اضافه شدن ۱۲۳ دستگاه اتوبوس جدید به ناوگان حمل و نقل شهری شیراز

اضافه شدن ۱۲۳ دستگاه اتوبوس جدید به ناوگان حمل و نقل شهری شیراز
   
اضافه شدن ۱۲۳ دستگاه اتوبوس جدید به ناوگان حمل و نقل شهری شیراز |||| ||||

 همزمان با سفر رئیس جمهور و هیئت دولت به استان فارس از ۱۲۳ دستگاه اتوبوس جدید ناوگان حمل و نقل شهری شیراز بهره‌برداری شد.


منصوره خسروبیگ راستین آنلاین: همزمان با دومین دور سفر رئیس جمهور و هیئت دولت سیزدهم به استان فارس، ۱۲۳ دستگاه اتوبوس جدید به ناوگان حمل و نقل شهری شیراز اضافه شد.


مصطفی کیانی رحیمی امروز، ۲۱ مهرماه در این مراسم بیان کرد: امروز به یمن ورود رئیس‌جمهور و هیئت ‌دولت به استان فارس، پروژه‌های مختلفی در شیراز افتتاح و کلنگ‌زنی می‌شوند که بخش عمده‌ای از آنها مربوط به پروژه‌های حمل‌ونقل و ترافیکی است.


رئیس کمیسیون شهرسازی، معماری و هوشمندسازی شورای اسلامی شهر شیراز افزود: بهره‌برداری از ناوگان جدید حمل‌ونقل عمومی شامل اتوبوس‌ها، مینی‌بوس‌ها، تاکسی‌های جدید و میدل باس‌ها می‌شود.
به گفته کیانی رحیمی، ١٢٣ دستگاه اتوبوس جدید از منابع داخلی شهرداری و تسهیلات دولتی نیز خریداری شده که ٥٢ دستگاه آن به ناوگان اضافه شده و مابقی در انتظار تعهدات خودروساز قرار دارد.


وی با بیان اینکه بیش از ٥٠ درصد ناوگان وسیع بیش از ٧٥٠ دستگاهی کلان‌شهر شیراز نیازمند نوسازی است، گفت: خرید این ١٢٣ دستگاه اتوبوس قطعا پاسخگوی نوسازی کامل نیست.


کیانی رحیمی ادامه داد: شهرداری شیراز تصمیم گرفته با تأیید و همراهی شورای اسلامی شهر این کلان‌شهر نسبت به تأمین یک‌هزار واحد دیگر اتوبوس برقی و دیزلی از منابع داخلی شهرداری و با همکاری بانک‌های همکار اقدام کند که در این راستا برای خرید ٢٠٠ دستگاه اتوبوس برقی با خودروساز داخلی به تفاهم‌نامه رسیده است و ۳۰۰ دستگاه نیز از محل داخلی خود خریداری می‌کند و ۵۰۰ دستگاه را هم قرار است با مشارکت بانک همکار تأمین کند.


عضو شورای اسلامی شهر شیراز اضافه کرد: همچنین شهرداری شیراز در راستای نوسازی ناوگان مینی‌بوس ۶۴ دستگاه فرسوده نیز اقدام به خرید ۴۵ دستگاه ون جدید کرده که ۴۳ دستگاه آن وارد ناوگان شده و مابقی به زودی به ناوگان عمومی اضافه خواهد شد.


رئیس کمیته حمل‌ونقل و ترافیک شورای اسلامی شهر شیراز افزود: خرید ٧٥ دستگاه میدل باس نیز در آذرماه امسال انجام و تا پایان سال محقق خواهد شد.


وی ادامه داد:‌ ٩٩٦٧ واحد تاکسی در شیراز داریم که ٨ هزار واحد آن نیازمند نوسازی است که یک اقدام جدی را می‌طلبید و شهرداری شیراز در این راستا با تأیید شورای اسلامی، تأمین هزار واحد تسهیلات کم بهره را در دستور کار قرار داد و یک‌هزار واحد دیگر طی شش ماه آینده به بانک معرفی خواهد شد.
به گفته کیانی‌رحیمی، نوسازی و تأمین سه هزار واحد دیگر تاکسی نیز در دستور کار تا سال ١٤٠٤ قرار گرفته است.

انتهای پیام /  108
115 کلیک ها  جمعه, 21 مهر 1402 18:25
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا