قانون خط قرمز و تسهیل گری از وظایف ما است/ امورات ارباب رجوع به بهترین شکل پیگیری شود

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس گفت: قانون خط قرمز و تسهیل گری یکی از وظا یف ما است، قانون این انعطاف پذیری را دارد که امورات ارباب رجوع به بهترین شکل پیگیری شود و به سرانجام برسد.

 
به گزارش راستین آنلاین حسین پژمان در اولین نشست با مدیران جهاد کشاورزی شهرستان های استان فارس با بیان اینکه رضایت ذی نفعان را سرلوحه کار قرار دهید، ابراز کرد:کلید رضایت ذی نفعان این سازمان از جمله وزیر جهاد کشاورزی، استاندار، بهره برداران، شرکت ها، کارخانجات، دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی؛ جلب رضایت همکاران است.
 
وی تصریح کرد: دروازه ورود به تکریم ارباب رجوع از تکریم همکاران می گذرد چرا که با تکریم همکاران، تعلق خاطر و انگیزه کاری در آنان ایجاد می شود بنابراین اخلاق مداری و رفتار سازمانی را سرلوحه کار خود قرار دهید. 
 
پژمان با بیان اینکه برای انجام امورات، نیازمند ابزار و نیروی انسانی هستیم و نیروی انسانی برای انجام امورات نیازمند انگیزه است، افزود: در شادی و غم همکاران همراه و همدل باشید.
 
او بیان کرد: بزرگترین مزیت استان فارس، نیروی انسانی توانمند است اما بسیاری از ظرفیت های نیروی انسانی ما بالفعل نشده است.
 
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس، مدیران زیر مجموعه را به رعایت نظم و انضباط به عنوان اولین اصل در مدیریت، برنامه محوری و تعیین استراتژی توصیه کرد و افزود: با آینده پژوهی و آینده نگری چالش های مشکل ساز را در اسرع وقت اطلاع رسانی کنید.
 
وی با اشاره به اینکه گزارشات باید به صورت علمی ارائه و دستورالعمل ها با داده های منطقی تدوین شود، اظهار کرد: مستند سازی سرلوحه کار همه پرسنل قرار گیرد.
 
پژمان؛ به راه اندازی "تیم یاوران پهنه" گریزی زد و گفت: باید مسائل و مشکلات را از زبان مدیران پهنه شنیده و امورات این کارشناسان ساماندهی شود.
وی افزود: ثبت اطلاعات در سامانه پهنه بندی و عملکرد مسئولین پهنه هر دو هفته یک بار پایش خواهد شد. 
 
او؛ جوان سازی مدیران سازمان را یکی از اولویت ها برشمرد و ابراز کرد: با ارزیابی از مسئولین پهنه؛ مدیر پروری صورت گیرد و از تجربه مدیران قدیمی در سطح ستاد استفاده شود.
 
پژمان تاکید کرد: نیروهای زحمت کش شناسایی و به موقع تشویق شوند.
وی در ادامه از ضرورت تعامل خوب و سازنده مدیران با نمایندگان مجلس و فرمانداران شهرستان سخن گفت و افزود: مدیران در این تعاملات باید شخصیت حقوقی مستقل خود را حفظ کنند.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس به اهمیت آموزش مسائل مالی، حقوقی و اداری به همکاران نیز اشاره و ابراز کرد: باید سطح اطلاعات عمومی همکاران در ارتباط با مسائل حقوقی، اداری و مالی از جمله موافقت نامه، بخشنامه و بودجه به هر طریق ممکن افزایش یابد.
 
پژمان در ارتباط با چگونگی انتخاب مدیران نیز سخن گفت و افزود: باتوجه به تاکید دبیرخانه هیئت مرکزی گزینش، به منظور انتصاب مشاغل مدیریتی (همکاران استخدام رسمی و غیررسمی) استعلام و نظرخواهی از مدیریت هسته گزینش و حراست ضروری است.
 
انتقال دانش و افزایش سرمایه از ضروریات کشاورزی
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس با اشاره به اینکه در حوزه کشاورزی دو موضوع انتقال دانش و تکنولوژی و افزایش سرمایه ضرورت دارد، اظهار کرد: دانش را شما انتقال می دهید و تکنولوژی وجود دارد.
این مقام مسئول به مسائل فنی نیز گریزی زد و ابراز کرد: در تغییر الگوی کشت خلاقیت داشته باشید به عنوان مثال در شهرستان خرامه در شوری آب ۱۲دسی زیمنس بر متر، هفت تن گندم تولید شده که از توفیقات بزرگ است.
 
وی افزود:کشاورزان باید کارشناسان را قبول داشته باشند از این رو کارشناسان باید مجهز به علم روز شوند و با پتانسیل یابی در هر منطقه و اجرای طرح تحقیقاتی در تغییر الگوی کشت و ترویج کشت مناسب با شرایط منطقه کمک کنند.
 
او اظهار کرد: در گندم استفاده از کود اوره به اضافه علف کش به عنوان راهکاری است که به افزایش عملکرد و جذب علف کش کمک می کند که دستورالعمل آن توسط حفظ نباتات ارسال می شود.
 
پژمان تصریح کرد: میزان فسفر بیش از ۸۰ درصد از مزارع استان فارس، کمتر از ppm ۱۵ است، بنابراین تغذیه تلفیقی با کودهای کود سه بیست، حداقل دو مرحله به میزان ۵ کیلو در هکتار، همراه با قارچ کش باشد در دستور کار قرار دهید. 
 
در این نشست که با حضور مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه، مدیر حوزه ریاست، معاونین و مدیران مستقل ستادی سازمان جهاد کشاورزی استان و همزمان با میلاد حضرت زینب کبری (س) و روز پرستار برگزار شد از پرستارانی که همسر و یا فرزند کارکنان جهاد کشاورزی هستند با اهداء گل و لوح تقدیر تجلیل شد‌.
 
 
 
انتهای پیام /  منصوره خسروبیگ
253 کلیک ها  دوشنبه, 01 دی 1399 18:56
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

موارد مرتبط

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بازگشت به بالا
بالا