• حسن نوروزی خبر داد

دریافت 112 عنوان پژوهشی در 7 حوزه موضوعی

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی  فارس در دومین جلسه کارگروه آموزش، پژوهش، فناوری و نوآوری استان در سال 1400 ازدریافت 112 عنوان پژوهشی در 7 حوزه موضوعی خبر داد .

 
دومین جلسه کارگروه آموزش، پژوهش، فناوری و نوآوری استان فارس در سال 1400، روز چهارشنبه 13 مرداد به ریاست  عبدالرضا قاسم پور معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری فارس و با دبیری  حسن نوروزی رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی  فارس در سالن شهید قاضی استانداری برگزار شد. 

در ابتدای این جلسه که با توجه به شرایط کرونایی کشور و محدودیت سقف برگزاری جلسات تشکیل شد، گزارش نیازسنجی پژوهشی دستگاه های اجرایی در سال 1400 توسط سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان فارس ارائه شد.

بنا به گفته  نوروزی  فرآیند نیازسنجی پژوهشی با ارسال محورهای پژوهشی مصوب به دستگاه های اجرایی استان و درخواست اعلام نیازهای پژوهشی ذیل محورهای اعلام شده در اوایل خرداد ماه سالجاری آغاز شد.
 

وی در عین حال خاطر نشان ساخت: محورهای پژوهشی مصوب بلافاصله به 36 دانشگاه، موسسه آموزش عالی، موسسه علمی- پژوهشی و نهاد صنفی استان و درخواست اعلام نیازهای پژوهشی ذیل محورهای اعلام شده ارسال گردید.

 

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان از دریافت 112 عنوان پژوهشی در 7 حوزه موضوعی خبر داد و اظهار داشت: از این تعداد عنوان پژوهشی دریافتی، 23 طرح مربوط به حوزه اقتصاد، تولید و سرمایه گذاری، 7 طرح مربوط به حوزه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، 20 طرح مربوط به حوزه فرهنگی، اجتماعی، پیشگیری از آسیب های اجتماعی، 35طرح مربوط به حوزه آب، کشاورزی و منابع طبیعی و در حوزه سلامت اجتماعی و ورزش به تفکیک شامل ورزش و سلامت9طرح، علوم پزشکی14طرح و دامپزشکی4 طرح است.

 

دومین دستور کار این جلسه به ارائه نتایج کارشناسی موضوعات پژوهشی دریافت شده دستگاه های اجرایی اختصاص داشت.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان فارس در بخش دیگری از سخنانش، از دعوت 21 دانشگاه و موسسه آموزشی- علمی- پژوهشی برای اعلام مشخصات اعضای هیأت علمی که مایل به مشارکت در فرآیند کارشناسی تعیین موضوعات اولویت دار استان، تنظیم شرح خدمات و داوری پروپوزال های پژوهشی می باشند خبر داد.

نوروزی در ادامه به تشکیل 7 گروه کارشناسی ذیل موضوعات مصوب مرکب از اعضای هیأت عملی و نماینده دستگاه مربوطه و دریافت نظرات در قالب فرم های طراحی شده اشاره کرد و گفت: انتخاب عناوین برتر بر اساس میانگین اجماع صاحب نظران صورت گرفته است.

از دیگر دستور کارهای این جلسه می توان به بررسی 6 موضوع پژوهشی اداره کل ثبت احوال استان فارس و اداره کل آموزش و پرورش استان فارس که دارای بودجه کشوری می باشند اشاره کرد که اکثر موضوعات پژوهشی ارائه شده این دو دستگاه اجرایی استان به تصویب اعضای کارگروه رسید.
انتهای پیام /  منصوره خسروبیگ
484 کلیک ها  چهارشنبه, 13 مرداد 1400 20:54
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا