موکب سفینة النجاة در شیراز / سعادت انسان ها در گرو سوار شدن بر کشتی نجات است

موکب سفینة النجاة در شیراز /  سعادت انسان ها در گرو سوار شدن بر کشتی نجات است
   
موکب سفینة النجاة در شیراز /  سعادت انسان ها در گرو سوار شدن بر کشتی نجات است |||| ||||

به درستی سید اهل قلم، شهید آوینی در کتاب «فتح خون»، عاشورا را تحولی می‌داند که قادر است به‌عنوان منبعی تمام‌نشدنی در هر دوره و زمانه‌ای، وضعیتی جدید در برابر آدمی قرار دهد و نجات‌دهنده او از جهان تنگ و روزمرگی‌های کوچک و ننگ‌آور او باشد.

به گزارش راستین آنلاین آموختن سبک زندگی در مکتب امام حسین علیه السلام، به منزله کشتی نجاتی است که ما را از خطر گمراهی‌ها و تباهی‌ها نجات می‌دهد و تا سعادت حقیقی در دنیا و آخرت، هدایتمان می‌کند.

«ان الحسین مصباح هدی و سفینه النجاه» به این معنا که به درستی که امام حسین علیه السلام، چراغ هدایت و کشتی نجات است.

موکب سفینة النجاة شیراز واقع در ورودی باغ عفیف آباد با حضور مسئولین استانی در ایام ماه محرم افتتاح شد.

 
سعید قاضی پور در مراسم افتتاحیه این موکب در گفت وگو با خبرنگار راستین انلاین  بیان کرد: موکب سفینة النجاة که به شکل کشتی طراحی شده در ایام سوگواری سید و سالار شهیدان، امام حسین (ع) در دهه ی اول محرم در خدمت مردم عزیز شیراز خواهد بود.
 
او با اشاره به اینکه برای راه اندازی این موکب یک تیم ۵۰ تا ۶۰ نفره از جوانان دلداده مسجد امام صادق (ع) شیراز وارد عمل شدند افزود : جوانان با همت خود و به عشق امام حسین (ع) در این شب ها میزبان مردم خواهند بود .
 
 

چگونه از طریق این کشتی نجات می توان هدایت شد؟

پیغمبر اسلام صلی‌الله علیه و آله در حدیث ثقلین راه نجات و سوار شدن بر کشتی نجات را مشخص کرده‌اند. آن حضرت به ما دو سفارش مهم فرموده‌اند: «إِنِّی تَارِک فِیکمْ أَمْرَینِ إِنْ أَخَذْتُمْ بِهِمَا لَنْ تَضِلُّوا- کتَابَ اللَّهِ عَزَّ وَ جَلَّ وَ أَهْلَ بَیتِی عِتْرَتِی أَیهَا النَّاسُ اسْمَعُوا وَ قَدْ بَلَّغْتُ إِنَّکمْ سَتَرِدُونَ عَلَی الْحَوْضَ فَأَسْأَلُکمْ عَمَّا فَعَلْتُمْ فِی الثَّقَلَینِ وَ الثَّقَلَانِ کتَابُ اللَّهِ جَلَّ ذِکرُهُ وَ أَهْلُ بَیتِی» به این معنا که: «من در میان شما دو چیز باقی می‌گذارم که اگر آن‌ها را دستاویز قرار دهید، هرگز گمراه نخواهید شد: کتاب خدا و عترتم که اهل بیتم هستند. ای مردم بشنوید! من به شما رساندم که شما در کنار حوض بر من وارد می‌شوید، پس من از شما درباره رفتارتان با این دو یادگار ارزشمند سؤال خواهم کرد، یعنی کتاب خدا و اهل بیتم.»

1629119672011

1629119672006

1629119672004

انتهای پیام /  منصوره خسروبیگ
2642 کلیک ها  دوشنبه, 25 مرداد 1400 20:30
این مورد را ارزیابی کنید
(2 رای‌ها)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا