• فرهادی مطرح کرد :

استراتژی بلند مدت برای تولید و سرمایه‌گذاری

استراتژی بلند مدت برای تولید و سرمایه‌گذاری
   
استراتژی بلند مدت برای تولید و سرمایه‌گذاری |||| ||||

مدیرعامل شرکت نمایشگاه های بین المللی فارس با بیان به اینکه در زنجیره تولید نیاز به بحث دانش بنیان داریم ،گفت :  در حوزه سیاست گذاری اقتصاد کارآمد نیز باید استراتژی بلند مدت برای سرمایه گذاری و تولید داشته باشیم.

 به گزارش راستین آنلاین علی فرهادی امروز (دوشنبه 3 مرداد) در نشست خبری که با حضور خبرنگاران برگزار شد، گفت: در برگزاری نمایشگاه ها، علاوه بر حمایت از شرکت کنندگان کشوری، حمایت از فعالان استانی را مد نظر قرار می دهیم.


مدیرعامل شرکت نمایشگاه های بین المللی فارس افزود: بیست و یکمین نمایشگاه بین المللی خودروی شیراز سه شنبه ۴مرداد  در فضایی به متراژ ۱۲ متر مربع و با مشارکت ۱۷ استان برپا خواهد شد.
وی اضافه کرد: صنعت خودرو از اهمیت ویژه برخوردار است و از صنایع مهم جهان است ،که  در روابط بین الملل، مباحث مختلف اقتصادی و سیاسی موثر است و طراحی و پلتفرم و قطعه سازی در این حوزه حائز اهمیت ویژه است.
فرهادی تاکید کرد: در قطعه سازی اگر به کیفیت لازم برسیم شاهد حفظ و ارتقای رقابت در بازار خودرو موفق و شاهد رشد و شکوفایی این صنعت به عنوان صنعت مادر خواهیم بود.
وی ادامه داد: در این صنعت باید شاهد رقابت آزاد و عملکرد بخش خصوصی باشیم و مشتری بر اساس قیمت، کیفیت و محصول مناسب در صنعت خودرو باید حق انتخاب داشته باشد و همچنین در حوزه بین الملل و داخلی با رعایت این معیارها در صنعت خودرو حرفی برای گفتن داشته باشیم.
فرهادی تصریح کرد: برای تحقق شعار سال باید یک کار کارشناسی شده در حوزه های مختلف تولید به انجام برسانیم و مبحث دانش بنیان را در تمام حوزه های علمی در بحث تولید و تولیدگر در صنعت خودرو برسانیم.
وی افزود: قطعه سازی پایه اصلی صنعت خودروست و از ابتدای تولید تا فروش و عرضه و پس از مصرف، حائز اهمیت و توجه است و وقتی قطعه مناسب باشد، عمر محصول بالا می رود و در هزینه مردم و منابع و انرژی و مواد اولیه نیز صرفه جویی می شود.
فرهادی اضافه کرد: برنامه ریزی استراتژیک در حوزه دانش بنیان در خودرو سازی و قطعه سازی باید در ابعاد فنی و مدیریتی داشته باشیم و مدیر از دانش لازم برای شناخت فضای بازار و رقابتی برخوردار باشد.
وی گفت: در زنجیره تولید نیاز به بحث دانش بنیان داریم و در حوزه سیاست گذاری اقتصاد کارآمد نیز باید استراتژی بلند مدت برای سرمایه گذاری و تولید داشته باشیم.
فرهادی افزود: کیفیت در زمان رقابت، شکل می گیرد و رقابت موجب توجه به نوآوری و ارتقای کیفیت می شود و رقابت باید بر اساس شایستگی رقم بخورد و محصول در کنار محصولات خارجی به سمت به دست آوردن رتبه های بالاتر حرکت کند.
وی تاکید کرد: ثبات مدیریتی برای حوزه اجرا نیز مهم است و نباید هر چند وقت یک بار شاهد طرح جدید با تغییر مدیر باشیم به صورتی که موجب اتلاف وقت شود و باید ترتیبی ایجاد شود تا مدیران خوب  دوام داشته باشند.
فرهادی اعلام کرد: در نمایشگاه بین المللی فرصت حمایت و رقابت در عرصه های مختلف با زبان نمایشگاهی فراهم می شود.

 

نمایشگاه فرصتی برای بها دادن به صنعت است 

همچنین در حاشیه این نشست سید عبدالهادی خسرو فرد گفت: تعامل ما با نمایشگاه بین المللی فارس مطلوب است و این نمایشگاه فرصتی برای بها دادن به صنعت کشور است و مدیرعامل نمایشگاه بر حضور اصناف در نمایشگاه ها تاکید ویژه دارد.

 

رئیس اتحادیه لوازم یدکی فارس افزود: شرکت کنندگان با حضور در نمایشگاه ها به نوعی اعتبار برای خود کسب می کنند و لیست شرکت کنندگان صنعت خودرو ابتدا به اتحادیه ارسال می شود و با تایید و بررسی مجوز برای شرکت در نمایشگاه خودرو و قطعات خودرو داده می شود.

 

وی اضافه کرد: در زمان برگزاری نمایشگاه بر عملکرد شرکت کنندگان نیز توسط اتحادیه نظارت می کنیم و تنها نمایشگاهی که در کشور تخصصی برگزار می شود و تعامل نزدیک با اصناف و اتحادیه دارد، نمایشگاه بین الملللی فارس است.

 

«امیر خرم»، نیز در این نشست گفت: بیست و یکمین نمایشگاه قطعات خودرو با حضور ۸۰ شرکت از ۱۷ استان برگزار خواهد شد و 25 درصد شرکت کنندگان از فارس هستند و در پنج سال گذشته نمایشگاه خودرو از قطعات آن مجزا شده است.

 

مجری نمایشگاه قطعات خودرو و مدیرعامل شرکت «راشا دیار فارس» اعلام کرد: امسال رشد ۴۵ درصدی متراژ و ۵۰ درصدی مشارکت کنندگان استانی را در نمایشگاه قطعه خودرو داریم و ۸۵ درصد شرکت کننده و سایرین توزیع کننده هستند.

انتهای پیام /  منصوره خسروبیگ
2663 کلیک ها  دوشنبه, 03 مرداد 1401 14:16
این مورد را ارزیابی کنید
(2 رای‌ها)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا