با اجرای پروژه شهروندسپاری، شهروندان می توانند استعلام آپارتمان های مسکونی را به صورت الکترونیک دریافت کنند

ائم مقام شهردار شیراز در جلسه شورای راهبردی توسعه مدیریت گفت: با اجرای پروژه شهروندسپاری، شهروندان می توانند استعلام آپارتمان های مسکونی را به صورت الکترونیک دریافت کنند و برای سایر خدمات مجوزی نیز ثبت درخواست الکترونیک کنند، همچنین تحقق ارائه کامل این خدمات در گرو تعامل سایر دستگاه اجرایی است.

به گزارش راستین آنلاین محمد علی راضی با بیان اینکه استقرار کامل پروژه شهروندسپاری و پاسخ الکترونیک به استعلام آپارتمان های مسکونی نیازمند بخشنامه های صریح برای تکمیل قوانین موجود بود، اضافه کرد: مهندس اسکندرپور شهردار شیراز با ارائه دستورات و همراهی حوزه های مختلف این خدمت را به سرانجام رساند.

قائم مقام شهردار شیراز ضمن اشاره به لزوم حل مسائل فرادستگاهی افزود: ما در شهرداری شیراز اقدامات مختلفی برای الکترونیکی کردن امور انجام داده ایم و از سازمان مدیریت و برنامه ریزی می خواهیم که در این راه به شهرداری کمک کند تا در جهت رفاه شهروندان و گره گشایی از کار مردم گام برداریم.

معاون برنامه ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری شیراز نیز در این جلسه ضمن تشریح ابعاد آشکار و پنهان اجرای پروژه شهروندسپاری گفت: توسعه خدمات الکترونیک و عدم نیاز به حضور شهروند در حوزه های مختلف موجب حذف کاغذ و کاهش سفرهای درون شهری می شود که بر حفظ محیط زیست و کاهش ترافیک تاثیرگذار است.

او با اشاره به مسائل و مشکلات برون سازمانی اجرای این پروژه افزود: ضروری است سایر دستگاه های اجرایی نیز با شهرداری هماهنگی و تعامل بیشتری داشته باشند تا شاهد بهبود پاسخگویی به شهروندان و توسعه خدمات الکترونیک باشیم.

وی از سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان فارس خواست تا تفاهم نامه هایی با رویکرد افزایش تعاملات دستگاه های اجرایی با شهرداری جهت استقرار کامل سیستم پاسخگویی الکترونیک تنظیم شود.

احمدعلی افکاری معاون توسعه مدیریت و سرمایه انسانی سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان فارس نیز در این جلسه گفت: کار شهرداری شیراز در زمینه استقرار شهرداری الکترونیک و پروژه شهروندسپاری به عنوان یک الگو برای همه دستگاه های اجرایی در شورای برنامه ریزی استان مطرح خواهد شد.

وی تعامل با دستگاه های اجرایی را در سه مرحله عنوان کرد و افزود: انعقاد تفاهم نامه همکاری بین دستگاه و شهرداری، ارائه و حل موضوع در شورای راهبردی مدیرت استان فارس و در صورت حل نشدن ارائه گزارش مشکل در سطح ملی، سه مرحله حل مشکلات بین دستگاهی است.

دکتر افکاری همچنین نوید زمینه سازی برای همکاری و تعامل شهرداری شیراز با دستگاه های اجرایی همچون شرکت توزیع نیروی برق، ثبت احوال، بانک ها، تامین اجتماعی و ... را داد.

داریوش ستایشگر مدیرکل دفتر نوسازی و تحول اداری شهرداری شیراز در جلسه شورای راهبردی توسعه مدیریت گفت: هدف ما این است که سازمانی پیش بینی پذیر برای شهروندان باشیم تا بدانند برای گرفتن پاسخ خود از شهرداری چه مراحلی را در چه مدت زمانی و با پرداخت چه مبلغی طی کنند.

علاالدین ضیایی رییس اداره کنترل و نظارت بر سیستم یکپارچه شهرسازی شهرداری شیراز در این جلسه گفت: 87 درصد از درخواست های شهروندان از شهرداری مربوط به صدور استعلام است که 63 درصد آن مربوط به استعلام آپارتمان ها مسکونی است.

ضیایی اضافه کرد: 13 درصد مراجعین به شهرداری درخواست صدور پروانه، پایان کار و عدم خلاف دارند که این موضوع در ارتباط با 33 دستگاه دیگر است و الکترونیکی کردن آن نیازمند همکاری و تعامل سایر دستگاه ها همچون بانک، دفاتر اسناد رسمی، ثبت احوال، اداره برق و ... است.

وی افزود: با راه اندازی پروژه شهروندسپاری پاسخ استعلام آپارتمان های مسکونی کاملا الکترونیک شده و شهروندان بدون مراجعه به شهرداری و فقط با مراجعه به پورتال این سامانه می توانند پاسخ استعلام خود را دریافت کنند.

 
 
 
انتهای پیام /  منصوره خسروبیگ
604 کلیک ها  سه شنبه, 16 دی 1399 13:41
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا