اعزام نیروهای هلال‌احمر فارس برای پوشش امدادی مراسم اربعین

اعزام نیروهای هلال‌احمر فارس برای پوشش امدادی مراسم اربعین
   
اعزام نیروهای هلال‌احمر فارس برای پوشش امدادی مراسم اربعین |||| ||||

مدیرعامل جمعیت هلال احمر فارس از اعزام ۹۰ نیروی درمانی و امدادی هلال احمر استان برای پوشش امدادی مراسم اربعین حسینی به کشور عراق خبر داد.


حسین درویشی دوشنبه ۷ شهریور در جمع خبرنگاران بیان کرد: همه پایگاه‌های امداد و نجات بین شهری این جمعیت در سطح استان برای امدادرسانی به زائرین حسینی به ویژه زائرین عبوری همسایگان شرقی ایران به حالت آماده باش صد در صدی درآمدند.
او گفت: همزمان با برگزاری مراسم با شکوه اربعین حسینی و لزوم امدادرسانی به هموطنان و زائرین گرامی حرمین شریفین در عراق، دو درمانگاه اضطراری در شهرهای سامرا و سید محمد در استان صلاح الدین با حضور ۹ پزشک شامل متخصصی جراحی عمومی، ارتوپدی، اطفال، پزشک عمومی، داروساز و ۲۹ پرستار، تکنسین دارویی، فوریتهای اورژانس و پذیرش با همراهی پنج مترجم راه‌اندازی می‌شود.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر فارس فعالیت داروخانه‌ای این درمانگاه‌ها را بسیار مهم و اساسی خواند و اظهار کرد: دو داروخانه به صورت تخصصی در هر دو درمانگاه راه‌اندازی و تمام داروهای لازم نیز از ایران به این مراکز ارسال خواهد شد.
او ادامه داد: خودرو تخصصی ارتباطات با پنج نیروی متخصص حوزه ارتباطات رادیویی برای ارتباط گیری مناسب نیروهای امدادی در مرز دو کشور مستقر خواهند شد، همچنین دو دستگاه آمبولانس به همراه یک دستگاه تریلی از دیگر مواردی است که برای تسریع در عملیات امداد و نجات این مراسم از سوی فارس اعزام شده است.
مدیرعامل هلال احمر فارس خاطرنشان کرد: این جمعیت همچنین در طول اجرای مراسم اربعین با برپایی دو موکب امدادی در محورهای شرقی و غربی استان واقع در شهرستان‌های نیریز و رستم به زائرین حضرت اباعبدالله به ویژه میهمانان خارجی که از کشورهای شرقی ایران به عراق سفر خواهند کرد، امدادرسانی می‌کند.
درویشی همچنین از آماده باش همه پایگاه‌های امداد و نجات بین شهری هلال احمر فارس برای پوشش امدادی سفر زائرین امام حسین (ع) خبر داد و گفت: همچنیین ۱۶ نفر از فعالان اجتماعی محلات شهر شیراز نیز از سوی هلال احمر استان فارس برای خدمترسانی به دوست داران حضرت اباعبدالله(ع) اعزام خواهند شد. 
انتهای پیام /  منصوره خسروبیگ
193 کلیک ها  دوشنبه, 07 شهریور 1401 23:26
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا