ترجمه مهرنوش ابوالحسنی از قصر ابونصر منتشر شد

ترجمه مهرنوش ابوالحسنی از قصر ابونصر منتشر شد
   
ترجمه مهرنوش ابوالحسنی از قصر ابونصر منتشر شد |||| ||||

ترجمه مهرنوش ابوالحسنی از کتاب قصر ابونصر نوشته دونالد اس ویتکامب به بازار کتاب آمد.

به گزارش راستین آنلاین کتاب قصر ابونصر که در واقع شیراز قدیم را به تصویر می کشد، توسط نویسنده جوان و خوش فکر شیرازی خانم مهرنوش ابوالحسنی از زبان انگلیسی به فارسی ترجمه شده است.
این کتاب که چاپ نخست خود را تجربه می کند، در شمارگان 1000نسخه توسط انتشارات آپامهر منتشر شده است.
مهرنوش ابوالحسنی که علاوه بر مترجمی دستی نیز بر شعر و شاعری نیز دارد، پیش از این کتابی را برای زنده نگاه داشتن زبان پارسی در 10هزار بیت در بحر متقارب به تاسی از فردوسی منتشر کرده بود که به همین سبب به عنوان دختر فردوسی لقب گرفته است.
این نویسنده پرکار علاوه بر کتاب های فوق، کتاب های ایران نامه یک و دو و سه را در معرفی سلسله هخامنشی و کتاب محمد رسول الله(ص) را از تولد تا رحلت به صورت اشعار حماسی نیز از خود منتشر کرده است.
ابوالحسنی همچنین چند ترانه را که توسط خواننده های معروف اجرا شده از جمله مرز شناور در وصف خلیج فارس را سروده است.
لازم به ذکر است قصر ابونصر که با نام تخت ابونصر و تخت مادر سلیمان نیز شناخته می شود یک اثر تاریخی است که در شش کیلومتری شهر شیراز و در محدوده شهرداری منطقه 7 قرار دارد.
بر اساس کاوش های انجام شده در این محل، نمونه های سفال و قطعات سنگی عهد هخامنشی با سکه ها و آثاری دیگر از عهد سلوکی و اشکانی و ساسانی کشف شده است.
قصر ابونصر که با نام تخت سلیمان در سال 1310خورشیدی در فهرست آثار تاریخی ایران ثبت شده است، بنا به اظهارات باستان شناسان موزه مترو پولیتن نیویورک با توجه به استحکامات و روستاهای اطراف، می تواند به عنوان شیراز پیش از اسلام معرفی شود.
مهرنوش ابوالحسنی هدف از ترجمه این کتاب را شناساندن بیش از پیش شهر شیراز به هموطنان و قدمت این شهر باستانی عنوان کرده است.
او معتقد است که شهر شیراز به سبب ظرفیت های متعدد فرهنگی، ادبی، عرفانی و فلسفی و شخصیت های بی نظیری در این عرصه ها، دارای جایگاه ویژه ای در جهان است.
به گفته ابوالحسنی، یکی از وظایف خطیر نویسندگان، شعرا، مترجمان و همه هنرمندان در شئون مختلف این است که شیراز را آن گونه که سزاوار است به ایران و جهان معرفی کنند.
 
لازم به یادآوری است که به زودی نیز کتاب دیگری با عنوان «شیراز» از مهرنوش ابوالحسنی منتشر خواهد شد که به گفته نویسنده آن، مرجع کاملی از شیراز در حوزه های گردشگری، فرهنگی و تاریخی میراثی می باشد.
و همچنین کتاب وصیت شهدای شهر شیراز است ست که به زودی برای چاپ آماده خواهد شد.
انتهای پیام /  منصوره خسروبیگ
754 کلیک ها  دوشنبه, 16 خرداد 1401 13:23
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا