• تاکید مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس :

لزوم افزایش فرهنگ کتابخوانی در جامعه

لزوم افزایش فرهنگ کتابخوانی در جامعه
   
لزوم افزایش فرهنگ کتابخوانی در جامعه |||| ||||

فرهنگ‌سازی کتاب‌خوانی از اهمیت زیادی برخوردار است که وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در چند سال گذشته با برگزاری جشنواره‌ها و رویدادهایی تلاش دارد تا گسترده و عمق آن را افزایش دهد.

 
به گزارش راستین آنلاین نخستین نشست ستاد باشگاه‌های کتاب و کتاب‌خوانی کودکان و نوجوانان استان فارس با حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس و نمایندگان اداره کل تبلیغات اسلامی، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، سازمان دانش‌آموزی و مسؤلین استانی در سالن غزل تالار حافظ اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس برگزار شد.
 
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس گفت: فرهنگ‌سازی کتاب‌خوانی از اهمیت زیادی برخوردار است که وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در چند سال گذشته با برگزاری جشنواره‌ها و رویدادهایی تلاش دارد تا گسترده و عمق آن را افزایش دهد.
 
همچنین رئیس ستاد باشگاه‌های کتاب‌خوانی فارس با شناساندن جمشید رضایی به عنوان دبیر باشگاه‌های کتاب‌خوانی و رئیس انجمن کتاب فارس و یادآوری آنکه شیراز برای یک سال دیگر پایتخت کتاب ایران شده است، بیان کرد: این پایتختی را باید در فارس نگه داریم؛ از این رو وظیفه همگانی به ویژه دستگاه‌های اجرایی و سازمان‌های مردم‌نهاد تا با همه توان در افزایش فرهنگ کتاب‌خوانی تلاش کنند.
 
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس افزود: هرچند امسال شاید کرونا زمینه برگزاری رویدادهای حضوری را گرفته است، ما می‌توانیم در بستر مجازی رویدادهای خود را برگزار کنیم.
 
جمشید رضایی، رئیس انجمن کتاب فارس و دبیر جام باشگاه‌های کتاب‌خوانی فارس نیز گفت: شبکه ترویج کتاب‌خوانی رویدادهای چهارگانه جام باشگاه‌های کتاب‌خوانی کودک و نوجوان، جشنواره روستاها و عشایر دوستدار کتاب، پایتختی کتاب ایران و مروجین کتاب‌خوانی را داریم که تلاش داریم تا با این هماهنگی‌ها در هر چهار رویداد سربلند باشیم.
 
رضایی افزود: هر باشگاه از دست کم ۱۰ کودک یا نوجوان و یک مربی خواهد بود که با ثبت آن در سامانه شبکه مروجین کتاب‌خوانی می‌توانند حمایت‌ها و پشتیبانی‌های مادی و معنوی را از سوی ما و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دریافت کنند. 
 
وی افزود: یکی از پشتیبانی‌ها و حمایت‌های ما تخفیف ۵۰ درصدی خرید کتاب برای اعضای باشگاه‌ها در کتابفروشی‌های ثبت شده در سامانه خواهد بود‌.
گفتنی است رویدادهای کتاب‌خوانی جام باشگاه‌های کتاب و کتابخوانی کودک و نوجوان تا تیرماه ۱۴۰۰ ادامه خواهد داشت و از هم‌اکنون باشگاه‌ها، تسهیلگران و کتابفروشی‌هامی‌توانند در سامانه شبکه مروجین کتاب‌خوانی ثبت‌نام کنند.
انتهای پیام /  منصوره خسروبیگ
822 کلیک ها  دوشنبه, 06 بهمن 1399 13:29
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا