رعایت پروتکل‌های بهداشتی در ۷۰ درصد از صنایع فارس

رعایت پروتکل‌های بهداشتی در ۷۰ درصد از صنایع فارس
   
رعایت پروتکل‌های بهداشتی در ۷۰ درصد از صنایع فارس |||| ||||

سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی فارس گفت: در ۷۰ درصد واحدهای تولیدی و کارگاهی استان دستورالعمل‌های بهداشتی و ایمنی کرونا رعایت می‌شود.

 
به گزارش راستین آنلاین مصطفی هاشمی جمعه ۱۲ شهریور در گفت و گوی مجازی با خبرنگاران گفت: بیش از ۲۰۷۵ مورد بازرسی برای پیشگیری از شیوع و انتقال ویروس کرونا در محیط کار و واحدهای تولیدی توسط بازرسان کار این اداره کل انجام شده است.
 
او با تاکید بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی توسط تمام آحاد جامعه و به ویژه واحدهای کارگری، افزود: از ابتدای شیوع کرونا تاکنون ۸ هزار و ۶۹۲ نفر ساعت آموزش ایمنی در زمینه کرونا به کارگران واحدهای تولیدی و کارگاه‌های استان فارس ارائه شده است.
 
هاشمی ادامه داد: ۶۷۹ کارفرما و ۸ هزار و ۶۵۴ نفر کارگر در هزار و ۲۳۵ کارگاه در سطح فارس در زمینه رعایت اصول ایمنی و بهداشت کرونا آموزش دیده‌اند.
 
سرپرست اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی فارس اضافه کرد: از زمان شروع همه گیری بیماری کرونا تاکنون از ۷۶ بیمارستان و مرکز آموزشی و ۱۲۷ رستوران و خوراک خوری و همچنین ۱۰۹ جایگاه سوخت استان در رابطه با رعایت ایمنی محافظتی در مقابل گسترش بیماری کرونا بازدید شده است.
 
هاشمی اظهار کرد: با هدف کنترل شیوع بیماری کرونا از ۶۳ مجموعه پیمانکاران خدمات شهری و ۱۹ مجموعه پیمانکاری پسماند شهری در سطح استان بازدید و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در این مراکز مورد ارزیابی قرار گرفته است.
 
او با تاکید بر جدیت این اداره کل در رعایت اصول بهداشتی و دستورالعمل‌های ستاد ملی و استانی مدیریت بیماری کرونا گفت: تعداد 2405 ابلاغیه در زمینه رعایت دستورالعمل های بهداشتی و موارد ایمنی از زمان شیوع کرونا تاکنون در فارس صادر شده است.
 
هاشمی عنوان کرد: براساس بررسی‌های انجام شده توسط بازرسین کار این استان در ۷۰ درصد واحدهای تولیدی و کارگاهی استان فارس دستورالعمل‌های بهداشتی و ایمنی کرونا رعایت می‌شود.
 
سرپرست اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی فارس خاطرنشان کرد: تاکنون تعداد ۶۱۴ نفر از کارگران واحدهای تولیدی و کارگاه‌های استان به بیماری کرونا مبتلا شده‌اند. 
 
او در ادامه افزود: به لحاظ شیوع موج پنجم ویروس کرونا و با توجه به اینکه واحدهای کارگری با تراکم نیروی انسانی بسیار بیشتر از سایر واحدها در معرض ابتلا به این ویروس قرار دارند، رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی ضروری است.
 
هاشمی تصریح کرد: واحدهای تولیدی استان تاکنون هیچ گونه تعطیلی یا توقف فعالیت به دلیل شیوع ویروس کرونا نداشته اند که این امر ناشی از جلوگیری از ورود افراد مشکوک به محیط کار و قطع زنجیره انتقال بیماری است.
 
او افزود: تب سنجی کارگران در هنگام ورود به محیط کار، افزایش تعداد شیفت‌های کار و کاهش تراکم نیروی انسانی، افزایش تعداد سرویس‌های رفت و برگشت کارگران، استفاده از ظروف یکبار مصرف در آشپزخانه و سلف کارخانه‌ها و جلوگیری از هرگونه تجمع و قرنطینه افراد مشکوک به کرونا و کارگرانی که با افراد مشکوک به بیماری ارتباط داشته‌اند از جمله مواردی است که به واحدهای تولیدی ابلاغ شده است.
 
هاشمی اضافه کرد: اکیپ‌های بازرسی مشترک دانشگاه علوم پزشکی و بازرسان کار اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی فارس به صورت مستمر برای جلوگیری از ایجاد هرگونه مشکل در واحدهای تولیدی اقدام به بازدید و نظارت مستمر خواهند کرد.
 
سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی فارس گفت: واحدهای کارگری و کارفرمایانی که در رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی جلوگیری از شیوع ویروس کرونا پیش قدم باشند مورد تقدیر قرار خواهند گرفت.
انتهای پیام /  منصوره خسروبیگ
445 کلیک ها  جمعه, 12 شهریور 1400 16:00
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا