• حجت‌الاسلام والمسلمین ملک مکان مطرح کرد :

ایجاد بستر مناسب برای تعمیق شعائر و باور های انقلاب اسلامی

ایجاد بستر مناسب برای تعمیق شعائر و باور های انقلاب اسلامی
   
ایجاد بستر مناسب برای تعمیق شعائر و باور های انقلاب اسلامی |||| ||||

 رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان فارس با بیان اینکه در آستانه سالروز تأسیس و تشکیل شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی هستیم، گفت: ۱۲ مرداد ماه سال۱۳۵۹ با تدابیر رهبر معظم انقلاب اسلامی بنیان گذار نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران امام خمینی(ره) و در راستای تعظیم شعائر اسلامی، انقلابی و همچنین برای حفظ، پایداری و استمرار ظفرمند انقلاب و همچنین در جهت سازماندهی و هماهنگی مراسم دینی، ملی و انقلابی شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی تشکیل شد.

به گزارش راستین آنلاین حجت الاسلام و المسملین حسین ملک مکان در گفت و گو با خبرنگار راستین آنلاین با اشاره به اینکه در سال ۱۳۷۶ در مجلس شورای اسلامی و با تأیید شورای نگهبان این شورا به عنوان یک نهاد عمومی غیر دولتی شناخته شد، افزود: از اهداف تشکیل شورای هماهنگی این است که شورا مسئولیت دارد یک بستر مناسب جهت تعظیم شعائر و ایام الله جهت تعمیق باورها و ارزش ها و همچنین ترویج فرهنگ انقلابی و افزایش انگیزه مشارکت مردم در برگزاری مراسم ایجاد کند.

وی همچنین با بیان اینکه از دیگر اهداف شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی زنده نگه داشتن و نکوداشت مناسبت های انقلاب اسلامی به منظور تجدید میثاق با آرمان های انقلاب اسلامی است، ادامه داد: همچنین اشاعه فرهنگ دینی - انقلابی و تثبیت و تعمیق آن در بین اقشار مختلف جامعه به ویژه نسل جوان از طریق برگزاری مراسم و استفاده بهینه از ظرفیت ها است.

حجت الاسلام و المسلمین حسین ملک مکان تصریح کرد: برگزاری مراسم عمومی در داخل و خارج از کشور جهت بزرگداشت مناسبت های اسلامی که با همکاری مراجع ذی ربط مانند وزارت خارجه و سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی انجام می شود، تقویت و تحکیم ارزش ها و ارکان نظام مقدس جمهوری اسلامی و تحقق آرمان های امام خمینی(ره) و رهبری نظام(مد ظله العالی) و انقلاب اسلامی از جمله اهدافی است که برای تشکیل شورا در نظر گرفته شده است.

 وی در ادامه سخنان خود با بیان اینکه وظایفی همچون اتخاذ تدابیر، سیاست ها و روش ها، الگو ها و تنظیم تقویم مناسبت های سالانه، از دیگر برنامه های این شورا است، اظهار کرد: تدوین برنامه برای هریک از مناسبت ها در جهت بهتر انجام شدن تمام برنامه ها و مناسبت های عمومی، رسمی، دینی و ملی از دیگر وظایف این شورا است.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی فارس افزود: ایجاد هماهنگی و جلب مشارکت نهاد ها و دستگاه ها ی موثر فرهنگی، تبلیغی، سازماندهی و مدیریت برگزاری مراسم ها و ایجاد ستاد های مردمی به منظور تحقق مأموریت های شورا، برنامه ریزی و اقدامات لازم جهت تأمین منابع و امکانات مورد نیاز، انجام تحقیقات و پژوهش و مطالعات راهبردی و کاربردی در موضوعاتی که مربوط به شورا است را نیز می توان از دیگر وظایف شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی دانست.

انتهای پیام /  منصوره خسروبیگ
2071 کلیک ها  چهارشنبه, 12 مرداد 1401 09:27
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا