رونمایی از کتاب به ژرفای زیبایی

 رونمایی از کتاب به ژرفای زیباییهمزمان با خجسته زادروز پیامبر اسلام و امام جعفر صادق، از کتاب به ژرفای زیبایی رونمایی شد.

منصوره خسروبیگ راستین آنلاین:این کتاب در ۲۱۵ صفحه با تلاش محمدمهدی اسدزاده، سمیه فریدونی‌نژاد و زينب اسدزاده از سوی انتشارات شرق بنفشه چاپ شده است.محمدمهدی اسدزاده در این باره گفت: با بررسی 14 بازگردان فارسی قرآن کریم که در یک سده گذشته، بیش از دیگر بازگردان‌ها به زیر چاپ رفته‌اند، به این نیاز پی بردیم که بایستی بازگردان فارسی سره از قرآن را بتوانیم عرضه کنیم.

اسدزاده با اشاره به این که در آغاز، می‌خواستیم آن را در یک مقاله کوتاه عرضه کنیم، افزود: پس از بررسی نخست بازگردان‌ها، با دریای ژرفناکی روبرو شدیم که با بررسی واژه به واژه و گزاره به گزاره در برخی از دائره‌المعارف‌های فارسی و عربی و بهره‌گیری از شناخته‌شده‌ترین تفسیرهای یک سده گذشته، تنها به بازگردان سوره حمد رسیدیم و هنوز راه برای رسیدن به بازگردان همه قرآن بسیار دراز است.

سمیه فریدونی‌نژاد از دیگر پژوهش‌گران این کتاب گفت: سوره فاتحه یا حمد نخستین سوره قرآن کریم، ملقب به ام الکتاب، دارای هفت آیه است که هریک از این آیات اشاره به مطلب مهمی دارد. وی افزود: بنا بر روایات این سوره از سوره‌های «قصار» است که در عین اختصار، در معنا بزرگ و اساس قرآن است.

 زينب اسدزاده هم گفت: سوره حمد در زندگی دینی و فرهنگی مسلمانان اهمیت فراوانی دارد. وی ادامه داد: می توان گفت همه قرآن کریم تفسیر و تبیین سوره حمد است و همچنین می شود هر یک از آیات قرآن کریم را از این سوره استخراج کرد؛ که همه هستی و پدیده‌های آن و نیز تمام قرآن کریم در آن است.

انتهای پیام /  108
104 کلیک ها  چهارشنبه, 12 مهر 1402 17:46
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا