لازمه ورود به بازار جهانی محصولات کشاورزی به‌روز بودن است

  معاون امور باغبانی وزارت جهاد کشاورزی گفت: برای ورود و پذیرش محصولات کشاورزی کشور در بازارهای جهانی صنایع این بخش باید به روز و از فن آوریهای جدید بهره مند باشند.

منصوره خسروبیگ / راستین آنلاین : محمد مهدی برومندی شنبه ۵ آذزماه در حاشیه سفر به استان فارس و بازدید از دو واحد تولیدی و زنجیره ارزش در شهرستان شیراز، گفت: آماده بررسی مسائل این بخش و کمک به نوسازی دستگاه‌های درجه بندی و بسته بندی محصولات کشاورزی هستیم. 

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان شیراز هم در خصوص سفر برومندی به استان فارس و بازدید از صنایع بخش کشاورزی این شهرستان گفت: به دنبال نشست با مدیران یک واحد زنجیره ی ارزش درجه بندی و بسته بندی محصولات کشاورزی پیگیری اعطای تسهیلات ۱۰۰ میلیارد تومانی به این واحد در دستور کار قرار گرفت. 

ذبیح‌الله سیروسی بیان کرد: زنجیره ی ارزش مذکور با گنجایش سردخانه ای ۱۴ هزار تنی، ظرفیت روزانه ۲۰۰ تن درجه بندی و بسته بندی محصولات کشاورزی را داراست که امکان صادرات آن به کشور های حوزه ی خلیج فارس فراهم است.

او به بازدید برومندی از واحد تولیدی روغن زیتون با توان تولید روزانه ۶۰ تن روغن نیز اشاره کرد و افزود: این واحد تولیدی علاوه بر روغن محصولات دیگری از جمله کنسرو زیتون سیاه و سبز، ساشه تک نفره، انواع خیار شور و ترشیجات نیز تولید می کند. 

به گفته سیروسی؛ معاون امور باغبانی وزیر جهاد کشاورزی ضمن بررسی مشکلات واحد موصوف از مدیر عامل آن مجموعه برای یک نشست تخصصی در وزارت جهاد کشاورزی دعوت به عمل آورد تا ضمن کمک به رونق تولید این واحد، زیتون کاران استان فارس نیز منتفع شوند. 

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان شیراز اضافه کرد: در این بازدید ها مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس و جمعی از کارشناسان ستادی و شهرستانی، برومندی را همراهی می کردند.

انتهای پیام /  108
361 کلیک ها  شنبه, 05 آذر 1401 14:41
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا