سیستم آبرسانی ۴۰ روستا در دهه فجر به بهره برداری خواهد رسید

سیستم آبرسانی ۴۰ روستا در دهه فجر به بهره برداری خواهد رسید
   
سیستم آبرسانی ۴۰ روستا در دهه فجر به بهره برداری خواهد رسید |||| ||||

مدیر عامل آبفای شیراز گفت: ۱۵۸ روستا که توزیع آب در آن‌ها به صورت تانکری بوده است به شیراز الحاق شده اند که در راستای توزیع عادلانه آب شرب سیستم آبرسانی ۴۰ روستا در دهه فجر به بهره برداری خواهد رسید.


به گزارش راستین آنلاین بهمن بهروزی گفت: شیوه تامین آب در شهر شیراز ۷۵ درصد آب زیر زمینی و چاه‌ها و ۲۵ درصد آب‌های سطحی است که با بهره برداری از خط دوم آبرسانی شیراز تا پایان امسال یا ابتدای سال آینده که مجری آن سازمان آب منطقه‌ای فارس است، سه هزار لیتر آب بر ثانیه وارد مدار خواهد شد که ۲ هزار ۵۰۰ لیتر برای شیراز و ۵۰۰ لیتر برای صدرا تامین خواهد شد و ۸۰ حلقه چاه از مدار خارج می‌شود که علاوه بر صرفه جویی در مصرف برق استفاده از آب‌های زیر زمیتی به ۵۵ درصد و آب‌های سطحی به ۴۵ درصد خواهد رسید.
او، پیرامون شبکه فاضلاب شهرک‌های تازه تاسیس اطراف شیراز گفت: برای اتصال برخی شهرک‌های مانند چنار راه دار و شهرک گل‌ها به شبکه فاضلاب شهری به ۲۰۰ کیلومتر شبکه فاضلاب نیاز است که با توجه به گزارش‌ها عمده آن انجام شده است، اما به دلیل محدودیت اعتبارات و افزایش قیمت‌ها نیاز به زمان وجود دارد، شبکه فاضلاب شهرک‌هایی همچون مهدی آباد و آرین به زودی به مناقصه گذاشته می‌شود.
بهروزی با بیان اینکه با افزایش یک درجه دمای هوا بین۱۰ تا ۱۵ لیتر مصرف آب بیشتر خواهدشد، گفت: ۷۰۰ کیلومتر شبکه پوسیده و مشکل دار در شهر شیراز وجود دارد و در طول دو سالی که در آبفا خدمت می‌کنم سالی یکصد کیلومتر اصلاح شبکه انجام شده است، چهار هزار و ۵۰۰ کیلومتر لوله گذاری در شیراز و ۲ هزار و ۷۰۰ کیلومتر لوله گذاری در روستا‌ها داریم که به ازای هر مشترک در روستا ۴۰ تا ۴۵ متر و در شهر به ازای هر مشترک ۶ و نیم تا ۷ متر است.
او پیرامون شبکه فاضلاب شهر شیراز عنوان کرد: دولت محدودیت تامین بودجه دارد وبه این دلیل قانون واگذاری و فروش پساب‌ها را تصویب کرده است و در قانون بودجه ۱۴۰۱ باید به سرمایه گذار و متولی واگذار شود، اکنون ۲ تصفیه خانه در شیراز و ۲ تصفیه خانه در صدرا وجود دارد که ۴۴۰ هزار مشترک یعنی یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر و در واقع ۵۰ درصد جمعیت را پوشش می‌دهد.
مدیر عامل آبفا شیراز گفت: انشعاب غیر مجازی مربوط به آبفا شیراز وجود ندارد و به برخی به عنوان سکونتگاه غیر رسمی مجوز انشعاب داده شده است. 
انتهای پیام /  منصوره خسروبیگ
256 کلیک ها  دوشنبه, 24 مرداد 1401 19:31
این مورد را ارزیابی کنید
(2 رای‌ها)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا