فساد یکی از مخرب ترین موانع رونق تولید ملی

فساد یکی از مخرب ترین  موانع رونق تولید ملی
   
فساد یکی از مخرب ترین  موانع رونق تولید ملی |||| ||||

رئیس شورای شهر شیراز با بیان اینکه یکی از زمینه‌های فساد، فرآیند و ضوابط صدور مجوز است، گفت: اگر فرآیند صدور مجوز سخت باشد طبیعتا سرمایه گذار را به سمت فساد سوق خواهد داد، چرا برخی مجوزها که دولت خود صادر می‌کند، در بازار با قیمت‌های میلیاردی خرید و فروش می‌شود؟

 
سید عبدالرزاق موسوی بعد از ظهر یکشنبه ١٥ فروردین در صحن علنی شورای شهر شیراز ضمن تبریک سال جدید با اشاره به شعار امسال بیان کرد: امسال، سال تولید، پشتیبانی‌ها و مانع زدایی‌ها نامگذاری شده و امیدواریم که همه مسئولان در شناسایی این موانع و پشتیبانی از تولید تلاش کنند. البته ضروری است مرکز پژوهش‌های شورا نیز این موضوع را در اولویت خود قرار دهد.
 
رئیس شورای شهر شیراز با بیان اینکه یکی از موانع جدی تولید، فساد است، تصریح کرد: فساد یکی از مخرب ترین موانع رونق تولید ملی است.
 
موسوی با یادآوری اینکه شورا طی مصوبه‌ای شهرداری را موظف کرد، ۲۲ بازارچه تهیه و توزیع محصولات کشاورزی و مشخصاً میوه و تره بار از تولید به مصرف را با کمک سازمان‌های ذیربط ایجاد کند، عملکرد شهرداری را در تأمین زمین و ایجاد بازارچه خیلی خوب اما در راه‌اندازی این بازارچه‌ها را ناموفق ارزیابی کرد و گفت: با توجه به بازدیدی که داشتم، تعداد اندکی در مواردی که سازمان میادین و مشاغل شهرداری شیراز تعهد داده بود راه‌اندازی شده است که باید بررسی شود، چرا آن سازمان نتوانست به تعهدش عمل کند.
 
رئیس شورای شهر شیراز خاطرنشان کرد: در سالی که گذشت ما تلاش کردیم تا در چارچوب رویکردهای مصوب و برنامه پنجساله، برنامه‌ها را مصوب و بر اجرای آنها نظارت کنیم و تعاملات بهتر و بیشتری هم با سازمانها و دستگاه‌های خدمات رسان داشته باشیم که در این راستا یک ارزیابی از فعالیت خودمان داریم. اینکه در زمینه مصوبات، نظارت بر اجرای آنها و تعامل با سازمان ها و دستگاه های دیگر چه موفقیت‌ها یا ناکامی‌هایی داشتیم. یک ارزیابی هم از عملکرد مجموعه مدیران و سازمان های شهرداری داریم و تلاش می‌کنیم که برای رفع اشکالات و نواقص اقدام و با سرعت بیشتری برنامه‌ها را پیش برده و گزارش قابل قبولی به مردم ارائه شود.
 
به گفته موسوی، شهرداری در اکثر موارد در اجرای مصوبات شورا و بودجه خوب و بعضا خیلی خوب عمل کرد و البته در مواردی هم باید در سال جاری تلاش بیشتری داشته باشد.
 
او عنوان کرد: ما باید در کاهش زمان صدور پروانه ساختمان، در موضوع ممیزی و افزایش درآمدهای پایدار، ساماندهی نیروی انسانی و به صورت ویژه، شرایط احراز و عزل و نصب مدیران که البته مصوبه‌ای هم در این زمینه داشتیم و استفاده از ظرفیت مدیران جوان در حوزه مدیریت، به صورت مشخص، استفاده بهینه از نیروهای شرکتی و حجمی باید تلاشهای بیشتری داشته باشیم.
 
رئیس شورای اسلامی شهر شیراز یکی از شعارها و رویکردهای شورای پنجم را مسئولیت پذیری و پاسخگویی به شهروندان و تلاش برای افزایش نظارت مردمی عنوان کرد و گفت: برای تحقق این شعار اقدام به برگزاری نشست‌ها به صورت علنی و پرهیز از جلسات غیرعلنی، رأی گیری علنی و نشان دادن آرای موافقین و مخالفین، انعکاس بر خط و زنده جلسات صحن و آف لاین کمیسیونها، الزام شهرداری به ایجاد سامانه شفافیت و بارگذاری اطلاعات برای شهروندان کردیم که این اقدامات نشان دهنده اعتماد و برخورد صادقانه شورا با مردم و محرم دانستن شهروندان بود.
 
موسوی با تاکید بر اینکه باید به گونه‌ای عمل کنیم که بتوانیم در هر زمانی و شرایطی از عملکرد خودمان دفاع کنیم، خطاب به مدیران شهری افزود: مدیران شهرداری خیلی مواظب باشند و این چنین نباش که اگر بنده عضو شورا سفارش کسی کردم، کارش انجام شود و کسی که توصیه کننده‌ای ندارد، سرگردان شود.
 
او تاکید کرد: باید قانون را برای همه یکسان اجرا کنیم، بدترین تبعیض، تبعیض در اجرای قانون است، از هر مرجعی که باشد باید تلاش کنیم برای حل مشکلات مردم و راهکاری قانونی برای آنها پیدا کنیم.
 
موسوی همچنین در خصوص فعالیتهای انتخاباتی نیز گفت: ما به روزهای انتخابات شوراها نزدیک می‌شویم و به هر صورت عده‌ای داوطلب ورود به شورا مشخص شده‌اند که حق دارند برنامه‌ها و دیدگاههای خود را بیان کنند و در این مسیر، عملکرد این شورا و شهرداری منتخب آن را نقد کنند که ما هم استقبال می‌کنیم اما بهتر است، این عزیزان و بعضا حامیان آنان در نقد عملکرد شورا و شهرداری، جانب احتیاط و انصاف را رعایت و مستند و با آمار و ارقام نقد کنند.
انتهای پیام /  منصوره خسروبیگ
855 کلیک ها  یکشنبه, 15 فروردين 1400 16:19
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا