جایگاه زنان و خانواده در مجموعه وزارت نفت حائز اهمیت است

قیصری گفت: جایگاه زنان و خانواده در مجموعه وزارت نفت حائز اهمیت است و ساختارهای مختلفی همچون کارگروه اصلاح مقررات، کارگروه حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، کارگروه ورزش، کارگروه آموزش و پژوهش و ... را طبق نیاز بانوان تعریف کرده است.

راستین آنلاین:  زینب قیصری، امروز یکشنبه (25 دی) در جشن بزرگ بانوان صنعت نفت که به مناسبت میلاد باسعادت حضرت فاطمه (س) برگزار شد، گفت: سفرهای استانی از سال قبل با هدف شناسایی مطالبات بانوان شاغل در مجموعه وزارت نفت آغاز شده است و اکنون موارد احصا شده در کارگروه های تخصصی مورد بحث و تبادل نظر قرار می گیرند.


مشاور وزیر نفت در امور زنان و خانواده ادامه داد: راهکارهای عملیاتی به زودی به وزیر نفت و معاونت منابع انسانی ارائه خواهند شد و شایسته سالاری و مشارکت دادن بانوان در تصمیم گیری ها بر اساس توانمندی های آنها از درخواست های اصلی بانوان است.
وی اضافه کرد: مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در مورد ورود بانوان در عرصه های تصمیم سازی و تصمیم گیری، تاکید دارند و باید قوانین به شکلی تدوین شوند تا علاوه بر ایجاد فرصت های برابر برای رشد بانوان در ساختارهای اداری و سازمانی، دغدغه ‌های آنها در مورد وظایف خانه و خانواده هم برطرف شود.
قیصری با تاکید بر تفاوت معناداری که در این زمینه وجود دارد، عنوان کرد: بسیاری از بانوان مجموعه وزارت نفت دارای تخصص و توانمندی های لازم برای مدیریت در بخش های مختلف هستند که از دانش و تجربیات آنها می توان در هیئت مدیره ها و شوراهای اصلی استفاده مطلوبی کرد.
وی برپایی جشن بزرگ بانوان صنعت نفت را اقدام فرهنگی خوبی برای تشویق و روحیه افزایی بانوان دانست و گفت: چنین اقداماتی موجب می شود تا بانوان ما برای افزایش کیفیت خدمت رسانی تشویق شوند. 
قیصری ضمن آسیب شناسی مشکلات زنان شاغل در وزارت نفت افزود: برخی از قوانین با وظایف مادری در تضاد است و این مشکلات سدی برای ارائه توانمندی های بانوان شده اند اما با استفاده از نظرات کارشناسان در کارگروه های تخصصی باید برای رفع آنها اقدام شود.
وی تصریح کرد: جایگاه زنان و خانواده در مجموعه وزارت نفت رسالت سیاست گذاری و تبیین خط مشی را بر عهده دارد و وزارت نفت در ابتدای شروع به فعالیت، ساختارهای مختلفی همچون کارگروه اصلاح مقررات، کارگروه حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، کارگروه ورزش، کارگروه آموزش و پژوهش و ... را طبق نیاز بانوان تعریف کرده است.
قیصری ادامه داد: تغذیه فرهنگی خانواده های کارکنان وزارت نفت اهمیت ویژه ای دارد و از تسهیلات این مجموعه باید به شکل مطلوب برای خدمت رسانی به خانواده بزرگ وزارت نفت استفاده کرد.
مشاور وزیر نفت در امور زنان و خانواده افزود: در مناطق عملیاتی که با کمبود امکانات و شرایط دشوار زندگی روبرو هستیم به ارائه خدمات بیشتر و بهتر به خانواده های کارکنان مجموعه وزارت نفت نیاز داریم.
قیصری با اشاره به تصویب قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت توسط مجلس شورای اسلامی هم بیان کرد: این قانون در 73 ماده به دستگاه های مختلف ابلاغ شده است و عالی ترین مقامات دستگاه های اجرائی ملزم به ارائه وضعیت عملیاتی آن هستند.
وی از فعال شدن قرارگاه جمعیت در مجموعه وزارت نفت خبر داد و گفت: بسیاری از مشکلات بانوان مجموعه وزارت نفت با اجرائی سازی قوانین حمایت از خانواده و جوانی جمعیت قابل حل است.
قیصری کاهش جمعیت مولد در کشور را مورد تاکید قرار داد و گفت: با درک مشکلات اقتصادی خانواده ها و پیاده‌ کردن طرح های حمایتی، ضمن تشویق افراد مجرد به ازدواج، خانواده‌ ها را به فرزندآوری تشویق کرد و برای جوانان طرح های تشویقی در نظر گرفت.
وی تاکید کرد: ارائه تسهیلات و تهیه زیرساخت های لازم در خصوص نگهداری از کودکان کارکنان از مفاد قانون حمایت از خانواده است.
انتهای پیام /  108
185 کلیک ها 
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا