• مدیرکل فرهنگ وارشاد اسلامی فارس :

حمایت از راه اندازی کسب و کارهای فرهنگی و هنری در شیراز

حمایت از راه اندازی کسب و کارهای فرهنگی و هنری در شیراز
   
حمایت از راه اندازی کسب و کارهای فرهنگی و هنری در شیراز |||| ||||

از راه اندازی کسب و کارهای فرهنگی و هنری در شهرشیرازحمایت می شود .


به گزارش راستین آنلاین متقاضیان جهت دریافت فرم ها تا پنجم اردیبهشت 0011 به معاونت فرهنگی و امور رسانه اداره کل فرهنگ وارشاد اسالمی مراجعه کنند .

صابر سهرابی گفت: براساس شیوه نامه موجود كه به امضای وزیر فرهنگ و ارشاد اسالمی رسیده است، این وزارتخانه در قالب طرح گذرهای فرهنگ و هنر و طرح تبدیل فضاهای میراثی، اوقافی و دیگر فضاهای قابل تبدیل به فضاهای فرهنگی و هنری از كسانی كه می خواهند كسب و كارهای فرهنگی و هنری راهاندازی كنند، حمایت میكند.

وی ادامه داد: تقویت ظرفیتهای مردمی در حوزه فرهنگ و هنر و هم چنین افزایش دسترسی مردم به آثار و خدمات فرهنگی و هنری جزو برنامههای وزارت خانه است و ذیل این دو برنامه كالن، راهاندازی گذرهای فرهنگ و هنر درشهرها، تبدیل فضاهای میراثی، اوقافی و دیگر فضاها به فضاهای فرهنگی هنری، راهاندازی روز بازارهای فرهنگ وهنر، خرید و فروش اینترنتی آثار فرهنگی و هنری و دسترسی آنالین به رویدادها و آثار فرهنگی و هنری در قالبطرحهای حمایتی جرا خواهد شد.

راه اندازی کسب و کار در گذرهای فرهنگ و هنر

صابر سهرابی گفت: گذرهای فرهنگ و هنر كار مشترك بین شهرداریها و وزارت فرهنگ و ارشاد اسالمی است.

شهرداریها با اختصاص خیابان، میدان یا گذرهای مناسب به این كار و آمادهسازی آن در این اقدام مشاركت میكند ووزارت فرهنگ و ارشاد اسالمی از طریق صندوق اعتباری هنر با اعطای تسهیالت ارزان قیمت از بخش خصوصی برای راهاندازی كسب و كارهای فرهنگی و هنری حمایت میكند.

مدیر كل فرهنگ وارشاد اسالمی فارس افزود : شهرداری و اداره كل فرهنگ و ارشاد اسالمی فارس میتوانند با شناسایی، مطالعه و انتخاب فضاهای مناسب درخواستهای خود را به معاونت توسعه مدیریت و منابع وزارت فرهنگ وارشاد اسالمی ارایه دهند تا پس از بازدید از فضاهای انتخاب شده و تایید آن، امكان پرداخت تسهیالت به كسانی كه بخواهند در آنجا كسب و كار فرهنگی و هنری راهاندازی كنند، فراهم شود.

سهرابی تصریح كرد: كتابفروشی، گالری، سالنهای كوچك نمایش فیلم، تماشاخانههای خصوصی، پالتوهای تئاتر،كارگاه، فروشگاههای لوازم هنری، آموزشگاههای هنری، كارگاه و فروشگاه طراحی مدو لباس ایرانی، موزههای

خصوصی مربوط به فرهنگ و هنر، كافه موزههای فرهنگی و هنری، فعالیتهای نوپای فرهنگی و هنری و .... از جمله كسب و كارهای مورد حمایت و در اولویت است.

صابر سهرابی ازتبدیل فضاهای میراثی، اوقافی و دیگر فضاها به فضاهای فرهنگی و هنری خبر داد و افزود :برای افزایش فضاهای فرهنگی و هنری و همچنین افزایش دسترسی مردم به آثار و رویدادهای فرهنگی و هنری ، طرح

تبدیل فضاهای موجود شهری به فضاهای فرهنگی و هنری اجرا میشود.

وی افزود: بر اساس این طرح از كسانی كه بخواهند با تبدیل فضاهای موجود شهری چه فضاهای میراثی، چه فضاهای اوقافی و چه فضاهای دیگری كه این قابلیت را دارند، به فضاهای فرهنگی و هنری، كسب و كار فرهنگی و هنری راهاندازی كنند، با ارایه تسهیالت از طریق صندوق اعتباری هنر حمایت میشود.

وی افزود: این افراد می توانند بر اساس فرمهای طراحی شده، طرح توجیهی خود را به اداره كل فرهنگ و ارشاد اسالمی فارس ارایه كنند.

سهرابی در پایان گفت متقاضیان این تحول فرهنگی كه حداكثرسقف تسهیالت آن 033 میلیون تومان باسود چهاردرصد ، تنفس یك ساله و بازپرداخت سه ساله است برای دریافت فرمهای مربوطه به معاونت فرهنگی و امور رسانه این

اداره كل مراجعه کنند .

وی همچنین تاكید كرد هنرمندان فقط تا پایان روز یك شنبه پنجم اردیبهشت 0033 مهلت مراجعه به معاونت فرهنگی اداره كل را دارند.

 
 
 
انتهای پیام /  منصوره خسروبیگ
2980 کلیک ها  دوشنبه, 30 فروردين 1400 17:52
این مورد را ارزیابی کنید
(2 رای‌ها)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا