• مدیرکل راه و شهرسازی فارس

ساماندهی بافت‌های فرسوده نیاز به توسعه‌گر دارد

ساماندهی بافت‌های فرسوده نیاز به توسعه‌گر دارد
   
ساماندهی بافت‌های فرسوده نیاز به توسعه‌گر دارد |||| ||||

  مدیرکل راه و شهرسازی فارس با بیان اینکه بازآفرینی فقط بحث کالبد نیست بلکه مباحث دیگری هم باید مورد نظر باشد، گفت: ساماندهی بافت‌های فرسوده نیاز به توسعه‌گر دارد و اگر غیر از این باشد فقط آمار و نوسازی فیزیکی است. 

به گزارش راستین آنلاین محمودرضا طالبان سه‌شنبه ۳۱ خرداد در جلسه ستاد بازآفرینی شهری استان فارس که با حضور معاون وزیر راه و شهرسازی در محل استانداری برگزار شد، با بیان اینکه ستاد بازآفرینی ۳ ماموریت مهم دارد و در آن بافت‌های فرسوده، تاریخی و سکونتگاه‌های غیررسمی بررسی می‌شود، گفت: سکونتگاه‌های غیررسمی فاقد خدمات و بدون حضور مدیریت شهری ساخته شده و باید در مدیریت شهری دیده شوند چون تاثیرات منفی بر شهرهای مادر دارند. 

او با بیان اینکه باید مشکلات این سکونتگاه‌ها حل شود تا کمترین تاثیر را داشته باشند، افزود: در بافت‌های فرسوده اما داستان دیگری است و در فارس ۴ هزار هکتار دارای بافت فرسوده هستیم. 

مدیرکل راه و شهرسازی فارس با بیان اینکه شهرداری‌ها تشویق‌هایی برای نوسازی در نظر گرفتند اما حرکت بدون هدف سبب افزایش بافت‌ها می‌شود، عنوان کرد: طرح‌های توسعه‌گرانه نیاز است تا مدیریت محلات در دست گرفته شود و با حضور مردم و شهرداری‌ها بازافرینی‌ها انجام گیرد. 

طالبان با بیان اینکه بازآفرینی فقط بحث کالبد نیست بلکه مباحث فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و زیست محیطی نیز باید مورد نظر باشد، خاطرنشان کرد: ساماندهی بافت‌های فرسوده نیاز به توسعه‌گر دارد و اگر غیر از این باشد فقط آمار و نوسازی فیزیکی است. 

مدیرکل راه و شهرسازی فارس با اشاره به اینکه وسعت بافت‌ تاریخی شیراز ۳۶۰ هکتار است و قدمت آن به صفویه و قاجار می‌رسد، گفت: دولت‌ها نیز مداخلاتی در ساماندهی این بافت‌ها داشته‌اند اما به دلیل حساسیت میراث فرهنگی به صورت محدود به آن ورود شده است و باید با حفظ این بناها ورود کرد. 

انتهای پیام /  منصوره خسروبیگ
279 کلیک ها  سه شنبه, 31 خرداد 1401 16:38
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا