کارگروه مدیریت واحد شهری در سطح مناطق شیراز تشکیل شود

کارگروه مدیریت واحد شهری در سطح مناطق شیراز تشکیل شود
   
کارگروه مدیریت واحد شهری در سطح مناطق شیراز تشکیل شود |||| ||||

عضو ناظر شورای شهر شیراز در شهرداری منطقه دو بر تشکیل آزمایشی کارگروه مدیریت واحد شهری در سطح منطقه تاکید کرد.

به گزارش راستین آنلاین جلسه هم اندیشی که باحضور نصیری عضوشورای اسلامی شهرشیراز،مدیران ونمایندگان ادارات اجرایی شهر،شهردارمنطقه دو،واعضاء یاوران شورای اسلامی محلات منطقه دوتشکیل شد.  
مهدی نصیری با اشاره به اینکه دوشنبه هر هفته در یکی از محلات واقع در سطح شهرداری منطقه جلساتی در یکی از مساجد با حضور مردم برگزار می شود، اظهار کرد: مردم در این جلسات مشکلات محله ای خود را مطرح و آن مشکلات توسط شهردار منطقه پیگیری می شود ،اما تمام مشکلات در حیطه کاری شهرداری نیست و باید دستگاه های دیگر در حل مشکلات شهرداری را یاری کنند.
او با اشاره به اینکه محرومیت زدایی مورد توجه اعضای شورای ششم قرار گرفته و اولین جلسه میز خدمت با حضور نمایندگان دستگاه های اجرایی در منطقه محروم مهدی آباد برگزار گردید، گفت: در واقع این جلسات به نوعی تشکیل مدیریت واحد شهری در جهت رفع مشکلات مردم است و تجربه خوبی به شمار می آید.
ناظر شورا در شهرداری منطقه دو شیراز با بیان اینکه یکی از مشکلات در شهرها بویژه کلانشهر ها عدم مدیریت واحد شهری است، افزود: قانون مدیریت واحد شهری طی سالهای گذشته در صحن مجلس شورای اسلامی بلاتکلیف مانده و به تصویب نمایندگان مجلس نرسیده است و این در حالی است که عدم مدیریت واحد شهری باعث افزایش هزینه ها در شهرها شده است.
نصیری با بیان اینکه تشکیل مدیریت واحد شهری باعث کاهش هزینه ها و تسریع امور شهر می شود، گفت: این جلسه که با حضور مسوولین دستگاههای اجرایی و شهردار منطقه دو تشکیل گردید به منظور، تشکیل آزمایشی مدیریت واحد شهری در سطح منطقه است تا هم هزینه ها کاهش یابد و هم اینکه شاهد تسریع امور شهروندان باشیم.
عضو شورای اسلامی شهر شیراز با بیان اینکه تشکیل جلسات مشترک باعث رفع سریع مشکلات مردم منطقه می گردد، افزود: معتقدم که تمام مشکلات منطقه توسط شهرداری منطقه رفع نمی گردد بنابراین برای رفع این مشکلات نیاز به هماهنگی بین بخشی و حضور مشترک مسوولین مرتبط در این جلسات خواهد بود.
شهروندان منطقه دو شهرداری شیراز همواره در صحنه حاضرند.
غلامرضا شهریاری با بیان اینکه گستره شهرداری منطقه دو از بزرگترین مناطق شهری به شمار می رود که جمعیت زیادی را در خود جای داده است، اظهار کرد: شهروندان ساکن در منطقه همواره به نظام و انقلاب وفادار هستند و در طول چهل سال گذشته در تمام عرصه ها حضور داشته و قدر دان زحمات مسوولین نیز هستند بنابراین باید در جهت خدمات رسانی به آنان پرتلاش و سخت کوش باشیم.
شهردار منطقه دو شیراز با بیان اینکه مهمترین اولویت ما در منطقه موضوع امنیت است، گفت: تامین امنیت به معنی حضور دائمی نیروی انتظامی در منطقه نیست بلکه معتقدیم که شهرداری نیز با اقدامات موثر و اصلاح ساختار فضای سبز و محیط های شهری و رفع نقاط پرخطر و تبدیل آن به فرصتی برای حضور مردم می تواند تا حدود زیادی امنیت را تامین نماید.
وی افزود: تمام پروژه های منطقه بر اساس نیاز مردم و با همفکری یاوران شورا و اعضای شورای شهر وارد فاز اجرایی می گردد که به همین دلیل نیز شاهد همکاری شهروندان در زمینه های مختلف هستیم.
شهریاری با بیان اینکه عدم مدیریت واحد شهری یک ضعف بزرگ در کشور به شمار می رود، اظهار کرد: اگر دستگاه های مختلف بویژه دستگاه های اجرایی با یکدیگر هماهنگ نباشند که کار را به درستی انجام دهند در نهایت مردم متضرر می شوند بنابراین تلاش کردیم تا با هماهنگی بین بخشی بتوانیم پروژه ها را با دقت بیشتر و سریع تر به بهره برداری برسانیم.
وی با بیان اینکه در انجام اجرای پروژه ها متوجه شدیم که با کمک یاوران شورا و دیگر دستگاه ها می توانیم عملکرد بهتری داشته باشیم، افزود: دو مشکل حضور معتادین در سطح منطقه و مشکل عدم فاضلاب در برخی محله ها از جمله مشکلات اساسی در منطقه است که از نیروی انتظامی و دیگر دستگاه های مرتبط درخواست می شود تا با هماهنگی بیشتر بتوانیم مشکلات را حل نماییم.
شهریاری گفت: مجموعه شهرداری منطقه دو آماده همکاری با تمام دستگاه های اجرایی در راستای حل مشکلات مردم است.
عملیات اجرایی فاضلاب در برخی محله ها در حال اجرا است.
محمدهادی ستوده.معاون بهره برداری و توسعه شبکه فاضلاب شیراز با بیان اینکه یکی از مشکلات مناطق مختلف شهر شیراز موضوع فاضلاب است، اظهار کرد: شبکه فاضلاب در مقایسه با شبکه آب شبکه ای نو محسوب می شود و به همین دلیل برخی مناطق فاقد شبکه فاضلاب هستند که با تلاش مستمر در صدد توسعه شبکه در این مناطق نیز هستیم.
ستوده با بیان اینکه ۵۰ درصد جمعیت شهر شیراز تحت پوشش تصفیه خانه قرار دارند، گفت: در حدود ۷۰ درصد از مناطق شهری نیز شبکه فاضلاب اجرا گردیده است بنابراین تقاضای بحق مردم بستگی به خط انتقال و وجود تصفیه خانه هست.
وی با بیان اینکه حدود ۸۰ درصد منطقه دو به شبکه فاضلاب متصل است، افزود: در چندین محله از منطقه دو شبکه فاضلاب وجود ندارد که عملیات اجرایی آنان یا در دست انجام و یا در اوایل سال آینده وارد فاز اجرایی می گردد.
مشکل چندانی در زمینه شبکه گاز وجود ندارد.
رییس شرکت گاز منطقه سه شیراز با بیان اینکه در سطح شهرداری منطقه دو تقریبا ۱۰۰ درصد منازل به شبکه گاز شهری متصل هستند و مشکل خاصی در این زمینه وجود ندارد، اظهار کرد: اما در برخی موارد نیاز به تعمیر و تعویض شبکه هست که باید با شهرداری و یا دیگر دستگاه ها هماهنگی بین بخشی انجام شود که لزوم مدیریت واحد شهری را ضروری می کند.
پیکری با بیان اینکه پیمانکاران بعد از چهار روز از اتمام پروژه باید نسبت به تعمیر آسفالت اقدام نمایند، گفت: تاکید ما بر اجرای آسفالت صحیح و همسطح با آسفالت معابر است.
وی افزود: از جمله مشکلات ما در منطقه ربوده شدن درب فلزی شبکه های گاز توسط متکدیان و یا معتادین است که از مردم درخواست می نماییم در صورت مشاهده مراتب را به شماره ۱۹۴ واحد خرابی گاز اطلاع دهند تا نسبت به جایگزینی درب اقدام شود.
جمع آوری معتادین نیاز به هماهنگی بین بخشی است.
سرهنگ کورش بازیارفرمانده یگان امدادشیرازبا بیان اینکه بسیاری از سرقت های خرد در منطقه توسط معتادین انجام می گردد، اظهار کرد: جمع آوری معتادین نیاز به هماهنگی بین بخشی بین دستگاه های مختلف است که باید هر چه سریع تر به سرانجام برسد.
وی افزود: نیروی انتظامی توانایی جمع آوری معتادین در سطح شهر را دارد اما تامین مکان نگهداری و بهبودی آنان نیاز به زیرساخت های خاص و هماهنگی بین بخشی است.
سرهنگ بازیاردرادامه گفت: نیروی انتظامی آماده هر گونه خدمات رسانی به مردم و رفع مشکلات آنان است.
تماس باسامانه۱۲۱مشکل گشای ردخواستهای مردم است.
عبدالرحیم حامدی.مدیربرق منطقه۳شیرازضمن اعلام آمادگی جهت شرکت درجلسات آتی درراستای اهداف عالیه مدیریت یک پارچه شهری.باتوجه به نقطه نظرات اعضاءیاوران شورای اسلامی محلات مبنی بردسترسی اسان به مدیران دراوقات اورژانسی بااشاره به مطلب فوق گفت:باتوجه به شبکه گذاری‌های موجوددرسطح استان وشهرشیرازبحمدالله مردم جزدراوقات اورژانسی که به علل مختلف رخ می دهدو یکی ازمواردقابل اشاره سرقت کابل میباشد مشکلی بامجموعه شرکت برق منطقه ای فارس ندارند.
وی درادامه گفت مردم عزیزمی توانندباورودبه سامانه۱۲۱درخواستهای خودرا اعلام تادرکوتاهترین زمان ممکن توسط عوامل زیرمجموعه نسبت به رفع ان اقدام لازم بعمل آید. وی درخصوص رفع خاموشیهای موجود درمعابرومحلات که بعلت سوختن لامپ یااسیب دیدگی نیازبه تعمیروتعویض دارد گفت این مورددردستورکارعوامل منطقه قرارداردوحسب آمارگیری صورت گرفته درحال انجام میباشدوشخصاهم ازبعضی محله هابازدیدبعمل آورده وبرچگونگی رفع نقیصه اشراف کامل دارم. 
گفتنی است که در ادامه جلسه یاوران شورا نیز مشکلات و نقطه نظرات خود را بیان کردند.
انتهای پیام /  منصوره خسروبیگ
507 کلیک ها  شنبه, 20 آذر 1400 14:14
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا