ساختار حقوقی شهرداری بازنگری می شود

ساختار حقوقی شهرداری بازنگری می شود
   
ساختار حقوقی شهرداری بازنگری می شود |||| ||||

نایب رییس کمیسیون برنامه، بودجه، امور حقوقی و املاک شورای اسلامی شهر شیراز و رییس کمیته حقوقی این کمیسیون گفت: ساختار حقوقی شهرداری بازنگری می شود.

به گزارش راستین آنلاین افسانه خواست خدایی ضمن اعلام این خبر افزود: در راستای ساماندهی و پیشگیری از کثرت دعاوی جاری شهرداری در مراجع قضایی و شبه قضایی و نیز آسیب شناسی و بررسی جدی علل و عوامل موثر در امر طرح دعاوی علیه شهرداری ، کارگروه تخصصی با حضور آقایان غلباش مدیر کل حقوقی شهرداری، ستایشگر مدیر کل دفتر نوسازی و تحول اداری شهرداری، وفادار فرد رئیس اداره دعاوی اداره کل حقوقی ، ساداتی عضو هیات علمی دانشگاه و مشاور حقوقی و نیز اعضاء کمیته حقوقی کمیسیون برگزار و چالشهای موجود در این زمینه مطرح و به بحث گذاشته شد.
رییس کمیته حقوقی شورای اسلامی شهر شیراز ، منشاء اصلی نابسامانی و بروز اختلافات قضایی موجود را ضعف سیستم آموزشی مدیران در راس و کارشناسان حقوقی و شهروندان برشمرد و ادامه داد: ارتقاء سطح آموزش در زمینه کاهش دعاوی نقش تعیین کننده خواهد داشت و در صورت افزایش سطح اطلاعات حقوقی مدیران، کارشناسان و شهروندان ، آمار طرح شکایات و پرونده های مطروحه علیه شهرداری کاهش چشمگیری داشته که پیامد مستقیم آن نه تنها حفظ حقوق مردم و اعتبار سازمانی شهرداری بلکه پیشگیری از هدر رفت وقت و هزینه خواهد بود.
عضو حقوقدان شورای ششم افزود: آنچه امروزه شهرداری را در حوزه حقوقی با چالش مواجه کرده است، ضعف ساختار و نمودار سازمانی و لزوم بازنگری، اصلاح و بروز رسانی ساختار موجود ضمن مدنظر قرار دادن اصل تناسب در تغییر ساختار متناسب با نیازها و چالشهای فعلی حوزه اداره حقوقی است.
خواست خدایی با تاکید بر لزوم تداوم برگزاری جلسات در این حوزه، خاطر نشان کرد: در این جلسه مقرر شد شهرداری ضمن تشکیل کارگروه اختصاصی با حضور اداره کل حقوقی و حوزه های ذیربط آن و نیز اداره کل کل دفتر نوسازی و تحول اداری نوسازی و تحول اداری، پیش نویس طرح تغییر ساختار در بخش حقوقی را تهیه و ظرف مدت ده روز به کمیسیون ارائه کند.
انتهای پیام /  منصوره خسروبیگ
567 کلیک ها  شنبه, 15 آبان 1400 09:25
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا