• رئیس شورای اسلامی شهر شیراز:

شورای شهر شیراز در حوزه ساختاری به هیچ مصوبه جدیدی نیاز ندارد/شورا باید از این پس به سمت نظارت بر اجرای مصوبات حرکت کند

شورای شهر شیراز در حوزه ساختاری به هیچ مصوبه جدیدی نیاز ندارد/شورا باید از این پس به سمت نظارت بر اجرای مصوبات حرکت کند
   
شورای شهر شیراز در حوزه ساختاری به هیچ مصوبه جدیدی نیاز ندارد/شورا باید از این پس به سمت نظارت بر اجرای مصوبات حرکت کند |||| ||||

رئیس شورای اسلامی شهر شیراز تاکید کرد: امروز می‌توانیم با قاطعیت بیان کنیم که شورای شهر شیراز در حوزه ساختاری به هیچ مصوبه جدیدی نیاز ندارد و تمامی آنچه نیاز بود، هم‌اکنون نهایی شده است و از این به بعد باید به سمت نظارت حرکت کنیم تا مصوبات به‌خوبی اجرا شود.

 
به گزارش راستین آنلاین سید عبدالرزاق موسوی دوشنبه چهارم اسفندماه در آیین افتتاح سامانه‌های PMIS، حمل‌و‌نقل بار و سبزینه با بیان اینکه آنچه امروز شاهد آن هستیم محصول فرآیندی است که از آغاز شکل‌گیری شورای پنجم به آن توجه شده، ابراز کرد: سامانه مدیریت اطلاعات پروژه در سال ۱۳۹۷ و به ابتکار کمیسیون برنامه و بودجه وقت تاسیس شد و در کمیسیون شهرسازی و معماری و نیز کمیسیون‌های عمران و حمل‌و‌نقل با جدیت دنبال شد. 
 
او افزود: شورای پنجم از ابتدا بر آن بود که موضوع شهرداری الکترونیک را نهادینه کند.
 
به گفته موسوی موضوع شهرداری الکترونیک مبتنی بر دو اصل خدمات‌رسانی آسان، سریع و با کیفیت و نیز شفاف‌سازی است. 
 
عضو شورای اسلامی شهر شیراز با بیان اینکه شورای پنجم رویکردهای خود را در ۸۶ بند، درست پس از ۴۵ روز از آغاز به کار خود، در صحن مصوب کرد، اظهار کرد: پس از آن، اصل شفاف‌سازی در همین مسیر مورد توجه شوراییان قرار گرفت. 
 
شورای شهر ۳۶۰ شاخص کمی در برنامه پنج‌ساله پنجم تدوین کرده است
 
رئیس شورای اسلامی شهر شیراز ابراز داشت: این شورا برای نخستین بار در برنامه پنج‌ساله پنجم، ۳۶۰ شاخص کمی را تدوین کرده است که برای ارزیابی برنامه‌های مختلف شهرداری به آن مراجعه می‌شود و به تبع آن، برش‌های این برنامه پنج‌ساله در برگیرنده تمامی برنامه‌ها و فعالیت‌های شورا شد. 
 
او با تاکید بر اینکه تاکنون مصوبات بسیار مهمی در همین مسیر به تصویب شورا رسیده است، گفت:یکی از این مصوبات مربوط به شفافیت بوده است. 
 
موسوی اظهار داشت: معتقدیم این سامانه با وجود ارزشمند و منحصربه‌فرد بودن با آن چه می‌خواستیم و می‌خواهیم همچنان فاصله دارد؛ با وجود این، دو مصوبه نیز در زمینه تعارض منافع داشتیم که در فرصت باقیمانده از شورای پنجم به سامانه PMIS متصل خواهد شد. 
 
 
شهرداری گزارش دو مصوبه مربوط به تعارض منافع را منتشر کند
 
رییس شورای اسلامی شهر شیراز از شهرداری شیراز درخواست کرد که دو مصوبه مربوط به بحث تعارض منافع را تحلیل کرده و گزارش آن را در اختیار عموم قرار دهند تا اهمیت این اقدامات ساختاری منحصر‌به‌فرد و ماندگار که آیندگان آثارش را خواهند دید، بر همگان مشخص شود. 
 
وی با اشاره به مصوبات دیگری همچون کاهش هزینه‌های شهرداری و افزایش کیفیت که تحت عنوان بهره‌وری از آن نام برده می‌شود، گفت: چنین مصوباتی نشان‌دهنده اثربخشی و کارایی شورای پنجم است و اثبات می‌کند که در تلاش برای حفظ منابع مالی و انسانی اقداماتی درخور صورت گرفته است. 
 
موسوی بیان کرد: سامانه PMIS نحوه حفاظت از منابع، هزینه‌کرد و اولویت‌بندی پروژه‌ها را نشان می‌دهد. 
 
او در تشریح اهمیت موارد یادشده ابراز کرد: شهرداری سالانه ۱۵۰۰ قرارداد به‌صورت میانگین با افراد و مجموعه‌های مختلف منعقد می‌کند که می‌توان براساس آن، حجم گردش مالی شهرداری را بررسی کرد. همه هزینه‌ها و اقدامات در چارچوب این قراردادها به تصویب می‌رسد و سامانه PMIS تاکید می‌کند که این بودجه‌ها باید در کجا خرج شود و از همین رو است که شورا برای به ثمر رسیدن آن اصرار بسیاری کرد. 
 
رئیس شورای اسلامی شهر شیراز با بیان اینکه راه‌اندازی سامانه PMIS نخستین گام در زمینه یادشده است، ادامه داد: از لحظه‌ای که درخواستی مطرح می‌شود تا برآورد آن و مطرح شدنش در کمیسیون و طی دیگر مراحل در این سامانه ثبت می‌شود و قابل رصد است. 
 
موسوی ابراز کرد: قراردادهای شهرداری برای نخستین بار در چندین قالب تنظیم می‌شود که بخش املاک تاکنون به پایان رسیده است و سه بخش جدید در شهرداری ایجاد شد و اداره حقوقی و مصوبات این قرارداد‌ها را با کمک شهرداری تنظیم کرد و اداره نظارت و ارزیابی عملکرد و همچنین مرکز پژوهش‌ها باعنوان پشتوانه این کار اقدامات اقدامات مهم و ماندگاری را صورت داده‌اند. 
 
باید زمینه تعارض منافع را رفع کرد
 
موسوی با بیان اینکه فساد بر مبنای اصلی تعارض منافع شکل می‌گیرد، ابراز کرد: تعارض منافع بستر فساد است و باید آن را کاهش داد. 
 
او یکی از راهکار‌های کاهش تعارض منافع را راه‌اندازی سامانه PMIS دانست که کنترل و نظارت را ممکن می‌سازد. 
 
رئیس شورای اسلامی شهر شیراز با اشاره به اینکه در زمینه قراردادها مشکلاتی جدی وجود دارد، عنوان داشت: از همین رو است که تاکید می‌کنیم راه‌اندازی سامانه یادشده و نیز تحقق شهرداری الکترونیک ضروری است؛ البته به ثمر رسیدن آن مشروط به آن است که شهرداری این سامانه را تکمیل کند و کارشناسان آن را به کار گیرند. 
 
موسوی بیان کرد: چنانچه مدیر یا کارشناسی در شهرداری برای استفاده از این سامانه ذره‌ای ضعف انگیزه نشان دهد، سیستم دچار مشکل خواهد شد و چنانچه مدیری توانایی انجام این کار را ندارد باید جایش را به فرد دیگری دهد؛ زیرا موضوع حقوق و منافع مردم مطرح است. 
 
رئیس شورای اسلامی شهر شیراز همچنین با دفاع از عملکرد شهرداری و شورای شهر شیراز در زمینه مبارزه با فساد، گفت: مشکل تعارض منافع زمانی حل می‌شود که هر کس بداند در هر مقامی که قرار گرفته، امانتی از سوی مردم بر دوش دارد که باید آن را به دیگری واگذارد و همه چیز موقت است؛ افزون بر این، دستگاه‌های دیگر نیز باید به شهرداری کمک کنند تا این کار بزرگ به ثمر رسد.
 
انتهای پیام /  منصوره خسروبیگ
562 کلیک ها  دوشنبه, 04 اسفند 1399 12:38
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا