تغییر کاربری غیراصولی ۱۸ هکتار فضای سبز در شیراز/مرکز شهر در حال خالی شدن از سکنه است

تغییر کاربری غیراصولی ۱۸ هکتار فضای سبز در شیراز/مرکز شهر در حال خالی شدن از سکنه است
   
تغییر کاربری غیراصولی ۱۸ هکتار فضای سبز در شیراز/مرکز شهر در حال خالی شدن از سکنه است |||| ||||

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر شیراز اعلام کرد که کمیسیون ماده 5، بالغ بر 18 هکتار اراضی دارای کاربری فضای سبز شیراز را برای ساخت مسکن یک دستگاه دولتی، تغییر کاربری داده است.

غلامعلی ترابی در بازدید از سایت ۱۸ هکتاری تغییر کاربری داده شده در بلوار آفرینش شیراز، خاطرنشان کرد: یکی از دغدغه‌های اعضای شورای شهر تغییر کاربری در ارتفاعات اطراف شیراز است که می‌تواند باعث زمین خواری در این محدوده‌ها شود.

به گزارش راستین آنلاین  به نقل از روابط عمومی شورای شهر شیراز، او ادامه داد: ۱۸ هکتار از اراضی بلوار آفرینش را در کمیسیون ماده ۵ برای ساخت و ساز ویژه پرسنل جهاد کشاورزی در راستای مسکن ملی تغییر کاربری داده‌اند.

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر شیراز با بیان اینکه شورای این کلانشهر موافق اقدام ملی مسکن است، تصریح کرد: جانمایی زمین برای مسکن ملی بسیار مهم است و موضوعات مختلفی نظیر خدمات رسانی و جلوگیری از آسیب رسانی به محیط زیست باید مورد توجه قرار گیرد.

ترابی همچنین گفت: در صورت تغییرکاربری و ساخت و ساز در این ۱۸ هکتار، ۱۰۰ هکتار از زمین‌های شمال غرب شیراز با مشکلاتی مواجه خواهند شد.

مرکز شهر در حال خالی شدن از سکنه است

او با بیان اینکه مرکز شهر در حال خالی شدن از سکنه است، عنوان کرد: زمین‌های مناسبی در شهر داریم که متناسب با طرح جامع شیراز می‌تواند مورد استفاده قرار گیرد.

این عضو شورای شهر شیراز پیشنهاد داد که برای رسیدن به بهترین راهکار، با حضور همه ارگان‌ها و دستگاه‌های مرتبط طرحی جامع با ظرفیت سنجی براساس توسعه مطلوب شهر ارائه شود.

معاون معماری و شهرسازی شهرداری شیراز نیز در این جلسه بیان کرد: سایت ۱۸ هکتاری بلوار آفرینش از مناطق حساس و زیست محیطی شهر است.

جواد بهادری ادامه داد: اگر فردی بخواهد زمینی را تغییر کاربری دهد، به هیچ وجه امکان ندارد اما ادارات و ارگان‌های دولتی به راحتی تغییر کاربری می‌دهند.

سعید معصومی، سرپرست شهرداری منطقه ۱۰ نیز در این جلسه متذکر شد: اگر در این منطقه یک کلبه کوچک ساخته شود، کل دشت و فضای سبز و محیط زیست آن از بین خواهد رفت.

انتهای پیام /  منصوره خسروبیگ
499 کلیک ها  پنج شنبه, 18 شهریور 1400 10:20
این مورد را ارزیابی کنید
(2 رای‌ها)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا