پایش مستمر و جلوگیری از هدر رفت آب قنوات در راستای حفظ و توسعه فضای سبز شهری و باغات

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری شیراز از مسیل قنات رضا آباد به منظور استفاده بهینه از منابع آب‌های زیر زمینی، پایش مستمر، بررسی راهکارهای افزایش منابع آب و جلوگیری از هدر رفت آب بازديد کرد.

 
به گزارش راستین آنلاین روح الله مظفری اظهار کرد: قنات یکی از شاهکارهای ایرانیان بوده است و مردم ایران زمین اولین کسانی بوده‌اند که با ایجاد قنات از آب‌های زیرزمینی جهت کشاورزی و سایر مصارف خود استفاده کرده‌اند.
 
وی تصریح کرد: خشکسالی‌های به‌وجود آمده قنوات را در معرض مشکلات متعددی قرار داده است و باعث کاهش حجم سفره‌های آب زیرزمینی شده است؛ لذا با مد نظر قرار دادن این نکته که در کنار حفظ و توسعه فضای سبز شهری تأمین زیرساخت‌های آبیاری و آبرسانی نیز لازم و ضروری است، رسیدگی، لایروبی و بهسازی قنوات از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.
 
رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری شیراز با بیان اینکه در کلان‌شهر شیراز قنوات بسیاری از جمله قنات های حسین آباد، علیمراد خانی، حسن آباد، رضا آباد، خیرات، شیخ محمدی، حاج شمس و منصور آباد وجود دارد، تصریح کرد: یکی از مهم‌ترین قنوات تامین کننده باغات قصردشت، قنات رضا آباد با آب‌دهی بالا است که مادر چاه‌های این قنات در مسیر جاده صدرا و قصر قمشه واقع شده است.
انتهای پیام /  منصوره خسروبیگ
196 کلیک ها  جمعه, 06 خرداد 1401 23:10
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا