• رئیس کل دادگستری استان فارس

برگزاری انتخاباتی پرشور و سالم در سایه امنیت

برگزاری انتخاباتی پرشور و سالم در سایه امنیت
   
برگزاری انتخاباتی پرشور و سالم در سایه امنیت |||| ||||

اولین جلسه ستاد پیشگیری و رسیدگی به جرایم و تخلفات انتخاباتی استان فارس با حضور رئیس کل دادگستری استان ،دادستان عمومی وانقلاب مرکزاستان،و سایر اعضای شورای ستاد پیشگیری از جرائم انتخاباتی استان فارس تشکیل شد.

حجت الاسلام والمسلمین سیدکاظم موسوی، رئیس کل دادگستری و رئیس ستاد پیشگیری و رسیدگی به جرایم انتخاباتی استان فارس هدف اصلی ستاد پیشگیری از جرائم انتخاباتی را برگزاری انتخاباتی پرشور، سالم و درسایه امنیت کامل دانست.
رئیس کل دادگستری استان فارس ضمن تسلیت شهادت ام المصائب اسوه صبر و ایثار حضرت زینب سلام الله علیها به بخشنامه ریاست معظم قوه قضائیه حضرت آیت الله رئیسی مبنی بر تشکیل ستاد پیشگیری و رسیدگی به جرایم انتخاباتی اشاره کرد و گفت: دردوران تحول قضایی و اجرای سند تحولی قوه قضائیه پیشگیری از وقوع جرم در اولویت قراردارد و در انتخابات گذشته با تدابیر پیشگیرانه از سوی این ستاد صدها تذکر به نامزدهاي انتخاباتي داده شد و علاوه بر پیشگیری از جرائم انتخاباتی، 55 مورد پرونده قضایی تشکیل و در چارچوب قانون و بدون اغماض با متخلفان انتخاباتی برخورد قانونی صورت گرفت.
حجت الاسلام والمسلمین موسوی از دیگر وظایف این ستاد را پایش و رصد مداوم و مستمر اقدامات و فعالیت‌های انتخاباتی و اتخاذ تدابیر و تمهیدات پیشگیرانه با هدف پیشگیری از جرایم انتخاباتی دانست و تصریح کرد: اطلس انتخاباتی در حال تکمیل شدن است و با تعامل و همراهی شورای تأمین، شهرهای مهم و حساس مشخص شده و تدابیر و تمهیدات لازم به منظور پیشگیری از جرائم و تخلفات انتخاباتی از سوی رؤسا و دادستان های حوزه های قضایی و دستگاه های امنیتی استان به منظور برگزاری انتخاباتی سالم و پرشور پیش بینی شده است .
وی تأکید کرد: ستاد پیشگیری از جرائم انتخاباتی با جدیت تمام به موضوع پیش از شروع انتخابات ریاست جمهوری و انتخابات شورای اسلامی شهر ورود کرده و مصوباتی که در این جلسات قرار داده می‌شود را به جد پیگیری نمایند.
رئیس ستاد پیشگیری و رسیدگی به جرایم انتخاباتی استان فارس با تأکید بر رعایت اصول اخلاق انتخاباتی از سوی کاندیدا‌ها به آن‌ها توصیه کرد ضمن حفظ احترام یکدیگر، از تبلیغات غیرمجاز و خارج از چارچوب‌های قانونی خودداری کرده و برای مردم الگوی تمکین به قانون باشند.
حجت الاسلام والمسلمین موسوی به موضوع تأیید صلاحیت کاندیداها توسط مراجع چهار گانه نیز اشاره کرد و گفت: لازم است مراجع چهارگانه در تأیید صلاحیت ها دقت لازم را داشته باشند
وی در ادامه افزود: در هیأت های اجرایی نیز افرادمتدین، سالم و انقلابی به کار گرفته شوند و ازحضور افرادی که از فتنه گران حمایت نموده و از خط قرمزهای نظام مقدس جمهوری اسلامی عبور کرده اند جداً خودداری شود.
رئیس شورای قضایی استان فارس در خصوص استفاده از ظرفیت های دولتی نیز متذکر شد: این موارد تنها منحصر به اموال، اماکن و امکانات فیزیکی نیست بلکه سایر ظرفیت ها از جمله سوء استفاده از موقعیت های شغلی در راستای جهت دهی به افکار عمومی را نیز شامل می شود.
 حجت الاسلام والمسلمین موسوی بر حساسیت همه مسئولین در خصوص فضای مجازی اشاره کرد و افزود: تبلیغات این دوره از انتخابات بیشتر از طریق فضای مجازی صورت می گیرد و تبلیغات در همه فضاها تنها در چارچوب قانون و موعد مقرر پذیرفتنی است و با تبلیغات خارج از ضوابط تعریف شده که زمینه ساز اخلال در نظم،قانون شکنی و عبور از خطوط قرمز نظام باشد با حساسیت بررسی و در چارچوب قانون برخورد خواهد شد.
وی در پایان به اهمیت انتخابات پیش رو اشاره کرد و ضمن دعوت همگان در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) مبنی بر مشارکت حداکثری در انتخابات تصریح کرد: امروز وظایف مسئولان در برگزاری انتخابات و مردم بیش از گذشته است، مردم بار دیگر حضور فعال و مشارکت حداکثری خود در انتخابات پیش رو را نشان خواهند داد .
انتهای پیام /  منصوره خسروبیگ
435 کلیک ها  شنبه, 09 اسفند 1399 18:37
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا