• استاندار فارس در مراسم رونمایی از سنگ قبر جدید حرم مطهر سید علاءالدین حسین (ع)؛

بازسازی و بهسازی بافت اطراف حرم به معنای تخریب نیست

  استاندار فارس گفت: بازسازی و ترمیم بافت اطراف حرم های مطهر قرار است اتفاق بیفتد که این به معنای تخریب نیست و عده ای به دلایل مختلف سعی در حاشیه سازی دارند در صورتی که این به معنای بازسازی، ترمیم، نوسازی و ساماندهی است تا اطراف حرم های مطهر از حالت…

منصوره خسروبیگ راستین آنلاین :محمد هادی ایمانیه در حاشیه رونمایی از سنگ قبر جدید حرم مطهر سید علاءالدین حسین (ع) در گفتگو با خبرنگار پیام خبر، ضمن تبریک میلاد امام رضا (ع)گفت: افتخار ما شیرازی ها و فارسی این است که در خدمت برادران بزرگوار حضرت رضا(ع) هستیم که امروز نیز شاهد رونمایی از سنگ قبر جدید حرم سید علاءالدین حسین بودیم.

استاندار فارس با بیان اینکه این امامزادگان مکرم در شیراز از برادران شهید حضرت رضا هستند گفت: امامزاده ها مورد اقبال مردم شیراز،فارس و همه شیعیان هستند و باید مورد توجه قرار بگیرند.

وی ادامه داد: با توجه به رونمایی امروز این نکته حایز اهمیت است که هر اقدامی که برای این حرم ها انجام دهیم چه روبنایی چه تفکری عقیدتی می‌تواند به جذب بیشتر مردم و جوانان و سطح فرهنگی کمک کند و تاثیرگذار باشد.

نماینده عالی دولت در استان فارس در ادامه به بحث بازسازی و بهسازی اطراف حرم های مطهر اشاره کرد و اظهار داشت: در این خصوص در حال پیگیری جدی هستیم و خوشبختانه همکاری خوبی اتفاق افتاده است.

دکتر ایمانیه افزود: بازسازی و ترمیم بافت اطراف حرم های مطهر قرار است اتفاق بیفتد که این به معنای تخریب نیست و عده ای به دلایل مختلف سعی در حاشیه سازی دارند در صورتی که این به معنای بازسازی، ترمیم، نوسازی و ساماندهی است تا اطراف حرم های مطهر از حالت مخروبه که دور از شأن شیراز و حرم ها است خارج شود.

وی ضمن اشاره به اینکه اقدامات خوبی تاکنون در رابطه با بافت اطراف حرم صورت گرفته که امیدواریم سرعت آن در سال ۱۴۰۲ بیشتر شود گفت: بافت های اطراف حرم در خصوص مسایل زیبایی شهری، بحث فرهنگی، امنیتی، سلامت ورزش و بازسازی خانه ها اصلاح و بازنگری می‌شوند.

وی با بیان اینکه پیشنهادی دادیم که مورد تایید دو وزیر میراث و راه و شهرسازی قرار گرفت تصریح کرد: طبق توافقی که با مسئول توسعه حرم های مطهر در ایران داشتیم مقرر شد که تعدادی از خانه های نیمه مخروبه اطراف بافت خریداری شود تا بعد از بازسازی مورد استفاده هنرمندان این شهر قرار بگیرد.

انتهای پیام /  108
164 کلیک ها  پنج شنبه, 11 خرداد 1402 08:05
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا