قانون ممنوعیت خام فروشی تدوین شود

  استاندار فارس گفت: باید قوانینی تدوین شود که خام فروشی ممنوع شده یا مهلت داده شود تا سرمایه گذار در کنار سرمایه خود، کارخانه فراوری و زنحیره کاملی از کالا را راه‌اندازی کند.

منصوره خسروبیگ راستین آنلاین :محمدهادی ایمانیه عصر چهارشنبه ١۶ فروردین در نشست تخصصی گروه اقتصادی و امور زیربنایی مجمع بسیجیان و نخستین نشست مجمع عالی بسیجیان فارس ضمن تبریک فرا رسیدن سالروز میلاد کریم اهل بیت(ع)، بیان کرد: در حوزه مهار تورم در استان گ‌ها عمدتا کاری که می گ‌توان انجام داد، اقدامات نرم افزاری، تغییر روش و سبک زندگی و فرهنگی است اما در رابطه با رشد تولید، اقدامات خوبی از جمله حذف بروکراسی‌های اداری و...با یک تغییر نگاه و رویکرد امکان پذیر است.

او ادامه داد: تدبیری که در استان شده این است که با هماهنگی بخش قضایی و ارگان‌های نظارتی، ترس موهوم برای تولیدکنندگان برداشته شود تا کار پیش رود.

استاندار فارس از دیدار هفتگی با تولیدکنندگان استان و بررسی مشکلات آنها خبر داد و گفت: این مهم از هفته آتی و روزهای شنبه و چهارشنبه اجرایی خواهد شد.

ایمانیه همچنین از تداوم عرضه مواد غذایی اساسی بدون واسطه که از پیش از نوروز آغاز شده خبر داد و گفت. پنجره واحد جداگانه‌ای در فارس راه گ‌اندازی شده و جلسه ستاد رفع موانع تولید به صورت ویژه در سال جاری دنبال خواهد شد.

او همچنین خاطرنشان کرد: ٥ بانک در فارس زیر ٣٠ درصد از منابع خود را به مردم استان وام داده‌اند که این روند یا باید اصلاح شود و یا از استان بروند.

استاندار فارس در ارتباط با خام فروشی هم گفت: باید قوانینی تدوین شود که خام فروشی ممنوع و یا مهلت داده شود تا سرمایه گذار در کنار سرمایه خود، کارخانه فراوری و زنحیره کاملی از کالا را راه‌اندازی کند.

ایمانیه اضافه کرد: ۳۰ تا ۴۰ درصد از محصولات کشاورزی ما تبدیل به ضایعات می‌شود که اگر بانک‌ها به جای افزایش شعبه در خیابان‌های گران قیمت، شعب اضافی را بفروشند و به کارخانه تبدیل فراوری این محصولات تسهیلات بدهند هم به محصول نهایی می‌رسیم و هم در رشد تولید تاثیر خواهد داشت.

او در خاتمه تصریح کرد: همچنان دیوار بی اعتمادی و عدم همکاری بین مراکز علمی و دانشگاه‌ها با صنایع، بخش کشاورزی و...وجود دارد که باید برداشته شود و به دانشگاهها کمک شود تا بهره وری افزایش و تورم کاهش یابد.

رئیس مجمع عالی بسیج فارس نیز در ادامه این نشست بیان کرد: امروز مجمع بسیج در فازس به عنوان اولین برگزار کننده تبیین و تحقق شعار سال میزبان اساتید است و در تلاشیم تا با کمک مدیران، مسئولان و بسیجیان و در چارچوب مشخص و کارگروههای تخصصی بتوانیم برای حل مشکلات مردم در حوزه اقتصادی و معیشتی ارائه راهکار کنیم. 

حسین علیزاده ادامه داد: مجمع عالی بسیج فارس به عنوان بزرگترین اتاق فکر و تشکل نخبگانی با حضور بسیجیان متخصص آمادگی دارد که در سال ١٤٠٢ در همه موضوعات و برنامه‌ها در کنار مدیران و تصمیم گیران باشد.

علیزاده با تاکید بر اینکه به دنبال ارائه گزارش نیستیم بلکه به دنبال توسعه در همه بخش ها و ارائه آنها به مدیران هستیم، مسئله محوری و مطالبه گری را مهمترین رویکرد مجمع متبوع ذکر و عنوان کرد: انتظار ما این است که از این ظرفیت به نحو احسن استفاده شود.

انتهای پیام /  108
142 کلیک ها  پنج شنبه, 17 فروردين 1402 11:02
این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا