزی فارس با اشاره به تاثیر منفی خشکسالی سال زراعی جاری بر نهاده‌های دامی، گفت: از ابتدای امسال نهاده‌های مورد نیاز در بخش طیور به طور ۱۰۰ درصد از طریق سامانه تامین نهاده‌ها تامین شده است.
 
طمراسی افزود: در بخش دام‌های بزرگ و مرتعی نیز در حال تامین نهاده‌های مورد نیاز هستیم و از ابتدای امسال تاکنون ۱۲۰ هزارتن انواع نهاده از جمله ذرت، سویا، جو در اختیار دامداران و واحدهای صنعتی و نیمه صنعتی قرارگرفته شده و بعلاوه وزارت جهاد کشاورزی به منظور حمایت در شرایط ویژه استان فارس نزدیک به ۷۰ هزارتن نیز بر این میزان اضافه شد.
 
او به دام‌های ریز و مرتعی در بخش روستایی و عشایری استان هم اشاره کرد و گفت: به دلیل تاثیر پذیری بیشتر این قشر از خشکسالی مراتع، و به منظور حمایت از آنان، خرید دام مازاد از این قشر از ۲۰ روز پیش آغاز شده وهمچنان ادامه دارد.
 
این مقام مسئول افزود: در این برنامه حمایتی، عشایر دام مازاد خود را در اختیار شرکت پشتیبانی امور دام جهاد کشاورزی قرار می‌دهند و به ازای هر کیلو دام زنده، وجه دریافت و مجدد ۳ کیلو گرم نهاده جو با قیمت ارز ترجیحی در اختیار دامدار قرار می‌گیرد تا علاوه بر نگه داری دام موجود، بار فشار بر مراتع کاهش یابد.
 
رئیس جهادکشاورزی استان فارس بر مراقبت و حفظ ذخایر کاه و یونجه توسط دامداران، برای جلوگیری از خروج آن از استان تاکید کرد.
 
به گزارش ایسنا، طی روزهای اخیر شاهد اعتراض‌ دامداران خصوصا در بخش دام‌های بزرگ به واسطه آنچه کمبود علوفه و غذا و نهاده‌های دامی و افزایش قیمت این کالاها عنوان شده است، بوده‌ایم. دامداران خواستار افزایش قیمت شیر خام یا تامین نهاده‌های دامی یارانه‌ای با هدف متناسب سازی هزینه‌های تولید و قیمت عرضه، هستند.
انتهای پیام /  منصوره خسروبیگ
247 کلیک ها  دوشنبه, 07 تیر 1400 12:43
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا