فیلم بلند مهاجران اثر برگزیده هشتمین جشنواره بین المللی فیلم حقوق بشر تونس شد

 فیلم بلند مهاجران موفق به دریافت بهترین فیلم بلند و اثر برگزیده هشتمین جشنواره بین المللی فیلم حقوق بشر تونس شد که اختتامیه این جشنواره همزمان با روز جهانی زن برگزار شد.


منصوره خسروبیگ راستین آنلاین: این هفتمین جایزه این فیلم در جشنواره های بین المللی می باشد و تاکنون فیلم مهاجران در بیش از شانزده جشنواره بین المللی حضور داشته است.
فیلم مهاجران درباره سختی های مهاجرت پانزده نفر می باشد که هر کدام از این شخصیت ها را می توان نماد قشری از هر جامعه دانست.فیلم تجربی مهاجران با زمان ۸۵ دقیقه، فاقد هرگونه دیالوگ و میان نویس است.فضای فیلم به ۱۵ شخصیت می پردازد.با هر کدام از این شخصیت ها همراه می شویم اما قصه ای از آنها تعریف نمی شود.در واقع ۱۵ شخصیت قصه دار بدون قصه در فیلم داریم.فیلم انگار ادامه دهنده راه یرژی گروتفسکی و تئاتر بی چیز است اما این بار نه در نمایش، بلکه در سینما با آن رو به رو هستیم.بی چیز در همه چیز...از شرایط تولید که بگذریم،هر چیزی در فیلم هم هست و هم نیست.با پرنده ای رو به رو هستیم که هم هست و هم نیست.قطاری که رد می شود اما نیست.ماشینی که رد می شود اما نیست.انفجاری که رخ می دهد اما نیست.و آدم هایی که هم وجود دارند و هم وجود ندارند.مهاجرت هم همین است.از زادگاهت می روی اما انگار هنوز هستی.به جایی دیگر می روی، حضور فیزیکی خودت را حس می کنی اما خود واقعی ات را در کشورت جا گذاشتی.
انتهای پیام /  108
583 کلیک ها  شنبه, 20 اسفند 1401 10:48
این مورد را ارزیابی کنید
(2 رای‌ها)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا