همراهی فرهنگ و ارشاد در خرید کتاب از ناشران

همراهی فرهنگ و ارشاد در خرید کتاب از ناشران
   
همراهی فرهنگ و ارشاد در خرید کتاب از ناشران |||| ||||

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس گفت: امسال نیز همچون هر سال نویسندگان و ناشران استان می‌توانند درخواست خود را برای خرید جدیدترین کتاب‌های خود به این اداره کل اعلام ‌کنند.

 
به گزارش راستین آنلاین صابر سهرابی عصر سه‌شنبه ۲۵ آبان در آیین سومین روز از پاسداشت هفته کتاب، به همه نویسندگان و ناشران استان فارسی توصیه کرد تا در طرح فوق شرکت کنند.
 
او ادامه داد: معاونت فرهنگی از یکم تا سی‌ام آذرماه امسال آمادگی دارد تا درخواست‌ها را دریافت و به شورای خرید کتاب ارائه کند.
 
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس اولویت خرید را به سی و یک کتابی که در هفته کتاب رونمایی می‌شوند، داد.
 
سهرابی، شهروندان را به طرح پاییزه کتاب فراخواند و افزود: شهروندان می‌توانند با کد ملی خود از ۲۹ ابان تا ۳ آذرماه در این طرح شرکت کنند و از یارانه فرهنگی این طرح تا سقف ۳۰۰ هزار تومان برای خرید کتاب‌هایشان بهره گیرند.
 
دبیر شورای فرهنگ عمومی فارس همچنین از برگزاری دوره آموزشی دو روزه طراحی، صفحه‌آرایی و گرافیک کتاب برای انتشاراتی‌ها در روزهای پنجشنبه و جمعه ۲۷ و ۲۸ آبان خبر داد.
 
روح‌الله منوچهری، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی فارس نیز در این مراسم بیان کرد: برای رسیدن به پیشرفت و سربلندی باید از شاهراه فرهنگ گذر کرد و برای این گذر باید از راه کتاب گذشت.
 
او افزود: ما در کتابخانه‌های عمومی و فرهنگ و ارشاد به عنوان سربازانی در این زمینه به شما نویسندگان و فرهنگ وران در خدمت هستیم.
 
منوچهری با بیان اینکه امسال برنامه ریزی شد وه نویسندگان شهرستانی نیز مورد توجه قرار گیرند، گفت: یکی از سرمایه‌های استان ما و افتخارات ما پرچم فرهنگ و کتاب را بالا داشته، انتشارات نوید است که جا دارد بک کتابخانه ویژه از انتشارات نوید در شیراز داشته باشیم.
 
در این مراسم از کتاب‌های دریای شورانگیز از اکبر اسکندری، خاک دامنگیر از حسین بهمنی، نغمه‌های بی‌قراری از پروانه روئین‌اهلی، مشتی از خروار از غلامرضا ساختمانی، بهمن‌بیگی، اسطوره عشق از شهناز عشایری، گنجینه فهلیان از علاءالدین محمد طباطبایی و سیمای آسپاس در گذر زمان از وحید یونسی رونمایی و از تلاش‌های اسماعیل حامدی‌فر، پیشکسوت حوزه نشر تقدیر شد.
انتهای پیام /  منصوره خسروبیگ
1170 کلیک ها  چهارشنبه, 26 آبان 1400 07:12
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا