مشکل شهرصدرا چند مدیریتی است

  استاندار فارس با طرح این مطلب که توجه لازم و مطلوب به شهر جدید صدرا که قرار بود محلی برای اسکان سرریز جمعیت شیراز باشد، نشده، یک مشکل اصلی این شهر را چند مدیریتی دانست.

دکتر محمدهادی ایمانیه، در جمع نمازگزاران جمعه شهر جدید صدرا، این شهر را بعد از شیراز، پرجمعیت‌ترین منطقه شهری فارس دانست و گفت: متاسفانه آنگونه که شایسته مردم بوده به این شهر توجه نشده است؛ وظیفه داریم برای حل مشکلات آن، همه تلاش و توان خود را به کار گیریم.

به گزارش راستین آنلاین :به نقل از استانداری فارس ایمانیه چند مدیریتی را یکی از زمینه های بروز مشکلات و مسائل این شهر عنوان کرد و گفت: شهر صدرا، علی رغم داشتن مدیرعامل شرکت عمران و شهردار، به دلیل نداشتن فرماندار، با مشکلات مختلفی مواجه است، لذا تا زمان ایجاد ساز و کار انتصاب فرماندار؛ اختیارات فرماندار شیراز را به مدیرعامل شرکت عمران تفویض می کنیم.

استاندار فارس یکی دیگر از ضرورت های شهر صدراو درخواست مردم را استقرار ادارات دولتی در شهر دانسته و بیان کرد: مقدمات و یک ساختمان جهت استقرار نمایندگان ادارات مختلف در شهر صدرا توسط شرکت توسعه و عمران شهر صدرا مهیا شود تا از ابتدای تیرماه سال جاری هر اداره با اولویت دستگاه های پر مخاطب یک نماینده در این شهر داشته باشد؛ سازمان‌ها نیز برنامه‌ای با زمان بندی مشخص برای استقرار دائم ادارات خود در این شهر تدوین و اعلام نمایند.

استاندار فارس، جاده قره پیری را یکی از مسائل مزمن شده این شهر دانست و با اشاره به سرعت مناسب و  اجرای سهم صدرا در پیشرفت آن گفت: در یکی دو هفته آینده، جلسه با سایر دستگاه های ذیربط از جمله شهرداری شیراز به منظور حل و فصل بقیه بخشهای جاده برگزار خواهد شد تا این موضوع حل شود.

وی به اختلافات مجموعه شهری صدرا با یکی از مراکز علمی در خصوص محل آرامستان این شهر اشاره کرد و اظهار داشت: این شهر حتما آرامستان میخواهد و به هیچ وجه پذیرفتنی نیست فوتی های این شهر در بهشت احمدی و سایر آرامستان های شهرهای اطراف دفن شوند. برای حل اختلاف موجود هیئت هفت نفره برای این موضوع انتخاب شده‌اند تا ضمن بررسی همه جوانب تا پایان خرداد، پیشنهادات عملیاتی خود را برای تصویب در شورای برنامه ریزی و توسعه استان ارائه دهد تا تصمیم گیری نهایی صورت پذیرد.

ایمانیه بر لزوم تسریع در تدوین و تصویب طرح تفضیلی شهر صدرا تاکید کرد و افزود: تصفیه خانه شرق صدرا به اتمام رسیده و انعقاد قرارداد احداث تصفیه خانه غرب این شهر نیز از جانب اداره آبفای شیراز در دست پیگیری است. همچنین از خط دوم انتقال آب از سد درودزن به شهر صدرا نیز اختصاص یافته تا مشکل آب آشامیدنی شهر حل شود. همچنین مقرر کردیم در برنامه زمانبندی آبیاری فضای سبز شهرصدرا و باغ شهری های اطراف این شهر از طریق پساب فاضلاب انجام شود و چاه های موجود صرفاً برای آب آشامیدنی استفاده گردد.

نماینده عالی دولت در فارس با اشاره بر اینکه نهضت ملی مسکن در این شهر سرعت خوبی پیدا کرده است بیان داشت: مسکن جزء ضروریات است لذا باید پروژه‌های مسکن از سرعت بالاتری برخوردار شود.

وی در ادامه به پروژه اهل بیت نیز اشاره کرد و افزود: برای حل این موضوع وقت و زمان بسیاری گذاشته ایم و معتقدیم که حق با شهروندان و متقاضیان است؛ مدیران ملی مختلفی را به این مجموعه آورده ام و از نزدیک شرایط محیط را برای ایشان تشریح کرده ام. بنابر دستور رئیس‌جمهور در جلسه بعدی شورای عالی محیط زیست شرکت خواهم کرد تا این موضوع نیز در جهت خدمت به مردم حل شود.

ایمانیه ادامه داد: همه ما مسلمان هستیم و بنا به حکم خداوند با مسائل غیر شرعی و غیرفرهنگی مخالفیم اما لازم است با تدبیر به مسائل ورود نماییم تا درگیر فضاسازی‌ها نشویم؛ با ایجاد امکانات توسط شرکت عمران، یکی از شعب سامانه مرد مرسی در این شهر مستقر می شود تا از طریق مردم گزارش تخلفات مختلف اعم از بدحجابی، کوه خواری، تصاحب منابع طبیعی، سگ گردانی و.. به این سامانه ارسال شود و پس از صحت سنجی اقدامات مناسب صورت پذیرد.

استاندار فارس بر لزوم دسترسی شهر صدرا به آزادراه شیراز - اصفهان تاکید و خاطرنشان کرد: احداث مسیرهای دسترسی به بزرگراه شهید سلیمانی نیز در دستور کار دستگاه‌های ذی‌ربط قرار گیرد.

وی کمبود مدارس در این شهر را یکی دیگر از مشکلات صدرا ذکر و اضافه کرد: ضرورت دارد با کمک سازمان نوسازی مدارس این مشکل مرتفع شود؛ برای تسریع در استقرار ناحیه ۵ آموزش و پرورش شیراز در این شهر اقدام خواهد شد.

استاندار فارس گفت: ورزشگاه هایی که در شعر صدرا تکمیل شده اند باید در اختیار مردم قرار گیرد چرا که همه از امکانات دولتی متعلق به عموم مردم استفاده شده است؛ همچنین قسمتی از اعتبارات استانی وزارت نفت را برای تکمیل سایر پروژه های ورزشی صدرا اختصاص خواهیم داد.

ایمانیه همچنین از توسعه خدمات بانکها و برپایی میز خدمت استاندار و مدیران دستگاه‌های استانی در شهر صدرا، در آینده‌ای نزدیک خبر داد.

انتهای پیام /  108
115 کلیک ها  شنبه, 06 خرداد 1402 14:58
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا