همزمان با دهه فجر طرح‌های بهداشتی درمانی در جنوب فارس افتتاح شد

همزمان با دهه فجر طرح‌های بهداشتی درمانی در جنوب فارس افتتاح شد
   
همزمان با دهه فجر طرح‌های بهداشتی درمانی در جنوب فارس افتتاح شد |||| ||||

همزمان با ایام‌الله دهه فجر، شماری از پروژه‌های بهداشتی درمانی در شهرستان لامرد واقع در جنوب استان فارس افتتاح و وارد فاز بهره‌برداری شد.

به گزارش راستین انلاین در اولین روزهای ایام‌الله دهه فجر انقلاب اسلامی، شماری از پروژه‌های بهداشتی و درمانی شهرستان لامرد در جنوب استان فارس، با حضور مسئولان دانشگاه علوم پزشکی شیراز، نماینده مردم شهرستان‌های لامرد و مهر در مجلس و مقام‌های محلی، افتتاح و وارد فاز بهره‌برداری شد.

مرکز خدمات جامع سلامت اشکنان

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز در آیین بهره برداری از ساختمان الحاقی مرکز خدمات جامع سلامت اشکنان گفت: این مرکز با دارا بودن بخش‌های بهداشت خانواده، مامایی، غرالگری نوزادان، تغذیه، بهداشت محیط، تزریقات و پانسمان، بهداشت مادر و کودک، ۱۰ هزار نفر از جمعیت بخش اشکنان را تحت پوشش دارد.

مهرزاد لطفی افزود: این ساختمان با نیت نیک اندیشانه «احمد دیرزی» نیکوکار عرصه سلامت، با زیربنای ۱۳۰مترمربع و با اهدای ۴میلیارد ریال هزینه به بهره برداری رسید.

بهره برداری از بخش اطفال بیمارستان بعثت اشکنان

از دیگر برنامه سفر اعضای هیئت رئیسه دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز به اشکنان، بهره برداری از بخش اطفال و راه‌اندازی سومین اتاق عمل بیمارستان بعثت اشکنان بود.

در این برنامه بخش اطفال بیمارستان بعثت اشکنان با ۹ تخت بیمارستانی و ۱۸۰ مترمربع زیربنا، با صرف ۵ میلیارد ریال هزینه برای ساخت و ۱۵ میلیارد ریال برای تجهیزات به همت نیک اندیش عرصه سلامت، به عنوان یکی دیگر از پروژه های دهه مبارک فجر امسال، به بهره برداری رسید.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز در آئین بهره برداری از این خدمت جدید نیز گفت: با وجود خیرین فعال این منطقه، مجموعه دانشگاه به ویژه اعضای هیات رئیسه، قوی تر از گذشته برای ارتقای سطح بهداشت و درمان منطقه تلاش می‌کنند.

دیگر خدمت جدیدی که به چرخه سلامت فارس افزوده شد، سومین اتاق عمل این بیمارستان بود که به همت خانواده مرحوم «خیرالله عباس اشکنانی» و به نیابت از او هزینه ساخت و بهره برداری از آن اهدا و ا اکنون به مناسبت دهه فجر افتتاح شد.

این اتاق عمل با زیربنای ۵۰مترمربع و صرف ۷میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال هزینه به همت خانواده مرحوم عباس اشکنانی به بهره برداری رسید.

افتتاح ساختمان ستاد شبکه بهداشت و درمان لامرد

دیگر خدمت جدیدی که همزمان با آغاز دهه مبارک فجر در لامرد افتتاح شد، ساختمان جدید ستاد شبکه بهداشت و درمان این شهرستان بود که به نام شهید دکتر «علی کشتکار»، شهید مدافع سلامت فارس مزین شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز در حاشیه افتتاح این ساختمان، مدیریت مطلوب بیماری کووید ۱۹ در استان را مرهون تلاش‌های مسئولان، مشارکت بین بخشی و همراهی و همکاری مردم دانست.

دکتر مهرزاد لطفی با اشاره به حضور مثال زدنی خیرین این منطقه که بدون هیچ چشمداشتی برای کمک به مردم به صحنه می‌آیند، این را موجب سنگین تر شدن رسالت‌های دانشگاه برای پاسخگویی به این همراهی‌ها عنوان کرد و افزود: اقدامات خیرین مایه انرژی و روحیه بخشیدن به ما بوده و وظیفه دولت و مسوولان است که ضمن همراهی با آنان، چالش‌های موجود در این زمینه رفع شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز با تاکید بر اینکه در سفرهای استانی به مناطق مختلف استان تلاش بر این است هر قولی که به مردم داده می‌شود، به مرحله عملیاتی درآید، ادامه داد: با تلاش شبکه های بهداشتی درمانی استان، چالش‌های بزرگی مانند بیماری های واگیر در سطح استان برطرف شده و این شبکه‌ها، نماد هویت بهداشت و درمان منطقه هستند.

برای افتتاح این پروژه با دارا بودن هزار و ۹۲۰ مترمربع زیربنا، ۳۹میلیارد ریال اعتبار از محل اعتبارات دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز صرف شده است.

براساس این گزارش، رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز در جمع مدیران شهرستان مهر نیز ضمن گرامیداشت ایام‌الله مبارک دهه فجر، با اشاره به برنامه‌های این سفر و بازدیدهای انجام شده، ابراز امیدواری کرد با تمهیدات انجام شده، همکاری و مشارکت خیرین و جذب امکانات دولتی، پروژه ساخت بیمارستان خیرساز صدیقی در شهر گله دار، طی سال آینده به بهره برداری برسد.

لطفی اتمام پروژه ساختمان الحاقی بیمارستان حضرت فاطمه الزهرا(س) را دیگر اولویت مجموعه سلامت فارس در شهرستان مهر برشمرد و افزود: همچنین ساخت بیمارستان جدید شهرستان نیز با هدف توسعه خدمات سلامت به مردم مهر، مورد پیگیری قرار می‌گیرد.

او تاکید کرد: در شهرستان مهر نیز خیرین خوش درخشیده‌اند و به پاس همراهی مردمی که برای پیشرفت کشور و انقلاب اسلامی ایستادگی می‌کنند، وظیفه ما نیز خدمت رسانی است.

لطفی اختصاص پزشک متخصص، اتمام پروژه ساختمان الحاقی بیمارستان حضرت فاطمه الزهرا(س) مهر، پانسیون پزشکان و بیمارستان جدید را اولویت‌های مورد پیگیری خواند و با اشاره به برگزاری نشست شورای معاونان دانشگاه، از طرح موضوعات مطرح شده در این نشست و عملیاتی کردن موضوعات، در حد توان و امکانات دانشگاه خبر داد.


اختصاص ۵۲ نیروی جدید به حوزه سلامت فارس 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز از اختصاص ۵۲ نیروی جدید در حوزه سلامت در فارس خبر داد و گفت: پس از برگزاری آزمون استخدامی در بهمن ماه امسال، تعدادی نیرو در بخش بهداشت، درمان و حوزه‌های مرتبط با توسعه فعالیت خود را آغاز می‌کنند.

فرماندار شهرستان مهر نیز در این نشست با قدردانی از خانواده بزرگ بهداشت و درمان فارس که در میدان مبارزه با کرونا به صورت شبانه روزی تلاش می‌کنند، گفت: با وجود وحدت و همدلی موجود در مسوولان و مدیران شهرستان مهر، تاکنون عملکرد خوبی در زمینه مبارزه با کرونا انجام شده است.

سید محمد موسوی افزود: در ایام کرونا هر زمان که به مشارکت و همراهی مردم نیاز وجود داشت، پای کار آمدند و همکاری داشتند.

نماینده مردم مهر و لامرد در مجلس نیز با تبریک آغاز دهه مبارک فجر گفت: با حضور دکتر لطفی، شاهد مدیریت مجموعه سلامت استان به شکلی پاسخگو، روان و بی ادعا هستیم و به ویژه لازم است از تلاش‌هایی که در دوران سخت کرونا، در مبارزه با این ویروس منحوس به صورت شبانه روزی در حوزه سلامت فارس انجام می‌شود، قدردانی کنم.

سید موسی موسوی ادامه داد: شهرستان لامرد با وجود بیمارستان ها، تجهیزات و امکانات مدرن و مراکز بهداشتی درمانی، در شرایط مناسبی قرار دارد که این ثمره همراهی خیرین و مسئولان است.

انتهای پیام /  منصوره خسروبیگ
679 کلیک ها  دوشنبه, 13 بهمن 1399 13:29
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا