عهدی با بسیجیان /به بسیجی بودن خود می بالیم

 آیت الله دژکام به مناسبت هفته بسیج با مسئولان سازمان بسیج دانش آموزی استان فارس دیدار کردند. 

 به گزارش راستین آنلاین نماینده ولی فقیه با بیان اینکه برگزاری این جلسه و دیدار در هفته بسیج بسیار نیک است گفت :این دیدار باعث شد تا عهدی با بسیج تازه کنیم.
 
آیت الله دژکام افزود :در این دیدار ها و جلسات عهدی با ولایت و رهبر عظیم الشأن انقلاب تازه می کنیم، که ما هنوز بسیجی هستیم و تا آخر بر این مسیر ارزشمند دینی و انقلابی باقی می مانیم.
 
او ادامه داد :هنوز کارهای نکرده و بار بر زمین مانده به ویژه در زمینه تربیت و پرورش نسل جوان و نوجوانان زیاد است. 
 
 
همچنین آیت الله دژکام تصریح کرد : باید واقعیت ها را نیز در نظر بگیریم، تا آرمان گرایی ما باعث ایجاد توقعات غیر منطقی در مردم نشود.
 
 
نماینده ولی فقیه در استان فارس با بیان اینکه ملت ما 40 سال محاصره و تحریم شده گفت :اما ما با همین شرایط، 40 سال است که کار کرده و پیش رفته ایم.
 
او همچنین عنوان کرد :امیدوارم در شهرستان های فارس شما بسیجیان با اخلاص برای هر شهرستان هدف گذاری نسبت به توانایی آنجا انجام دهید و اقتضائات بومی و توانمندی های محلی را در برنامه هایتان در نظر بگیرید.
 
پرورش دانش آموزان در مدارس مهم ترین اولویت جامعه
 
آیت الله دژکام با اشاره به بحث مربی در جامعه و آموزش اظهار کرد :ما در آموزش و پرورش مربیانی می خواهیم که برای دانش آموز دل بسوزانند و به درد و دل آن ها گوش دهند، کسانی که ارتباط خانواده، مسجد و مدرسه واقعا برایشان مهم باشد. 
 
اما باید به این نکته اشاره کنم که گاهی یکسری اغراض در کار آموزشی وارد ، یا یک نگاه سیاسی سبب به هم زدن برنامه تربیتی می شود.
 
او با بیان اینکه تربیت و پرورش نوجوانان و جوانان بسیار مهم است، عنوان کرد :به هم خوردن برنامه های تربیتی در مدارس، یعنی پرورش یافتن انسان های غیر متعهد، یعنی پرورش یافتن مدیری که در آینده می تواند اختلاس و دزدی کند و به مردم خیانت کند.
 
 یعنی پرورش یافتن مسئولی که به آرمان های انقلاب پشت پا بزند و یا نماینده ای که دنبال منافع شخصی اش برود، اگر چنین افرادی را در جامعه می بینید، بدانید در کار تربیتی و پرورشی در مدارس و خانواده ها عقب مانده ایم، که چنین نتایجی در پی داشته است.
 
تولیت حرم مطهر شاهچراغ (ع) در پایان تصریح کرد :اگر می خواهید رفتار افراد جامعه ایرانی را اصلاح کنید، باید فقه را با ظرافت و لطافت آموزش دهید. 
 
 
یعنی شما با ترویج عرفان ذهن بچه را متوجه بُعد معنوی می کنید ولی چون این عرفان چارچوب ندارد اصل و انحراف با یکدیگر قاطی شده و انحراف حاصل می‌شود، پس فقه،چارچوب دهنده به عرفان و بلکه همه مسائل دیگر است، بنابراین در همه طرح ها و دوره هاآموزش فقه باید جدی گرفته شود.
انتهای پیام /  منصوره خسروبیگ
317 کلیک ها  دوشنبه, 03 آذر 1399 21:55
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا