لیلا دودمان همچنین با اشاره به طرحهای هوشمندسازی که در مجموعههای شهرداری شیراز در حال انجام است، به اثرات مثبت این طرحها در تسریع انجام امور مربوط به شهروندان و پاسخگویی بالا به درخواستهای مردمی اشاره کرد.
او با تاکید بر اینکه با شيوع ويروس كرونا همکاری بين سازماني افزایش و سفرهاي درون شهري شهروندان كاهش يافته، از لزوم تقویت هرچه بیشتر سیستمهای هوشمندسازی در ادارات و سازمانهای شهرداری گفت.
دودمان با بیان بر اینکه با دقت در انجام تجزيه و تحليلها، هم مدت زمان بررسي كاهش و هم سرعت انجام کار افزایش داشته است، تصریح کرد: پیش از بحث کرونا برای انجام این امور 18 مرحله اداري و سفر درون شهري وجود داشته كه يك ماه به طول میانجامیده اما اکنون ظرف مدت یک روز طرح معماري بررسي و تمامي نقطه نظرات به مخاطب خود ارائه ميشود.
رئیس کمیسیون هوشمندسازی و فناوری اطلاعات شورای اسلامی شهر شیراز اضافه کرد: گزارشها نشان میدهد بالغ بر 57 طرح معماري در يك روز، به لحاظ فضاي سبز، آتش نشاني، تاسيسات و ... بررسي شده كه هم موجب تسريع امور و هم امکان حضور شهرداران مناطق در این بررسیها فراهم بوده است.
دودمان با اشاره به جزئیات پروژه شهروندسپاری نیز گفت: سامانهای تحت ویندوز و موبایل تعریف شده که در این سامانه، شهروند پس از ورود ميتواند استعلامات را بر اساس كد نوسازي ملك جستوجو کرده و نسبت به ثبت درخواست اقدام کند.
او اظهار کرد: از 19 فروردین ماه سال جاری قابلیت ثبت درخواست استعلام غیر آپارتمان مسکونی، پروانه، پایانکار و عدم خلاف ملک به سامانه شهروندسپاری افزوده شده است.
گفتنی است در انتهای بازدید از شهرداری الکترونیک ضيايي رئیس اداره کنترل و نظارت بر سیستمهای یکپارچه شهرسازی شهرداری با ارائه گزارش كار خود در پروژه شهروندسپاري، اظهار داشت: از ابتدای راهاندازی سامانه شهروندسپاری تاکنون 17 هزار و بیست و چهار کاربر در این سامانه ثبت نام کردهاند، که 550 مورد از آنها در بازه زمانی 19تا 31 فروردین ماه بوده و وضعیت درخواستها را در 4 دسته ابطال شده، تائید شده، دائم شده و جاری و به ترتیب به تعداد 162، 263، 598 و 20 نشان میدهد.
ضیائی با تاکید بر اینکه پیش از این در شهرداري نگاهي پراكنده و غیر متمرکز نسبت به برخی امور وجود داشته اما اکنون این رویه اصلاح شده است، تصریح کرد: كليه ضوابط سازمان با نمايندگان سازمانهای دیگر مورد بررسي قرارگرفته و هر نماينده سازمان دیگر اعم از سازمانهای خدماتی بالغ بر 50 جلسه در كميسيون معماري حضور داشته و امکان بررسی طرحهاي فرادست كليه سازمانها با شهرداري چه در زمينه برنامهريزي و طراحي و چه تاسيسات و زیرساختی فراهم شده است.