ریل‌گذاری نیمی از خط دو مترو شیراز به پایان رسید

ریل‌گذاری نیمی از خط دو مترو شیراز به پایان رسید
   
ریل‌گذاری نیمی از خط دو مترو شیراز به پایان رسید |||| ||||

شهردار شیراز، از اتمام عملیات ریل گذاری خط دو مترو از ایستگاه قهرمانان در میانرود تا ایستگاه استقلال به طول ۷ کیلومتر با تکمیل شبکه برق بالاسری خبر داد. 

 
به گزارش راستین آنلاین سید احسان اصنافی جمعه ۲۴ دی در جلسه مدیره سازمان حمل ونقل ریلی شیراز، افزود: عملیات روسازی فاز یک تا میدان امام حسین (ع) نیز به اتمام رسیده و عملیات بتن ریزی برای زیرسازی در ادامه تونل یک تا ایستگاه امام حسین (ع) و قسمتی از تونل دوم نیز رو به پایان است. 
 
او ادامه داد: عملیات اجرایی ایستگاه‌های قهرمانان با ۷۷.۳ درصد، دولت با ۶۸.۱ درصد، امیرکبیر با ۶۲.۴ درصد و استقلال با ۶۲.۴ درصد پیشرفت فیزیکی دنبال می شود و یک رام قطار نیز از خط یک به خط دو برای انجام تست سرد انتقال داده شده است.
 
 شهردار شیراز با بیان اینکه تونل‌های مسیر خط دو به روش زیر زمینی و با استفاده از دستگاه حفار مکانیزه حفاری شده است، اضافه کرد: عملیات سازه، معماری و تأسیسات در هشت ایستگاه فاز یک این خط اجرا و برق بالاسری در حدود پنج کیلومتر نصب شده است. 
 
اصنافی همچنین در این نشست بر تسریع روند عملیات اجرایی خط دو مترو تاکید کرد و افزود: ظرفیت حمل مسافر در نظر گرفته شده برای این خط ۱۶ هزار نفر ساعت در هر جهت است و با بهره برداری از آن، مشکلات ترافیکی مرکز شیراز کاهش می‌یابد. این خط با دو مسیر رفت و برگشت، امکان سفر در عرض و مرکز شهر را فراهم می‌کند. 
 
گفتنی است، خط ۲ مترو شیراز به طول ۱۵ کیلومتر و با ۱۳ ایستگاه از شهرک میانرود تا میدان گلستان امتداد دارد و جنوب شیراز را به شمال این کلانشهر متصل خواهد کرد.
انتهای پیام /  منصوره خسروبیگ
474 کلیک ها  شنبه, 25 دی 1400 09:26
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا