قرار گرفتن نحوه انتقال کارخانه سیمان فارس به خرامه در دستورکار شورای شیراز / حل مشکلات نیازمند عزم و اراده جدی جمعی است

قرار گرفتن نحوه انتقال کارخانه سیمان فارس به خرامه در دستورکار شورای شیراز /  حل مشکلات نیازمند عزم و اراده جدی جمعی است
   
قرار گرفتن نحوه انتقال کارخانه سیمان فارس به خرامه در دستورکار شورای شیراز /  حل مشکلات نیازمند عزم و اراده جدی جمعی است |||| ||||

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری  شورای شهر شیراز گفت : نحوه انتقال کارخانه سیمان فارس به خرامه در دستورکار کمیسیون قرار دارد و  حل مشکلات نیازمند عزم و اراده جدی جمعی است.

 
به گزارش راستین آنلاین بیست و پنجمین جلسه کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر شیراز ، با دستور کار تعيين تكليف نحوه انتقال كارخانه سيمان فارس به خارج از محدوده شهر شيراز با حضور اعضای کمیسیون ، مدیران و نمایندگان معاون هماهنگي امور اقتصادي استانداري فارس  و مسولین استانی در شهرداری منطقه نه برگزار شد.
 
رییس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورا با اشاره به اینکه به عنوان نماینده مردم در برابر سلامت شهروندان مسئولیت داریم، گفت: کارخانه های آلاینده اثر نامطلوبی بر سلامت هوای شیراز داشته و سلامت شهروندان این شهر خصوصا ساکنان اطراف کارخانه را با مخاطره مواجه کرده است.
 
مسعود زارعی عنوان کرد: هرچند تاکنون اقداماتی برای انتقال کارخانه سیمان فارس به خارج از محدوده شهری شیراز انجام شده و این موضوع در کارگروه‌های تخصصی دستگاه‌های مختلف که به نوعی مسئولیت این امر را به عهده دارند مورد توجه قرار گرفته است اما *این کار نیاز به عزم راسخ تر و اراده جدی‌تری دارد.
 
 در ادامه عضو شورای اسلامی شهر شیراز افزود: آلودگی‌های زیست‌محیطی و هوای شهر شیراز نشأت گرفته از فعالیت صنایع آلوده‌کننده‌ای همچون کارخانه سیمان است و به دلیل گستردگی محدوده کلانشهر شیراز و قرار گرفتن این کارخانه در حریم منطقه مسکونی شهر نیاز است که *اقدامات لازم برای انتقال این کارخانه هرچه سریعتر اجرا و این کارخانه به خارج از شهر منتقل شود.
 
عضو و نماینده شورا در کمیسیون بند 20 ماده 55 قانون شهرداری ها بیان کرد: موضوعی که در طول این سال‌ها دستخوش، اما و اگر‌های بسیار قرار گرفته و هر بار به دلایل مختلف فرایند انتقال متوقف و یا کند شده و تنها درصد اندکی از کار پیش رفته است ، این بار با بوجود آمدن اراده ای جمعی با جدیت موضوع پیگیری تا خروج کارخانه سیمان فارس براساس برنامه زمانبندی مشخص عملی شود.
 
در پایان مسعود زارعی صیانت از حقوق شهروندان را وظیفه مسئولین دانست و افزود: با توجه به مطالبات مکرر شهروندان در خصوص استمرار وضعیت آلودگی‌های زیست محیطی و هوای شهر نشأت گرفته از فعالیت صنایع آلوده‌ کننده‌ در محدوده مسکونی مقرر گردید گزارش اقدامات دستگاه های زیربط به کمیسیون اعلام گردد و به طریق مقتضی در اختیار رسانه های مختلف قرار گرفته تا از این طریق شهروندان در جریان پیگیری های کمیسیون سلامت،محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر شیراز به نمایندگی از آنان قرار گیرند.
انتهای پیام /  منصوره خسروبیگ
668 کلیک ها  پنج شنبه, 02 دی 1400 10:47
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا