بافت تاریخی و مجموعه زندیه سرمایه ای بزرگ برای کلان شهر شیراز است

رئیس کمیسیون گردشکری و زیارت شورای شهر شیراز با بیان اینکه باید مراقب اندیشه های برگرفته از مکاتب شرق و غرب باشیم گفت: اخیرا دیدگاههای مخرب و‌ خطرناکی در خصوص ناکارآمد نشان دادن فعالیتهای در حال انجام در بافت و تخریب و سنگ اندازی در مسیر رونق اقتصادی و سرمایه گذاران در حوزه گردشگری و زیارت به بهانه های مختلف در حال شکل گیری است. 

 به گزارش راستین آنلاین محمد فرخ زاده در بازدید از بافت تاریخی مجموعه زندیه با اشاره به اینکه بافت های تاریخی و توجه به اقتصاد و اشتغال این میراث ارزشمند یکی از مهمترین اولویت های کاری شهرداری منطقه هشت است افزود: حفظ و صیانت از امانت گذشتگان سالیان دور و سند هویت مردم فهیم شیراز وظیفه دست‌اندرکاران این منطقه را مضاعف می کند و در این راستا می توان گفت بافت تاریخی و مجموعه زندیه سرمایه ای بزرگ برای کلان شهر شیراز است.

 
وی با بیان اینکه اخیرا دیدگاههای مخرب و‌ خطرناکی در خصوص ناکارآمد نشان دادن فعالیتهای در حال انجام در بافت صورت پذیرفته است اظهار داشت: تخریب و سنگ اندازی در مسیر رونق اقتصادی و سرمایه گذاران در حوزه گردشگری و زیارت به بهانه های مختلف در حال شکل گیری است که بایستی مراقب اندیشه های برگرفته از مکاتیب شرقی و غربی همانند سوسیالیسم و کمونیسم با پوسته ای ظاهر فریب بود.
 
ابن مقام مسئول افزود: اکثریت قریب به اتفاق سرمایه گذاران به عنوان محرک های و بازوهای اجرایی اقتصاد در کنار دولت، برای رسیدن به نقطه مطلوب اقتصادی زحمات متعددی را از طفولیت تا بزرگسالی متحمل شده اند و معرفی آنها به عنوان مرفهین بدون دغدغه، افراد برخوردار و‌ کم توجه به قشر ضعیف، کم توجه به دغدغه های دینی و فرهنگی و… برازنده یک نظام عدالت محور و پویا نیست؛ دو قشر بازاریان و هیات های مذهبی در تمام برهه های گذشته در کنار دولت و ملت بوده و نقش موثری را ایفا نموده اند.
 
فرخ زاده با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در حمایت از کار تلاش مضاعف، اشتغال مولد و فعالیت های اقتصادی و معیشتی گفت:مقام معظم رهبری چندین سال را با این عناوین نامگذاری نموده‌اند و در محقق نمودن اقتصاد بدون نفت، بزرگترین راه برون رفت را گردشگری ذکر نمودند و بر، توجه و تمرکز بر صنعت گردشگری، استان فارس و شهر شیراز تاکید داشتند تا از همه‌ معونه ها بی نیاز شویم.
 
رئیس کمیسیون گردشکری و زیارت شورای شهر شیراز در ادامه زیست بوم محله محور و زنده نگه داری در کنار ارائه خدمات مطلوب و توجه ویژه به ساکنین بافت را موجب بالا رفتن رضایتمندی و افزایش حس تعلق و همکاری و در نتیجه رونق بخشیدن به این میراث ارزشمند به عنوان عنصر دوم و در هم تنیده توجه به فعالیتهای اقتصادی و حمایت از سرمایه گذاری در بافت تاریخی ذکر کرد.
 
مهندس فرخ زاده همچنین بازسازی و مرمت اصولی بافت تاریخی را یک مهم دانست و بیان کرد:با حفظ، بازسازی، مرمت و رونق بافت های تاریخی ناهنجاری اجتماعی و فرهنگی موجود با حضور گردشگران، زائرین‌ و‌ مجاورین در این بافت ها به حداقل رسیده و یک ظرفیت بی نظیر و خاطره انگیز برای مردم شهر و بازدیدکنندگان داخلی و خارجی ایجاد خواهد شد.
 
در این بازدید مهندس فرخ زاده از فعالیت‌های انجام شده در محور زندیه، اطراف ارگ کریم خان زند و مسیرهای دسترسی به پروژه های در حال اجرا بازدید و بر تسریع در روند اجرای پروژه ها با توجه به نزدیک شدن به ایام نوروز و اتمام آنها تاکید کردند.
انتهای پیام /  منصوره خسروبیگ
492 کلیک ها  یکشنبه, 17 بهمن 1400 19:00
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا