برنامه ریزی عملیات اجرایی تصفیه‌خانه لوکال شهر شیراز در دستورکار قرار گرفت

برنامه ریزی عملیات اجرایی تصفیه‌خانه لوکال شهر شیراز در دستورکار قرار گرفت
   
برنامه ریزی عملیات اجرایی تصفیه‌خانه لوکال شهر شیراز در دستورکار قرار گرفت |||| ||||

رییس کمیسیون سلامت محیط زیست و خدمات شهری شیراز گفت: با توجه به میزان کسری آب در افق ۲۰ ساله شهر شیراز و نیاز به حفظ و توسعه فضای سبز شهری، ضرورت احداث تصفیه خانه لوکال مورد بررسی قرار گرفت.

 
به گزارش راستین آنلاین مسعود زارعی یکشنبه ۲۸ فروردین در چهل و هفتمین جلسه کمیسیون سلامت،محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر شیراز بیان کرد: کلیات طرح احداث تصفیه‌خانه‌های لوکال با هدف تامین پساب برای آبیاری فضای سبز شیراز به بررسی گذاشته شده است.
 
رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شیراز عنوان کرد: با توجه به میزان کسری آب در افق ۲۰ ساله شهر شیراز و نیاز به حفظ و توسعه فضای سبز شهری ضرورت احداث تصفیه خانه لوکال مورد بررسی قرار گرفت.
 
زارعی با تصریح اینکه شهرداری و اداره آبفا آمادگی آغاز عملیات اجرایی تصفیه خانه لوکال جانمایی شده را دارند، گفت: اعتبار اجرای این طرح در بودجه ۱۴۰۱ دیده شده و برای آغاز عملیات اجرایی مشکلی وجود ندارد و طی جلسه‌ای مشترک هماهنگی و زمانبندی طرح مشخص می‌شود. 
 
او افزود: براساس این مصوبه شهرداری اجازه دارد در نقاط جانمایی شده، ایستگاه‌های منطقه‌ای یا لوکال تصفیه فاضلاب شهری را احداث کرده و پساب حاصله را برای آبیاری فضای سبز و سایر فعالیت‌های غیر شرب، استفاده کند. 
 
او گفت: روش‌های مختلفی برای تصفیه فاضلاب شهری و تبدیل آن به پساب خاکستری قابل استفاده در مصارف غیرشرب، وجود دارد که طرح اجرای ایستگاه‌های لوکال، یک طرح مثبت و ارزنده به‌شمار می‌رود؛ اما طرحی حساس است که باید تمام جوانب زیست‌محیطی آن در مکان‌های جانمایی شده مد نظر قرار گیرد. 
 
زارعی عنوان کرد: مقرر شده که این موضوع برای تعیین تکلیف و الزام شهرداری به اجرای طرح مذکور با قید دو فوریت در صحن شورا تصمیم گیری شود.
انتهای پیام /  منصوره خسروبیگ
241 کلیک ها  یکشنبه, 28 فروردين 1401 16:12
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا