مترو شیراز در روز عاشورا رایگان خواهد بود

مترو شیراز در روز عاشورا رایگان خواهد بود
   
مترو شیراز در روز عاشورا رایگان خواهد بود |||| ||||

شهردار شیراز گفت: پوسترها و بنرهایی به یاد «شهید اسکندری»، بر روی اتوبوس های شهری را نصب خواهیم کرد و مترو در روز عاشورا رایگان می شود و با سرفاصله ۱۵ دقیقه فعالیت خواهد کرد.

به گزارش راستین آنلاین سید احسان اصنافی، امروز (چهارشنبه 12 مرداد) در جلسه هماهنگی مراسم تشییع سردار مدافع حرم «شهید اسکندری» که در محل نهاد نمایندگی ولی فقیه در فارس برگزار شد، گفت: در بحث تبلیغات شهری شهرداری ورود پیدا خواهد کرد، شهرداری محورهای اصلی را فضاسازی می کند و باید بر ادارات تکلیف شود که فضاسازی در مقابل ادارات شکل گیرد.


شهردار شیراز اضافه کرد: پوسترها و بنرهایی به یاد «شهید اسکندری»، بر روی اتوبوس های شهری را نصب خواهیم کرد و مترو در روز عاشورا رایگان می شود و با سرفاصله 15 دقیقه فعالیت خواهد کرد.
وی با اشاره به اینکه اتوبوس های شهری در روزهای تعطیل با ظرفیت یک سوم فعالیت می کنند اما برنامه ریزی می شود تا اتوبوس ها در روز عاشورا با ظرفیت روزهای عادی کار کنند، افزود: سعی بر اینست که پارکنیگ های اطراف حرم را رایگان اعلام خواهیم کرد.
اصنافی گفت: 380 موکب توسط شهرداری همکاری شده در راه اندازی که پوستر توزیع می شود و چند موکب هم در مسیر راه اندازی می شود.
بر اساس این گزارش در ادامه، «مهدی طاهری»، رئیس شورای اسلامی شهر شیراز هم گفت: برای خودم یادآوری می کنم که شهید اسکندری متعلق به یک شهر و دیار ندارد، شهید اسکندری در مجموعه محور مقاومت می شناسند و ایشان به محور مقاومت تعلق دارد و روز شهادت و روز تشییع این شهید عزیز در تاریخ ماندگار خواهد شد.
«علیرضا اسکندری»، با اشاره به اینکه خدارو شاکریم که بار دیگر کشور رنگ و بوی شهدا گرفت، گفت: شهید «اسکندری»، انس و الفتی با امام حسین (ع) داشتند و نحوه شهادت ایشان هم شبیه ترین شهادت ها به حضرت سیدالشهدا (ع) بود.
عضو شورای اسلامی شهر شیراز و فرزند شهید «اسکندری» گفت: خانواده شهید «اسکندری» درخواست دارند برنامه ریزی به گونه ای باشد که کمترین زحمت را برای مردم داشته باشد چرا که همه مردم عزیز در عزاداری حضرت سیدالشهدا (ع) شرکت می کنند.
وی با اشاره به اینکه شهید «اسکندری» زمانی که به شهادت رسید و اتفاقات بعد از شهادت روی داد، یک جنب و جوش جدید را در محور مقاومت به وجود آورد و فضای عاشورایی ایجاد شد، افزود: به گونه ای برنامه ریزی شود استفاده معنوی حداکثری را از این موضوع ببرند.
انتهای پیام /  منصوره خسروبیگ
327 کلیک ها  چهارشنبه, 12 مرداد 1401 13:55
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا