تعیین ٤٥ میلیارد تومان پاداش برای مدیریت مصرف برق در شیراز

  مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق شیراز با بیان اینکه سال گذشته ٣٢ میلیارد تومان پاداش تشویقی در بخش مصرف برق خانگی به مشترکان پرداخت شد، گفت: امسال نیز ٤٥ میلیارد تومان پرداخت پاداش پیش‌بینی شده است.

محمدرضا سلاحی یکشنبه ۲۸ خرداد در یک کنفرانس خبری با بیان اینکه مدیریت مصرف برق، کار مرسومی نیست بلکه استاندارد و یک استراتژی محسوب می‌شود، اضافه کرد: مدیریت ناترازی تولید و مصرف یک موضوع حیاتی در مدیریت شبکه‌های برق است.

او همچنین با بیان اینکه کاهش بار ممکن است از نظر هزینه مقرون به صرفه تر باشد تا سرمایه گذاری در احداث نیروگاه، افزود: در کلانشهر شیراز تلاش کردیم که با استفاده از استراتژی‌ها، مدیریت مصرف در ساعت پیک بار اعمال کنیم.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق شیراز به اعمال سیاست‌های تشویقی مدیریت مصرف طی سال گذشته هم اشاره کرد و با بیان اینکه ٣٢ میلیارد تومان پاداش تشویقی در بخش خانگی پرداخت شده است، گفت: امسال نیز ٤٥ میلیارد تومان پرداخت پاداش پیش‌بینی شده است.

سلاحی با بیان اینکه کمتر از ۵ درصد از مشترکین بخش خانگی در شمار مصرف کنندگان پر مصرف و بدمصرف هستند، گفت: شاخص تنبیهی برای این دسته از مشترکین نیز پیش‌بینی شده است.

او همچنین با اشاره به تغییر ساعت کاری ادارات در راستای مدیریت مصرف بار، اعلام کرد که در ادارات سطح کلانشهر شیراز تا ٢٥ درصد مگاوات بار کاهش پیک در بازه زمانی ساعت ۱۳ تا ۱۶ بعدازظهر داشته‌ایم.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق شیراز ادامه داد: در عین حال طی هفته قبل، برق ١٢ اداره و چند بانک در شیراز که مدیریت مصرف بار را رعایت نکردند، قطع شد.

سلاحی همچنین تصریح کرد: بحث هوشمندسازی را به جد دنبال می‌کنیم و هفته جاری نیز ۱۰۰ مرکز دیگر به موتور هوشمند تبدیل خواهیم کرد. 

او با بیان اینکه سال گذشته ١٥٤ مرکز رمز غیرمجاز شامل ۱۰۵۳ دستگاه کشف کردیم، گفت: با کشف این تعداد دستگاه، دو میلیون و ۶۰۰ هزار کیلووات ساعت برق به حساب عملکرد انرژی بازگشت.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق شیراز با اشاره به وجود یکهزار و ١٠٠ مشترک صنعتی، عنوان کرد: کمتر از ٣٠۰ مشترک صنعتی مشمول مدیریت بار هستند.

به گفته سلاحی، در بخش کشاورزی هم روزی ٥ ساعت باید اعمال مدیریت بار داشته باشیم که در این زمینه هم مباحث خوبی ارائه شده است.

او همچنین از راه‌اندازی نخستین کارخانه نوآوری برق و انرژی در شیراز خبر داد و گفت: تفاهم نامه احداث این کارخانه در وزارت نیرو منعقد شده و با حضور مدیرکل دفتر تحقیفات توانیر نیز در شیراز تفاهم نامه‌ای با پارک علم و فناوری در این خصوص منعقد خواهدشد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق شیراز همچنین از جذب ۱۲ نخبه در این شرکت طی یکسال گذشته خبر داد و گفت: به استفاده از توان بالای متخصصین بومی معتقدیم.

سلاحی در خصوص برق باغ شهری‌ها گفت: قانون گذار بر اساس درخواست انشعاب مرجع صادر کننده مجوز برق را مشحص کرده که در شهرها، شهرداری و در حوزه روستایی هم بنیاد مسکن و بخشداری عهده دار این مهم هستند، بنابراین اگر باغ شهری مجوز نداشته باشند، از هم برق رسانی به آنها معذوریم.

انتهای پیام /  108
122 کلیک ها  دوشنبه, 29 خرداد 1402 09:35
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا